Co to je Sklik – Seznam

Google má svůj AdWords, a Seznam Sklik. Oba dva vyhledávače nabízí možnost placené inzerce tzv. PPC (Pay Per Click), která zobrazuje na vybraná klíčová slova, témata a persony vaší reklamu ve výsledcích vyhledávání a na vybraných webových stránkách.

Co je Sklik

Sklik je nástroj Seznamu nejen pro nastavení kampaně, sestav, reklam, obsahové sítě, produktových inzerátů, ale nabízí také vstup na propojení se Zboží.cz, ppcHIT a na návrh klíčových slov. Primárně však slouží PPC specialistům pro nastavení reklam ve vyhledávací a obsahové síti tak, aby jste se na relevantní dotazy – třeba „žehlička Tefal“, zobrazili se svou nabídkou a dovedli zákazníka k požadované konverzi, v tomto případě k prodeji.

Sklik Seznam - Výsledky vyhledávání - Fulltext
Sklik Seznam – Výsledky vyhledávání

Jak funguje Sklik

Sklik funguje na principu platby za proklik. Jednoduše řečeno si z návrhu klíčových slov vyberete fráze, na které se vám vyplatí inzerovat, a těm nastavíte rozumnou cenu za proklik. U malých webů klíčových slov moc není, a tak je stačí nastavit ve správné shodě (přesná, frázová, volná), a reklama může běžet. Naopak u větších webů nabízející hodně služeb (e-shopů), je efektivní, klíčová slova rozdělit do kampaní, sestav, pravidelně vylučovat nekonverzní výrazy, pracovat s cenou, obsahem a kvalitou reklam.

V Skliku je také možné nastavit cílení na obsahovou síť, tedy zobrazovat se na webech s vybranou tématikou, zapojit do toho retargeting (cílit na zákazníky, který již navštívili váš web) a mnoho dalšího. To vše lze promovat pomocí bannerů, produktů, a textových informací, které zákazníky budou pronásledovat na každém kroku.

Sklik Seznam - Administrace a správa Skliku
Sklik Seznam – Administrace a správa Skliku

Sklik a webové stránky

Řada klientů mi kladla otázku, zda mají investovat své peníze do Skliku nebo AdWords. Otázka by spíš měla být, zda investovat do vyhledávačů, jaký máte cíl webových stránek a rozpočet. Sklik určitě doporučuji všem klientům, kteří mají cílovou skupinu mezi uživateli starší ročníku 87. Většina takových zákazníků má emailový účet na Seznamu, a tak i často využívají seznamácký vyhledávač. Ovšem i mladší generaci můžete zasáhnout, a to pomocí dobře cíleného obsahového marketingu.

Sklik Seznam - Obsahové a retargetingové cílení
Sklik Seznam – Obsahové a retargetingové cílení

Základní administrace se dá velmi rychle naučit, ale kvalitní správa Sklik PPC účtu už vyžaduje značné zkušenosti. Proto doporučuji nechat obecné nastavení účtu na zaměstnancích Skliku, a pro efektivní správu kontaktovat PPC specialistu nebo Sklik konzultanta. V Skliku nastavuji účty od roku 2013, a rád vám pomohu se správou i toho vašeho – kontaktovat mě můžete na emailu info@tomaszahalka.cz

   Máte zájem o reklamu v Skliku? Rád vám řeknu více …