Jak ušetřit čas a peníze při vytváření popisků na produkty?

V minulém díle jsem představil návod jak si poradit s popisky kategorií a vytvořit užitečný obsah i bez copywriterského nadání. Dnes si ukážeme jak zapracovat texty k produktům, proč se je vyplatí psát, co by tam nemělo chybět a jakým způsobem můžete snížit náklady či zvýšit tempo při jejich tvorbě. Popisky produktů můžete jako opička stáhnout od dodavatele a to ideálně v nějakém příšerném formátování. Nebo sednout, začít psát a zkusit své produkty prodat.Vyhledávače prahnout po unikátnosti a pokud se vydáte tou těžší cestou, námaha se vám vrátí. Prošel jsem několik klientů a pomocí Google Analytics došel k číslům, že za minulý rok jim z organických výsledků, které vedou přímo na produkty přišlo v průměru 35 000 uživatelů, kteří vytvořili okolo 5 % celkového obratu (přibližně 850 000 Kč). A to máme pouze dopad z organiky. Správně popsaný produkt má zásadní vliv na PPC (DSA, PLA), remarketingová publika, direct a samozřejmě pokud se zákazník o daném produktu dozví co nejvíce, tak je vysoká pravděpodobnost, že u vás nakoupí i z dalších kanálů. Až tedy budete vypočítávat investici do copíka, představte si za jeho prací 5 – 10 % vašeho obratu.

Co by měl popisek obsahovat?

Popisujete-li produkty, nejste jen copywriteři, ale jste hlavně prodejci. Suplujete osobu v kamenném obchodě, která vám v případně nejasností dokáže poradit s výběrem, vysvětlí technologie a pokud svou práci umí dobře, přiměje vás k nákupu. To samé musíte dostat i do onlinu. Naučte své zákazníky, že vy jste jedničky na trhu a jen na vašem webu najdou nejdetailnější popisek o daném produktu. V prvním odstavci se zaměřte na

Úvodní odstavec s textem (klíčové slovo, přesný název produktu)

  1. Vlastnosti produktu (kompatibilita, použité technologie, účel)
  2. Vlastní doporučení a prodejní tah na branku

 

  1. Složení produktu (materiál, chemické složení)
  2. Obsah balení (hlavně pokud neodpovídá ilustrativní fotce)
  3. Parametry (včetně katalogového čísla, EANu)

Jak si usnadnit práci při jejich tvorbě?

fdsfsd