Zpětné odkazy

Zpětné odkazy angl. backlinks jsou dnes nedílnou součástí každé SEO a linkbuildingové strategie. Historicky se však stejně jako celý linkbuilding i budování zpětných odkazů ocitlo na okraji marketingových aktivit. Stalo se tak po roce 2012, kdy řada ehopistů platila za nákupy tisíců odkazů, které Googl svým updatem Penguin začal penalizovat.

Co jsou zpětné odkazy

Za zpětný odkaz do eshopu se dá v zásadě považovat každý link, který vede na vaši doménu z cizího webu. Může se jednat o odkazy ze srovnávačů, kvalitních katalogů, uživatelsky zajímavých blogů a diskuzních fór. Naneštěstí stále mnoho agentur nabízí nekvalitní zápisy, které nejen nepřináší zákazníky, ale místo vylepšení pozic vám mohou uškodit.

Kvalitní zpětné odkazy

Z mé zkušenosti jsou nejlepší zpětné odkazy takové, které obsahují požadované klíčové slovo a přirozeně pasují do článku nebo diskuze. Nesnažte se však tapetovat a všechny linky cílit jen na vaší homepage. Ideální je vybrat zajímavá klíčová slova a ty směřovat na tématicky odpovídající vstupní stránky, které povedou uživatele ke konverzi.

Špatný příklad zpětného odkazu:

Více informací o linkbuildingu se dozvíte zde!

Správný příklad zpětného odkazu:

Více se dozvíte v mém článku o linkbuildingu!

Řada e-shopů buduje zpětné odkazy velmi pochybným a zcela nefunkčním způsobem. V patičce si vyměňují linky, zapisují se do každého katalogu, a investují peníze na nefunkční weby tzv. link farmy. Chcete-li budovat kvalitní SEO odkazy, které přivedou na váš web skutečné zákazníky, kontaktujte mě na emailu info@tomaszahalka.cz

   Máte zájem o spolupráci? Rád vám řeknu více …