Případová studie na Firmy.cz – Vyplatí se Seznam naplno?

Vyplatí se vám Seznam naplno? Vytvoření zápisu v katalogu Firmy.cz je téměř samozřejmostí, kterou by měl mít každý podnikatel. Získáte tak možnost být dohledán na Firmách.cz, ale také zpětný odkaz zdarma, který na rozdíl od většiny ostatních zápisů má pro linkbuilding váhu a pomáhá. Se zápisem do Firem.cz na sebe dáváte také kontakt pro Account manager Telesales ze Seznam.cz, kteří vám dříve nebo později zavolají s nabídkou Skliku a představením výhod profilu Seznam naplno. Prostor na nového klienta byl, a tak proč službu neotestovat na vlastní kůži a nesepsat o ní krátkou case study …

Firmy.cz - Case study
Firmy.cz – Případová studie

Jak optimalizovat Firmy.cz – Zadarmo

Už jsem byl zvyklý na operátorky z Telesales u jiných konkurenčních katalogů. Většinou vám zavolají a arogantním tónem z vás dělají posledního neandrtálce, který ještě nevyužívá jejich úžasnou službu. Jestli máte z něčeho podobného strach, tak nemusíte. Máte sice aktivní zápis, ale možná jste stejně jako já na začátku podnikání trochu chvátali a odflákli jste vyplňovaní údajů. Právě i proto mi má nová Account manažerka volala a začala doporučovat co mohu na svém profilu zadarmo vylepšit.

Svého Account Managera najdete přes Klientská zóna => Kontakt

V sekci Moje Firma => Profil => Upravit máte možnost editovat několik základních informací o vaší firmě jako je adresa, telefon, email, otvírací doba a galerie. Ty si samozřejmě vyplňte, ale hned na to se pusťte do tří za mě nejdůležitějších kolonek. První je Web, který si nastavte třeba na homepage a získáte tak bodík za zpětný odkaz z kvalitní domény. Abyste na Firmách vyjížděli správným klientům, vyplňte si důkladně Popisek (máte 300 znaků) a využijte v něm klíčová slova, která jsou relevantní k vašim službám. Poslední fičurou je Obecně známý název – ten by měl obsahovat vaše jméno a jedno až dvě top klíčová slova. V mém případě se vešlo „Tomáš Zahálka – SEO konzultant a PPC specialista“.

Firmy.cz – Placená inzerce

Jak využít výhod profilu – Seznam naplno

Zapnutí verze naplno se vám aktivuje řada výhod jako je profil bez konkurenčních nabídek, přednostní pozice na Firmách, Mapách, ale to hlavní je PPD (Pay Per Day) nastavení kampaní. Abyste využívali Seznam naplno, potřebujete mít nabitou peněženku libovolnou částkou (třeba i 100 Kč) a mít aktivovanou min. jednu kampaň s denní útratou 10 Kč. Jestli stejně jako já čekáte podobnou logiku konfigurace jako mají v PPC, tak budete nemile překvapení. Nastavení je sice jednoduché, ale tím i dost obecné. Klíčová slova pro vyhledávač se vám nabídnou buď díky balíčku co obsahují jednotlivě aktivované kampaně nebo ručním zkoušením výrazů. Bohužel, ne všechna KW tam najdete, ale databáze stále roste a tak se tam dříve nebo později můžou objevit.

Firmy.cz - Výhody profilu Seznam naplno
Firmy.cz – Výhody profilu Seznam naplno

Jak dopadlo měření efektivity služby

Pro testování jsem si nabil peněženku za 1.000 Kč (nelekněte se DPH) a zůstalo mi tak něco přes 800 Kč kreditu. Vybral jsem si kampaně, lehce poladil jejich cenu (někdy i změnou 1 Kč poskočíte o desítky pozic) a nechal si poradit co aktivovat za kampaň, abych se zobrazoval i na hlavní stránce Seznamu. Vše bylo nastavené tak, aby se kredit utratil přesně za 1 měsíc, během kterého jsem nedělal žádné jiné self-promo aktivity. Teď jen bylo třeba určit správnou metriku měření. Návštěvnost webů dělá sice super grafíky v GA i statistikách co mají přímo Firmy, ale ve výsledku jsou to pro mě jen veselé koláče. Za konverzi tedy považuji navýšení poptávky na mé služby a to procentuálním nárůstem napříč všemi kanály (telefonicky, email, vyplněný formulář).

Firmy.cz - Statistika - Případová studie
Statistika – Květen (bezplatné, upravené KW) | Červen (placená verze)

Během období června 2017 se už po 3 dnech začali objevovat nové poptávky. Nejdříve jsem sázel na náhodu a klienty získané díky organice, ale nejlepší ověření je se zeptat a oba dva klienti mi potvrdili jako zdroj Firmy.cz. Následně během měsíce přišlo několik dalších poptávek a celkově se nárůst konverzí zvedl v červnu o 500%. Ne každou zakázku bylo možné realizovat, ale přesto došlo k uzavření dlouhodobé spolupráce s několika klienty a peníze mi vydělalo i pár mini projektů. Návratnost investic (ROI) byla v řádech několika tisíců procent, takže kampaň považuji za více než úspěšnou.

Jako u každého kanálu platí, že ne všechno je vhodné pro všechny. Ale až vám někdy zavolá Account manager Telesales ze Seznamu, dejte jim pár minut a nechte si poradit. Já si chtěl ověřit jestli tento kanál má ještě v roce 2017 nějaký potenciál a mohu z vlastní zkušenosti říci, že překvapivě funguje. Bohužel, jako SEO konzultant mám jen omezenou kapacitu klientů, a tak se mi nevyplatí mít kampaň spuštěnou non-stop. Naštěstí nabitý kredit vám zůstává a Account managerka taky, takže vás i jednou za čas potěší hovor s dotazem, zda se vám daří a jestli nepotřebujete něco přenastavit. Překousněte trochu UX chyby v nastavení a Firmy.cz můžou být i pro vás funkční zdroj příjmů.