Co odhalí klientům analýza webu?

Analýza webu odhalí technické příčiny proč se vašemu blogu či e-shopu nedaří získat přední pozice ve výsledcích vyhledávání. Vyhledávače, respektive jejich roboti posuzují stovky faktorů, kterém jim pomáhají identifikovat obsah stránek a jejich kvalitu pro uživatele. Většina klientů v tomto ohledu spoléhá na znalosti programátorů, kteří perfektně ovládají HTML, CSS, JavaScript, PHP, MySQL, ale když se pouští do optimalizace pro vyhledávače, tak zpravidla nadělají více škody než užitku. Podívejte se, co taková SEO analýza webu bude obsahovat a jak vám pomůže k lepším pozicím v organice.

seo-on-page-faktory
Analýza webu | Zdrojový kód stránky

Title, H1, Meta Description and Content

Mezi základní on-page faktory patří správně vyplněný Title, H1 a Content. Představte si tyto „tagy“ jako identifikátory obsahu, které roboti (crawlers) vidí a pomáhají jim k lepšímu spárování odpovědí na dotazy uživatelů. Kvalitní redakční systémy mají možnost tyto prvky editovat a to na úrovni kategorií, produktů, homepage, značek a landing page. Pokud tyto elementy máte špatně vyplněné, blokujete si tím šanci, že vás zákazníci najdou. Má analýza webu odhalí, zda máte tyto elementy správně vyplněné a v krátkém tutoriálu vám ukáži jak tyto faktory v editoru efektivně vyplňovat.

Friendly URL, Duplication and Canonicalization

Není URL, jako URL – pokud vaše odkazy používají zakázané znaky, jsou příliš dlouhé a neobsahují klíčová slova, můžete si zbytečně snižovat hodnocení stránek. O váze klíčového slova v URL se mohou vést diskuze, ale z mé zkušenosti platí, že jejich umístění přinejmenším zvedá CTR. Duplicity! Už asi víte, že nemáte duplikovat text, vykrádat obsah a každá stránka má být originální, ale co když váš programátor nechtěně generuje pomocí redakčního systému duplicitní URL? 9/10 případů generuje neošetřené duplicity pomocí stránkování, filtrů, produktů a zrcadlení produktů do více kategorií. Ve výsledku tak nabízíte jeden obsah stránky i 1500x vyhledávačům a ti pak mohou snížit jejich váhu a zaindexovat variantu, která nenabízí všechny produkty. Zjistím jak jsou vaše stránky technicky ošetřeny a v případě chyby vypracuji návod s nabídkou konzultačních hodin pro jejich opravení.

Sitemap, Robots.txt, Indexation, HTTPS, Responzivita

Načítá se vám správně sitemapa, nemají roboti problém s procházením vašich stránek a zbytečné zákazy v Robots.txt, indexujete všechny důležité stránky nebo naopak, neindexujete jich zbytečně moc? Do sitemapy byste měli vždy posílat pouze ty stránky, které pro vás mají největší užitek – kategorie, homepage, značky, blog, karty produktů. Zároveň tam však nemusíte posílat každou kombinaci parametrů, 2 až 50 stránku produktů, obchodní podmínky, reklamační řád a mnoho dalších podstránek. Je třeba si uvědomit, že čím více zbytečných stránek vyhledávačům dáte, tím méně často projdou ty podstatné. Nakonec i rychlost stránek, HTTPS a responzivita mají vliv na vaše zobrazení. Od roku 2018 Google aplikoval mobile-first index, který v zásadě říká, že stránky upravené pro mobily budou umístěny přednostně před těmi, co stále fungují na zastaralé neresponzivní šabloně.

Stav Indexu on page faktory
SEO Analýza webu – Google Webmaster Tools

Modern, Old-School and Black Hat practices

Abyste se vyhnuli častým chybám, zkontroluji vám správné využívání meta tagů, nadpisů, favicon, vychytávky pro sociální sítě jako Open Graph markup a Twitter Cards, zvýrazňování, alt tagy u obrázků, včetně jejich správné velikosti a názvu souboru. Temnou stránkou SEO světa jsou zakázané praktiky, které vyhledávače v lepším případě ignorují (a vy je děláte zbytečně), v horším rovnou penalizují. Jedná se o link farmy, skryté odkazy, keyword stuffing a cloaking, tedy chyby, které často vznikají na žádost agentur a designerů – nadměrné vkládání klíčových slov a skrývání textu na webu. Všechny black hat metody mají negativní vliv na výsledky organického vyhledávání a jejich živení vás stojí zbytečné peníze.

Analýza webu je jako revize auta. Pokud máte pocit, že váš web nefunguje správně, měli byste ho opravit dřív, než vás zastíní konkurence. Každý e-shop odkryl řadu technických, ale i uživatelsky vytvořených chyb a některé tak kritické, že po jejich odstranění se klienti velmi rychle posunuli na přední pozice v Googlu i Seznamu. V mé analýze vám pomohu všechny chyby identifikovat, navrhnu řešení pro jejich odstranění a poskytnu nezbytné konzultace k tomu, aby se váš web mohl posunout dál. Pokud máte zájem o opravení vašeho webu, můžete mě kontaktovat na info@tomaszahalka.cz.

   Máte zájem o lepší pozice v SEO? Napište mi …