Jak na Eshop Marketing?

Když jsem pracoval pro miliardový e-shop jako specialista online marketingu, musel jsem se téměř denně potýkat s nekonečnou záplavou nabídek typu „Jak dělat správně marketing eshopu“. Abyste se vyhnuli zbytečné investici, zkusím vám pomocí tří základních otázek nastínit co můžete očekávat a jaké nástroje se pro marketing běžně používají.

Jak zvýšit návštěvnost eshopu?

Nejjednodušším způsobem jak zviditelnit eshop je propagace na sociálních sítí. Neplaťte si za soutěže, které mají zvedat počet lajků, ale investujte jen do kvalitní Facebook reklamy, která dokáže za minimální náklady přivádět relevantní uživatele na web. Pokud vaše cílovka nesídlí na sociálních sítích, tak navěste hlavu. Největší návštěvnost generují vyhledávače jako je Google a Seznam. Zde můžete pomocí SEO a PPC optimalizace získat přední pozice na klíčová slova, pod kterými potenciální zákazníci hledají vaše zboží. Také tu jsou různé srovnávače, bannery a katalogy, jenže na co jsou návštěvy, když negenerují žádné tržby!

Jak zvýšit návštěvnost eshopu
Google Analytics – Graf navýšení meziroční návštěvnosti eshopu

Jak zvýšit obrat eshopu?

I sebevětší návštěvnost stránek nemusí nutně znamenat zvýšení obratu eshopu. Většina dodavatelů služeb nabízí garanci návštěvnosti, ale ne zvýšení prodeje eshopu. U placené návštěvnosti vždy požadujte za investované peníze hmatatelné výsledky! Ty si změříte pomocí Google Analytics, který vám odhalí kolik uživatelů z jakého placeného i neplaceného zdroje přišlo a kolik udělalo konverzi. Rozklíčujte si efektivitu, opravte chyby a dosáhnete tím snadného zvýšení obratu. Dalším tipem je cross-sell, up-sell a remarketing. Prodejte pomocí vhodné nabídky k botám ponožky, levnější model notebooku za trochu dražší, ale poměrově výkonnější, či zkuste po nákupu vysavače nabízet remarketingem náhradní sáčky. V poslední řadě vám k zvyšování konverze eshopu pomůže UX audit, který odhalí nedostatky vašeho webu a pomůže zákazníky lépe nasměrovat k dokončení nákupu.

Jak zvýšit obrat eshopu
Megapixel – Příklad funkčního cross-sellu

Jak na zvýšení ziskovosti eshopu?

Eshop musí vydělávat! Abyste toho docílili, nesmíte utrácet za marketing více, než získáte. Nejčastější problém, proč vám nevychází ziskovost, je špatně nastavené či nedodržované PNO pro PPC kampaně. Proto je důležité si na začátku každé spolupráce nastavit pevné cíle tak, aby výkonnostní marketing byl efektivní. Oblíbený nešvar je i špatná cenotvorba. Neprodávejte zboží o více jak 1% levněji než je nejnižší cena konkurence. Zní to jako samozřejmost, ale když si vyjedete přes sortiment report z Heuréky vaše ceny, budete možná překvapení. Nakonec základní kámen všeho jsou vstupní podmínky. Je to hodně o zázemí a vyjednávání, ale vždy se dá nějaké to procento marže navíc vytěžit. Stejně tak, jako obratové a marketingové bonusy, které vám mohou vykompenzovat náklady.

Jak na zvýšení ziskovosti eshopu
Heuréka – Příklad cenotvorby snižující ziskovost

Generovat větší zisk eshopu by měla být alfa i omega vašeho businessu. Přestaňte platit za návštěvnost webu, ale chtějte tržby. A až budete generovat tržby, podívejte se na PNO a nastavte podmínky tak, aby se neustále snižovaly náklady a zvyšovala ziskovost. E-commerce marketingu se věnuji od roku 2011 a pomáhám svým klientům s rozklíčováním efektivity jednotlivých nástrojů a nastavení marketingové strategie. Potřebujete-li poradit s eshopem, můžete mě kontaktovat na emailu info@tomaszahalka.cz

   Chcete více zákazníků? Rád vám řeknu více …