Lze dostat začínající e-shop na první pozice v organice za 25 000 Kč? To byla otázka, kterou jsem si položil, když mě v lednu oslovil malý český výrobce zaměřený na produkty pro čistá jezírka a léčiva pro ryby. Sortiment o 30 produktech, hledanost pár stovek lidí v sezóně, design webu nemoderní (nikoliv však pro cílovku nevyhovující), historie domény prakticky žádná „teprve s onlinem začínáme“, sdělili mi. Tak to bude asi pěkný oříšek, pomyslel jsem si, ale mělo to své jedno velké vizionářské plus …
Samotnou firmu Homepond s.r.o. tvoří tým letitých specialistů v oborech hydrochemie a hydrobiologie, kteří úzce spolupracují například s Oddělením rybářství a hydrobiologie na Mendelově univerzitě v Brně a několika velkými realizátory v oblasti zahradních jezírek a rybníčků. Mají tak více jak 20 let zkušeností a know-how, které chtějí zákazníkům předat. Všechny nabízené produkty si sami vyrábějí a to hlavní, mají opravdu chuť své nové dítě marketingově nakopnout.
Pokud by mě oslovil za podobných podmínek jiný klient, například prodávající další neznačkové oblečení dotažené odněkud z Asie s vidinou rychlého zbohatnutí, určitě bych takový projekt odmítl, ale tady to bylo jiné. Máte-li vlastní produkt, poměrně malou konkurenci, příběh a zajímavé zázemí v podobě profesionálů, kteří rozumí tomu co prodávají, je to jiná písnička. Dostatek času před hlavní sezónou tomu taky nahrával a zakázku jsem po menším rozhovoru s klientem přijal.
Strategie jak střelba z kulometu:
Klient si poptal i pé-pé-céčkaře (ano, vážně to tak nazvu), linkbuildera a mě na obsahovou strategii plus realizaci vstupních stránek. Sám se také iniciativně pustil do sepisování návodů pro zákazníky, tipů a rad, kde chtěl zúročit své letité zkušenosti a celé soukolí se v únoru rozeběhlo.
Pro práci na SEO jsem v první fázi vypracoval analýzu klíčových slov (klient už jednu od někoho měl, ale jednalo se spíše o stažená data z Skliku a mnoho frází chybělo). Vlastní analýzu jsem rozdělil na klíčová slova (KW) pro nové vstupní stránky, pro současné stránky, které stačilo jen obsahově a v meta tagách odladit a KW pro témata na články. Jelikož nejsem zrovna odborník na jezírka, tak se veškerý obsah čerpal z popisků co měl klient na produktech a prospektech + bylo nutné nastudovat texty a obraty jenž používala konkurence. Za přibližně jeden měsíc jsme měli upravený obsah na webu a klient průběžně přidával nové články, jenž se zaměřují na poradenství pro péči o jezírka.
Data z analýzy klíčových slov jsme nahráli do Collabimu, abychom změřili pozici před spoluprací a po spolupráci. Za několik měsíců se prakticky všechna slova posunula z 60+ na 20 až 30+ a v průběhu sezóny se ustálila v top 10. Z analýzy výsledků bylo vidět, že zatímco Googl jako vstupní stránku na řadu KW vybral pro dobrou pozici odborné články, Seznam katapultoval na první místa raději kategorie s produkty a článkům nevěnoval velkou pozornost. Nakrmili jsme tak oba vyhledávače tím, co jim chutná.
Sezóna je téměř u konce a ve výsledku se povedlo s prakticky novým e-shopem udělat přes 1 300 objednávek. Je důležité zmínit, že bez spolupráce linkbuilderů by pravděpodobně samotný obsah a úprava on-page faktorů nestačil, stejně tak, jako bez kvalitních vstupních stránek by se nemuselo tolik dařit PPC. Výsledkem však je, že se cíle povedlo splnit a i poměrně nevzhledný web bežící na OxyShopu fungoval. Samotné SEO aktuálně dělá přes 40 % tržeb a je to nejsilnější kanál klienta do něhož se investice nejen vrátila, ale bude i na několik dalších let generovat čistý zisk.
[perfectpullquote align=“full“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Produkty Home pond si díky kvalitě nachází zákazníky, což nám referovali i naši velkoodběratelé. Co se týče e-shopu, tak optimalizace SEO vaší rukou je více než zdařilá, čemuž odpovídají pozice v organice na Googlu, Seznamu a i prodeje. Tímto bych Vám chtěl poděkovat, spolupráce byla velmi přínosná a jste člověk na svém místě.
……………………………………
Ing. Miroslav Hanák
Jednatel
[/perfectpullquote]
[supsystic-price-table id=18]
0 komentářů