Roman Dušek – Novinky z vyhledávače pro Seznam.cz

1.3.2017

Tomáš Zahálka

Je 28. únor 2017 a letní semestr VŠE v Praze nastartovává přednáška na téma vyhledávače a trendy ve fulltextu, kterou si připravil Roman Dušek, Head of Internet Search. Seznam.cz už delší dobu testuje redesign výsledků vyhledávání, a tak jsme na takové přednášce společně s linkbuilderem Jankem a seznamačkou Kačkou nesměli chybět.

Seznam.cz – Příběh vyhledávání (Zdroj: Event Click it)

První část přednášky byla trochu v odlehčeném duchu, kde Roman prezentoval historický design vyhledávačů coby katalogů, ukázal nám vzorek dotazů za pondělí od 08:00 – 08:15, který slušně pobavil a zároveň nám nastínil, jaké komplikace dělají vyhledávačům odpovědi s pornografickým obsahem, a jak je filtrují. Pro nováčky zajímající se o SERPO, pěkný úvod.

V druhé části jsme zabrousili do budoucnosti Seznamu, a přišel tak čas na otázky k redesignu. V rámci A/B testování, které proběhlo na 5% uživatelů došli k závěru, že půjdou moderní cestou čistých webů a odstraní náhledový image z výsledků. Místo toho se bude pracovat s favikonou, která by měla působit čistějším dojmem. Neodpustil jsem si poznámku, protože vždy jsem náhled webu považoval za odlišnost Seznamu, která starším uživatelům pomáhá v orientaci. Roman však na to argumentoval A/B testováním kombinované s A/A, které je ujistilo ve správném směru vývoje. Nový design můžeme očekávat do 14 dnů.

Stará verze výsledků vyhledávání Seznam.cz (Webview Image)

Následovaly otázky na seznamácká publika, vliv CTR a míry opuštění na pozice v organice, testování nových filtrů u Zboží.cz (očekávejte v nejbližších měsících), v čem vidí Seznam budoucí vývoj a mnoho dalších. Na SEO faktory se vrátila očekávaná a neutrální odpověď, s ohledem na know-how. U publik je zřejmé, že velkou část tvoří uživatelé 40+, ale můžeme počítat i s mladou populací, hledající například Minecraft. A budoucnost, ta je zřejmě nakloněna mobilnímu a hlasovém vyhledávání. Inu, nechme se překvapit.

Celá přednáška s názvem Seznam.cz – Příběh vyhledávání, se nesla v duchu „Představit si Internet bez vyhledávače je asi stejně těžké, jako představit si život bez Internetu.“. Trochu mě mrzí, že Seznam v nejbližší době neplánuje vylepšit personalizaci organických výsledků, alespoň to tak vyznělo z odpovědi na mou otázku. To však nic nemění na tom, že vyhledávacímu týmu, který čítá 130 lidí a dokáže v ČR konkurovat gigantovi jako je Google, patří uznání. Zdá se, že Seznam nehodlá svůj boj na poli českých vyhledávačů vzdát, a já děkuji Romanovi i studentské organizaci Click it, za zajímavou přednášku.

[supsystic-price-table id=18]

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci objednávky z placené reklamy!

od 10 000 Kč / měsíčně

N
Základní správa: 10 000 Kč (5h)

Nastavení a udržovací optimalizace

N
Malé e-shopy: 15 000 Kč (8h)

Rozpočty do 150 000 Kč / měsíčně

N
Běžné e-shopy: 25 000 Kč (15h)

Rozpočty cca 250 000 Kč / měsíčně

N
Velké e-shopy: 35 000 Kč (25h)

Rozpočty cca 500 000 Kč / měsíčně

N
VIP správa: 50 000 Kč (50h)

Neomezené limity rozpočtů

Chci být dohledatelný ve vyhledávačích a AI!

od 15 000 Kč / měsíčně

N
Pomalé krůčky: 15 000 Kč (10h)

Vyřešíme hlavní problémy v SEO

N
Malé e-shopy: 20 000 Kč (15h)

Jednotky kategorií a stovky produktů

N
Běžné e-shopy: 25 000 Kč (20h)

Desítky kategorií, až tisíce produktů

N
Velké e-shopy: 50 000 Kč (50h)

Stovky kategorií, desítky tisíc produktů

N
VIP řešení: 80 000 Kč (100h)

Neomezeně kategorií a produktů

Chci jednorázové konzultace a audity!

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
Konzultace: 5 000 Kč (2,5h)

1,5 hodiny na přípravu a 1h video call

N
SEO audit e-shopu: 25 000 Kč

Ideální pro in-house SEO správu

N
Vstupní video call: Zdarma

Nevíte co vybrat? Probereme to.

N
PPC audit e-shopu: 35 000 Kč

Ideální pro in-house PPC správu

N
Marketingový audit: 50 000 Kč

Rozebereme SEO, PPC, UX a Shoptet

Komentáře

0 komentáøù