29. díl — Jak na podkategorie blogu — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

7.11.2021

Tomáš Zahálka

V 17. díle jsem popisoval jak založit a začít psát blog, jakožto výborný zdroj návštěvnosti. Pokud jste se drželi mého doporučení, tak máte dnes podobně jako my přes 150 blogových článků, které nám pomáhají velmi levně seznámit potenciální zákazníky s naším e-shopem a ještě máme dobrý pocit s edukace. Jenže 150 článků mít v jedné rubrice je poměrně nepřehledné, a tak si v předposledním článku letošního roku ukážeme, jak na Shoptet blogu vytvářet strukturovanou informační architekturu.

Informační architektura na Shoptet blogu

Informační architektura na Shoptet blogu

Strukturovaný blog na Shoptetu

Vytvořit strukturovaný blog není nic těžkého a nepotřebujete na to ani znalosti kódování, ale je třeba si v hlavě vytvořit pavouka, jak si přejete články rozdělit (informační architekturu) a pak už budete jen potřebovat umět zacházet s vytvářením rubrik a zvládnout odkazovat na externí URL.

Ukázka struktury rubrik Shoptet blogu (Zdroj: Dudlu blog)

První co budete potřebovat je vymyslet vlastní strukturu rubrik, která bude podobně jako složky v počítači sloužit ke katalogizaci vašich článků a ty založit přes nástroje Vzhled a obsah › Články › Přidat Rubriku. Prozatím tedy budete mít jen volně založené rubriky a nyní je třeba je vzájemně propojit.

Řekněme tedy, že budeme chtít rubriku „Témata o těhotenství“ zařadit jako podrubriku pro hlavní rubriku „Blog“. Prvně je třeba kliknout na samotnou rubriku „Témata o těhotenství“ a zjistit její URL přes tlačítko „Editovat Rubriku“. Teď už víte, jaká URL odkazuje na danou rubriku a je třeba udělat napojení na hlavní sekci blogu. Vstupte do hlavní rubriky vašeho blogu a dejte „Přidat článek“. Vyplňte název článku podle názvu rubriky, nebo jinak pokud chcete, přidejte i krátký popisek, ale neukládejte článek dřív, než do řádku „externí URL“ vložíte získaný odkaz na rubriku.

Nyní se bude ve vaší hlavní rubrice blogu odkazovat nikoliv na články, ale na další rubriku. Takto můžete postupovat u všech rubrik a s podobnou logikou vytvořit i třívrstvé struktury. Jakmile budete chtít přidat konkrétní článek, stačí si jen vybrat do jaké konkrétní rubriky bude patřit. Doporučuji zachovat řád, a pokud se rozhodnete, že nějaká rubrika bude sloužit jako rozcestník pro další rubriky, tak do toho nemíchat samotné články, ať čtenář přirozeně pochopí kaskádu vašeho blogu.

Vizuální návod k strukturovanému blogu (Zdroj: Shoptet)

Pár rad k Shoptet blogu na závěr:

Vytváření této struktury je tak trochu ohýbání nástrojů, takže nikdy nenahradí speciální blogový systém a je třeba myslet i na to, že pokud jakýkoliv článek přesunete z rubriky A do rubriky B, tak se změní URL daného článku a musíte udělat ručně přesměrování přes „Základní SEO“. Pokud byste tak neučinili a článek by byl ve výsledcích vyhledávání na dobré pozici, budete vodit uživatele do 404 a časem vás vyhledávače sesadí.

Proto doporučuji mít všechny články a klíčová slova k nim v Collabimu, kde případnou chybu snadno odhalíte a můžete provést opravu. V posledním článku letošního roku se ohlédneme jak si Dudlu vedlo v meziročním srovnání z GA, darujeme penízky pro Radost dětem a poodhalíme plán na rok 2022, tak nás sledujte, sdílejte a ať i vám e-shopy rostou!

Hlavní partneři projektu Dudlu.cz

[logo-showcase id=“5325″ title=“Dudlu“]

[supsystic-price-table id=24]

Klikněte na CHCI VÍCE a ponořte se do četby celého našeho seriálu

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci objednávky z placené reklamy!

od 10 000 Kč / měsíčně

N
Základní správa: 10 000 Kč (5h)

Nastavení a udržovací optimalizace

N
Malé e-shopy: 15 000 Kč (8h)

Rozpočty do 150 000 Kč / měsíčně

N
Běžné e-shopy: 25 000 Kč (15h)

Rozpočty cca 250 000 Kč / měsíčně

N
Velké e-shopy: 35 000 Kč (25h)

Rozpočty cca 500 000 Kč / měsíčně

N
VIP správa: 50 000 Kč (50h)

Neomezené limity rozpočtů

Chci být dohledatelný ve vyhledávačích a AI!

od 15 000 Kč / měsíčně

N
Pomalé krůčky: 15 000 Kč (10h)

Vyřešíme hlavní problémy v SEO

N
Malé e-shopy: 20 000 Kč (15h)

Jednotky kategorií a stovky produktů

N
Běžné e-shopy: 25 000 Kč (20h)

Desítky kategorií, až tisíce produktů

N
Velké e-shopy: 50 000 Kč (50h)

Stovky kategorií, desítky tisíc produktů

N
VIP řešení: 80 000 Kč (100h)

Neomezeně kategorií a produktů

Chci jednorázové konzultace a audity!

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
Konzultace: 5 000 Kč (2,5h)

1,5 hodiny na přípravu a 1h video call

N
SEO audit e-shopu: 25 000 Kč

Ideální pro in-house SEO správu

N
Vstupní video call: Zdarma

Nevíte co vybrat? Probereme to.

N
PPC audit e-shopu: 35 000 Kč

Ideální pro in-house PPC správu

N
Marketingový audit: 50 000 Kč

Rozebereme SEO, PPC, UX a Shoptet

Komentáře

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *