Klíčová slova Centrum a Najisto – Vyplatí se inzerce?

Zazvoní telefon, ozve se agentura-najisto.cz a má pro mého klienta lákavou nabídku. Právě se uvolnilo několik klíčových slov, které můžete zakoupit s cenou 1 klíčové slovo na 6 – 12 měsíců za 3 000 – 5 000 Kč. Za tuto cenu získáte garantovanou 1. – 4. pozici na první stránce ve výpisu, vlastní volbu klíčového slova, pozice a šanci oslovit nové zákazníky.

Centrum Najisto Klíčová slova

Po projevení zájmu vám přijde 2 stránkové pdf s představením služeb. Například se dozvíte, že centrum.cz osloví měsíčně přes 2.500.000 uživatelů, alespoň dle údajů za květen 2014 z NetMonitor. Ano, čtete dobře. Je trochu prazvláštní poskytovat pouze měsíční údaj, ale co ten rok 2014? I laika napadne, že co bylo platné v roce 2014, už nemusí být na konci roku 2016. Je třeba ta data trochu aktualizovat. Využiji avizovaný NetMonitor a máme tu hned o 1/2 milionu návštěv méně – nevadí, nás stejně budou zajímat jen klíčová slova.

Centrum návštěvnost graf

Klíčové slovo ve vyhledávání na centrum.cz znamená, že všem uživatelům, kteří budou hledat například „boty Vans“, se v následujících 6-12 měsících zobrazíte na garantované pozici a to 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Nikdo vás nemůže přesunout nebo přeplatit, protože daná pozice bude 100% garantovaná. Stále však nevíme, jaká slova vybrat. Chování uživatelů je na každém vyhledávači jiné, proto to, co funguje u uživatelů Googlu, se nemusí chytat na Centrumu a obráceně. Jenže jak se k nim dostat …

Q: Máte nějaký nástroj podobný Googlu a Seznamu na analýzu klíčových slov?
A: Je nám líto, ale Centrum bohužel takový nástroj k dispozici nemá.

Q: Je možné cílit na volnou nebo frázovou shodu, aby byla větší šance na imprese?
A: Nikoliv, klíčová slova na centrum.cz jsou cílená pouze na přesné shody.

Q: V tom případě je 1 klíčové slovo za 3 000 Kč trochu drahé, nemyslíte?
A: Rozumím, mohu vám nabídnout speciální balíček 1 + 9 klíčových slov zdarma.

Q: Stále mě zaráží hledanost klíčových slov, třeba „boty Vans“ opravdu to nejde zjistit?
A: Náš systém mi ukazuje na toto slovní spojení 110 vyhledávání za minulý měsíc.
A: Osobně bych doporučoval i „Vans batohy“ (86) a čistě „Vans“ s (197) imp.

Q: Takže máte možnost získat hledanost klíčových slov, respektive jejich imprese.
Q: Mohl bych do toho systému dostat přístup, a tak zkusit objevit nejefektivnější fráze?
A: Omlouváme se, ale není možné poskytnout náhled do našeho systému …
A: … ale, mohl byste mi poslat seznam klíčových slov z GA, a já vám ho porovnám?

Bez analýzy klíčových slov je velmi těžké vybrat fráze tak, aby klientovi přinesla dobrou šanci na konverzi. Nicméně jsme získali vzorek hledanosti a cenovou nabídku, z které už lze zkusit vypočítat potenciální efektivitu. Máme tu tedy 10 klíčových slov za 3 000 Kč, z nichž nejsilnější má 200 a ostatní okolo 100 imp/měsíčně. To nám v průměru dělá 6000 – 9000 imp. za půl roku. Vezmu-li data z AdWords na výše uvedená slova, tak CTR se může pohybovat max. okolo 3%, což je přibližně 180 – 270 potenciálních prokliků na web. Při nákladech 3 000 Kč to vychází na 16 – 11 Kč za proklik. Zrovna klíčová slova na Vans jsou trochu ošemetná – hledaná i relativně proklikávaná, ale konverzní poměr bývá slabý cca 1%. Při dobré konstelaci hvězd můžeme získat 2-3 zákazníky s průměrnou objednávkou 1 000 Kč, což nám zdaleka ani nepokryje náklady.

Ať počítám jak počítám – klientovi se to nevyplatí. Dříve bylo poměrně populární vyzkoušet každý menší projekt, vždyť je to jen pár tisíc korun, říkávali klienti. Dnes jsem rád, že se to všichni úspěšně odnaučili. Každá vaše investice se musí vrátit, a pokud si v záplavě nabídek nevíte rady – mohu vám pomoci. Stačí napsat na info@tomaszahalka.cz

   Máte zájem o spolupráci? Rád vám řeknu více …