Jak vylepšit návštěvnost stránek?

Jak na návštěvnost stránek a tržeb e-shopu tak, aby na tom klient vydělal? Čas od času mi přijde poptávka, která není zaměřena na výkonnostní marketing, ale budování návštěvnosti. Zadání zní asi takto „Téměř rok provozuji e-shop a veškerý traffic generuji hlavně z Heuréky, Zboží a Facebooku. Potřeboval bych vylepšit návštěvnost stránek z výsledků vyhledávání.“. Vygenerovat z 10 lidí denně 10 000 není nic těžkého, stačí vám jen zapnout PPC a zacílit na pár hledaných klíčových slov. Jenže užitek z toho klient nebude mít žádný. Aby spolupráce byla pro klienta efektivní, domluvili jsme se na konverzní strategii s cílem nejen dostat lidi na stránky, ale přivádět rovnou zákazníky.

Serpo, ppc, seo, pla a sem
Návštěvnost stránek | Ilustrativní fotka ze SERPA – Google

Zvýšit návštěvnost z výsledků vyhledávání můžete pomocí několika nástrojů a to nejrychlejší metodou přes PPC+PLA (placené reklamy) anebo přes SEO (organické výsledky). PPC + PLA jsou metody cílení AdWordsu a Skliku, kdy platíte za každý proklik, tedy za každého přivedeného uživatele. Nastavíte-li správný rozpočet a cenu, můžete se na velké množství dotazů automaticky zobrazit na prvních pozicích z výsledků vyhledávání. Druhou stranou mince je SEO, kdy první pozice získáváte na základě vyhodnocení kvality vašich stránek a obsahu. Zde sice neplatíte za prokliky, ale pozice jsou vykoupené poctivou prací na webu, která obvykle jde ruku k ruce s investicí do času profesionála – SEO konzultanta. U případového klienta jsme se zaměřili na všechny uvedené metody a stanovili budget na práci 40 000 Kč + neomezený rozpočet do Adwords a Skliku, pokud PNO nepřesáhne 20 %.

Návštěvnost stránek | Google Analytics – Meziroční srovnání

Začátek spolupráce byl stanoven na únor s tím, že nejdříve připravíme analýzu klíčových slov, vytvoříme relevantní vstupní stránky, správně nastavíme on-page faktory a uděláme tak základní živnou půdu pro SEO. Následně připravíme kampaně v AdWords, Sklik a všechny placené reklamy spustíme ve výplatním období, tedy mezi 13 – 15 března. Za 40 000 Kč nebylo v silách optimalizovat celý e-shop, a tak jsme se zaměřili jen na 2 hlavní kategorie (speciální druh kalhoty a bund), které v období mezi 17 březnem a 17 dubnem vyhodnotíme a případně uzavřeme dlouhodobou spolupráci. Za toto období jsme meziročně zvedli návštěvnost o 325 % (+7 000 uživatelů), tržby o 919 % (+470 000 Kč) a objednávky z 30 na 165. PNO z placených kampaní se drželo na 13 %, tedy o 7 % lepší, než bylo původně domluveno a s klientem se uzavřela smlouva na roční spolupráci. Pokud i vy uvažujete jak zvednout návštěvnost stránek, přemýšlejte i nad tím, aby vyšší návštěvnost šla ruku v ruce s nárůstem tržeb.  Jsem SEO konzultant / PPC specialista s praxí od roku 2011 a výsledky, které klientům vydělávají peníze. Pokud byste měli zájem o spolupráci, můžete mě kontaktovat na emailu info@tomaszahalka.cz.

Pro případovou studii jsem použil skutečná čísla z Google Analytics. Z toho důvodu neuvádím jméno klienta ani žádné indicie, které mohou umožnit jeho odhalení. Informace o klientech neposkytuji ani v soukromé konverzaci za účelem navázání spolupráce. Etika má přednost, děkuji za pochopení.

   Chcete mít více objednávek? Napište mi …

⇓ Líbila se vám případová studie? Děkuji za případné sdílení na sociálních sítí. ⇓