Linkbuilding

SEO optimalizace webových stránek pro vyhledávače a linkbuilding jsou nepostradatelné metody pro získání přirozených zákazníků a vylepšování pozic ve výsledcích vyhledávání.

Co je linkbuilding

Linkbuilding je metoda získávání relevantních zpětných odkazů na e-shopy a webové stránky. Často je tato praktika zaměňována za PR, avšak zatímco u PR pracujete s veřejným míněním, u linkbuildingu získáváte zákazníky pomocí budování odkazové portfólia.

Jak na linkbuilding

O tom, jak se dělá link building by se dalo dlouho diskutovat, ale v praxi se používají dvě metody. První tzv. white hat metoda, která pracuje s publikem a zájmy zákazníků. Druhá tzv. black hat metoda, která využívá systémové nedostatky webů a robotů. Za mě doporučuji aplikovat pouze poctivé linkbuildingové aktivity, které pomohou zákazníkům vyřešit jejich problémy, a zároveň vás posunou ve výsledcích vyhledávání.

Příklady linkbuildingu

Představte si, že prodáváte snowboardovou výbavu. Ta zahrnuje snowboardy, bundy, kalhoty, vázání, boty, snb servis a další doplňky. Kde můžeme získat zpětný odkaz?

a) Dodavatelé (kontaktujte své distributory a domluvte si odkaz na oficiálním webu značek)

b) Odborné online magazíny (napište odborný článek a nabídněte jej výměnou za link)

c) Diskuzní fóra (vyhledejte si blogy a fóra, kde zákaznici diskutují o vašem sortimentu)

d) Katalogy a databáze (nepotřebujete zápis do 1000 katalogů, hledejte jen ty užitečné)

e) Sociální sítě (registrujte se komunikujte pouze tam, kde máte zákazníky)

f) Přátelské weby (kontaktujte skiareály, půjčovny, servisy a další související weby)

Pokud byste chtěli dělat 100% správně SEO linkbuilding, měli byste získávat zpětné odkazy virální cestou. Prodáváme-li třeba zmiňovanou snowboardovou výbavu, tak nejpřirozenější linkbuilding by byl, když na vás začnou magazíny, blogeři a uživatelé fór odkazovat sami od sebe. V reálném světě se tohle daří jen pár velkým e-shopům, třeba Alze, a tak si menší a střední obchody pomahájí placenou službou linkbuildera. Chcete-li přivádět na web více potenciálních zákazníků, můžete mě kontaktovat na emailu info@tomaszahalka.cz

   Máte zájem o spolupráci? Rád vám řeknu více …