Analýza webových stránek

SEO analýza webových stránek vám odhalí technické příčiny, proč se vám nedaří získávat přední pozice ve výsledcích vyhledávání. Vyhledávače, respektive jejich roboti posuzují více jak 270 kritérií tzv. SEO faktory, kterém jim pomáhají identifikovat obsah stránek a jejich kvalitu pro uživatele. Většina klientů v tomto ohledu spoléhá na znalosti programátorů, kteří perfektně ovládají HTML, CSS, JavaScript, PHP, MySQL, ale když se pouští do optimalizace pro vyhledávače, tak zpravidla nadělají více škody než užitku. Podívejte se, co takový SEO audit bude obsahovat a jak vám může pomoci odstranit zbytečné překážky.

seo-on-page-faktory
Zdrojový kód stránky (SEO HTML)

Title, H1, Meta Description and Content

Mezi základní on-page faktory patří správně vyplněný Title, H1 a Content. Představte si tyto „tagy“ jako identifikátory obsahu, které roboti (crawlers) vidí a pomáhají jim k lepšímu spárování odpovědí na dotazy uživatelů. Kvalitní redakční systémy mají možnost tyto prvky editovat a to na úrovni kategorií, produktů, homepage, značek a landing page. Pokud tyto emenenty máte špatně vyplněné, blokujete si tím šanci, že vás zákazníci najdou.

Friendly URL, Duplication and Canonicalization

Není URL, jako URL – pokud vaše odkazy používají zakázané znaky, neobsahují klíčová slova a jsou v nesmyslném tvaru, je načase se zamyslet nad jejich budoucností. Správně vygenerované odkazy mají vliv na výsledky vyhledávání a jejich skladba je proto velmi důležitá. Duplicity! Už víte, že nemáte duplikovat text, vykrádat obsah a každá stránka má být originál, ale co když váš developer nechtěně generuje nesmyslně duplicitní URL? Stává se to bohužel až příliš často – takové odkazy jsou indexované třeba i 15x bez kanonizace a veškerá vaše snaha o jedinečné popisky tím přijde nazmar.

Sitemap, Indexation, Page Speed

Načítá se vám správně sitemapa, nemají roboti problém s procházením vašich stránek, indexujete všechny důležité stránky nebo naopak, neindexujete jich zbytečně moc? Do site mapy byste měli vždy posílat pouze ty stránky, které pro vás mají největší užitek – kategorie, homepage, značky, blog, karty produktů. Zároveň tam však nemusíte posílat každou kombinaci parametrů, 2 až 50 stránku produktů, obchodní podmínky, reklamační řád a mnoho dalších nesmyslů. Je třeba si uvědomit, že čím více zbytečných stránek vyhledávačům dáte, tím méně často projdou ty podstatné. Nakonec i rychlost stránek rozhoduje, a má-li něco smysl, zaměřte se na rychlost vašeho webu. Věty jako dnes má každý rychlé připojení ignorujte, na světe jsou mobily a těm na rychlosti záleží.

Stav Indexu on page faktory

Modern, Old-School and Black Hat practices

Abyste se vyhnuli častým chybám, zkontroluji vám správné využívání meta tagů, nadpisů, favicon, vychytávky pro sociální sítě jako Open Graph markup a Twitter Cards, zvýrazňování, alt tagy u obrázků, včetně jejich správné velikosti a názvu souboru. Temnou stránkou SEO světa jsou zakázané praktiky, které vyhledávače v lepším případě ignorují (a vy je děláte zbytečně), v horším rovnou penalizují. Jedná se o link farmy, skryté odkazy, keyword stuffing a cloaking, tedy chyby, které často vznikají na žádost agentur a designerů – nadměrné vkládání klíčových slov a skrývání textu na webu. Všechny black hat metody mají negativní vliv na výsledky organického vyhledávání a jejich živení vás stojí zbytečné peníze.

SEO kontrola je jako revize auta. Pokud máte pocit, že váš e-shop nejede správně, měli byste ho opravit dřív, než vás zastíní konkurence. Každý e-shop odkryl řadu technických, ale i uživatelsky vytvořených chyb a některé tak kritické, že po jejich odstranění vás vyhledávače katapultovali na přední pozice. V mém auditu vám pomohu všechny chyby identifikovat, navrhnu řešení pro jejich odstranění a poskytnu nezbytné konzultace k tomu, aby se váš web mohl posunout dál. Kontaktovat mě můžete na info@tomaszahalka.cz

   Chcete více zákazníků? Rád vám řeknu více …