Jak pracovat s LinkedIn na E-shopech?

Sociální sítě jsou neodmyslitelnou součástí moderních online marketingových aktivit pro eshopy. Zatímco většina provozovatelů už našla pochopení pro prezentaci na Facebooku i Instagramu, jen velmi málo z vás se zatím pouští do dalších populárních sítí, jako je profesionály nabitý LinkedIn. Buďte mezi prvními a získejte tak kvalitní zaměstnance pro svůj eshop, kteří vám pomohou navyšovat obrat. V tomto příspěvku si řekneme co je to LinkedIn, jak funguje a proč do něj investovat čas.

LinkedIn
LinkedIn – Spojuje profesionály

Co to je LinkedIn?

Sociální síť LinkedIn slouží pro většinu uživatelů jako online životopis, ve kterém profesionálové z oblasti marketingu, IT, HR. žurnalistiky a péče o zákazníky prezentují své schopnosti, kontakty a dosavadní zkušenosti. Máte tak jedinečnou možnost poznat své budoucí kolegy ještě dříve, než dojde k prvnímu osobnímu kontaktu. Dozvíte se tak kde předtím pracovali, jaké mají znalosti, doporučení a jak moc jsou spojeni s firmou, se kterou hodláte spolupracovat.

Potřebujeme LinkedIn profil?

Každému eshopu, který plánuje mít v týmu profesionály, doporučuji LinkedIn profil založit a požádat své zaměstnance o navázání spojení. Osobně jsem takto získal několik zajímavých nabídek spolupráce, ale také jako ex-zaměstnanec eshopů jsem díky LinkedIn profilu poznal své budoucí kolegy, lépe se připravil na pohovor a odkryl část firemní kultury, která rozhodovala o mém zájmu zde pracovat. Dnes, kdy je na LinedInu více jak 1.000.000 českých uživatelů a o specialisty z oboru IT a marketingu je nouze, se prezentace zdá být spíše samozřejmostí, než-li sociálním bonusem.

Jaké příspěvky volit?

LinkedIn marketing má zcela jiná pravidla než Facebook, Instagram a spíše se cílením příspěvků přibližuje Twitteru. Snažte se proto nejdříve vytvořit kvalitní firemní profil, který vás bude prezentovat jako profesionály a kvalitní zaměstnavatele. Následně doporučuji požádat všechny klíčové osoby ve firmě (SEO konzultanty, PPC specialisty, copywritery, markeťáky, ajťáky, finanční a obchodní manažery, lidi z komunikace se zákazníky, fotografy, grafiky a další specialisty), zda by si vytvořili profil a spojili se s vaší firmou. Většina uživatelů LinkedInu sleduje kolik má účet spojení a jaká je firemní pospolitost. Nebojte se tedy jako majitel napsat každému zaměstnanci na profil své doporučení a posudek, aby na první pohled bylo zřejmé, že stojíte za svým týmem a váš tým zas za vámi.

A jak na LinkedIn příspěvky? Zaměřte se na články a fotky z firemního prostředí. Zvýšili jste meziročně obrat? Vytvořili jste pro zaměstnance chillout zónu, máte ve firmě nějakou novou vychytávku na expedici, změnili jste lokalitu, otevřeli pobočku či provedli úspěšný redesign eshopu? Tohle všechno může uživatele zajímat, proto svůj marketing na LinkedIn zkuste směřovat tímto směrem. Mohou to být také rozhovory se zaměstnanci, fotky z vítání nových členů, reporty z firemních akcí a další zajímavosti, které něco o vaší firmě vypovídají a pomohou vám nalákat skutečné odborníky.

Abych nekázal vodu a nepil víno, tak můj soukromý profil najdete pod jménem Tomáš Zahálka nebo pod jeho firemní verzí. LinkedIn je skutečně zajímavá sociální síť, která nevyžaduje příliš času a je zbytečně ignorována. Proto najděte ve svém marketingovém či HR oddělení člověka, který se vaší prezentaci bude věnovat a zajistí tak cestu k profesionálům, jež mohou posunout váš business dál.

  Máte zájem o správu sociálních sítí? Napište mi …