Po loňském odchodu E-shop Summitu do Prahy, se Digidějovice pod záštitou agentury Inizio stávají největší jihočeskou konferencí o marketingu, která do sálu Metropolu přivedla řečníky jako Davida Špinara, Radka Hudáka, Adama Zbiejczuka, Jana Tichého, Martina Petráska, Mateza Jindru, Jana Páva, Vojtu Dlouhého, Jana Nedvěda a více jak 200 posluchačů z řad agentur, e-shopistů a freelancerů. Pojďme se podívat jaký byl ročník 2019 a o co jste svou ne-návštěvou přišli z pohledu SEO konzultanta.
David Špinar – Ve jménu otce PNO, syna LTV a atribučního modelování svatého!
David Špinar, řečník s více jak 20 lety praxe, byl zakladatel agentury Dobrý web, spoluzakladatel H1, Head of Performance pro Google v ČR a dnes je CEO investiční skupiny Miton, která má v portfoliu brandy jako Rohlík, Glami, Bonami, Biano, Heuréku, StartupJobs, DámeJídlo a mnoho dalších.
David dostal za téma Online marketing 2019, ale kdo očekával tlachání o trendech mobilů, chytrých hodinek, hlasového vyhledávání a virtuální reality, byl možná trochu zklamaný. Místo toho se pustil do nejlepšího možného tématu – závislosti na drogách s označením CPM, CPC, CPA, PNO, ROAS, ROI a CLV, kdy posedlé sledování těchto metrik na úrovní jednotlivých kanálů, je jako sledovat svět ruličkou papíru. Zazněla tak kanibalizace kanálů, ale i jejich vzájemná podpora, Google Analytics, Data Driven Atribuce a sálem se volně nesla myšlenka, že než začnete odstřihávat kanály jen proto, že neplní vaše marží nastavené PNO, zkuste si vyhodnotit vliv na celkový výsledek kontrolovaným experimentem.
Jan Tichý – Když se díváte na GA, nedíváte se na správná data, díváte se na méně špatná data.
David nebyl jediný, kdo mluvil o problematice vyhodnocování kampaní a tak na své pomyslné druhé místo dávám přednášku od Jana Tichého, který je spoluvlastník agentury Taste, vede analytickou a konzultační agenturu Taste Medio, je Google Partners Trainer a zaměřil se na cross-channel marketing.
Honza rozvinul první téma konference od Davida, ale zabrousil i do problematiky agentur, kde si platíte hodiny specialistů, jenž spolu často nekomunikují, podobně jako je tomu s freelancery nebo in-house zaměstnanci. Ať už máte jakkoliv dobře poskládaný tým, tak pokud spolu nejsou v kontaktu – nedosáhnete maximálních výsledků. V praxi to pak vypadá, že SEO konzultant vypracuje analýzu klíčových slov, jinou si pro sebe připraví PPC specialista, UX designer pro jistotu nedostane žádnou a ve výsledku za některé práce zaplatíte zbytečně dvakrát. Odpovědí na tento problém by měl být marketingový manažer, který ví jakou mají mezi sebou jednotlivé kanály synergii a umí se specialistů ptát na správné věci. V závěru Jan poukázal na to, že v GA může být jen 30 % pravdy a je lepší sledovat KPI firmy, než neustále přehazovat atribuce a hledat analytickou spravedlnost, které nelze dosáhnout.
Adam Zbiejczuk, Radek Hudák, Vojtěch Dlouhý a další řečníci z Digidějovice 2019 v kostce.
Každý si z konference bere to své, takže další řečníky i když jejich témata a zpracování byla skvělá, už jen lehce shrnu. Adam Zbiejczuk patří mezi přední české kapacity na sociální sítě a podělil se s námi o zkušenosti s Instagramem, Instagram Stories a co obnáší spolupráce s influencery. Největším však překvapením byla zmínka o „nové“ sociální síti Tik Tok, která zažívá velký boom mezi dětmi pod 15 let. Popravdě nevím jestli bylo horší zjištění, že přes 200 lidí se zájmem o marketing včetně mě tuto síť nezná, nebo shlédnutí sestřihů z Tik Tok na YT. Každopádně Adamovi za tuto novinku patří mé díky.
Radek Hudák je CMO v Shoptetu a ukázal nám statistiky z jejich největších klientů. Asi nebylo velkým překvapením, že mezi tři nejsilnější kanály na návštěvy patří Google – CPC, Google – Organic a Seznam – CPC. Lehce odlišné hodnoty jsme viděli u konverzí, které jsou opět Google – CPC, Google – Organic, ale na třetím místě najdete Direct. Zpátky bych se však vrátil k tématům od Davida a Jana, kdy opravdu tyto ukazatele nemusí být známkou toho, že například Facebook je špatným kanálem. Zajímavější však bylo shlédnutí statistiky využití různých slev – kuponů, pop-up oken se slevou za registraci, dopravy zdarma a dalších rádoby marketingových vychytávek, díky kterým si dobrovolně ubíráte marži. Z dat jste si mohli udělat závěr, že jejich využití nepřináší nutně větší objem zákazníků a je dobré tyto nástroje podrobit testování. To byl například i důvod, proč Shoptet vypnul slevu 50 % na první měsíc provozu.
Mezi další řečníky patřil Vojtěch Dlouhý, který představil chatboty z Feedyou a jak je využili na HR nábor IT specialistů. Martin Petrásek z agentury FG Forrest, jenž na případové studii z Flexi.cz odhalil jak postupují při redesignu webu od analýzy klíčových slov, po uživatelské testování, copywriting, UX, přípravu vstupních stránek, sociální vazby a vyhodnocování. Matez Jindra s Janem Pávem, kteří pro nápady na marketingové kampaně, definovaní segmentů a person využívají online focus group. A posledním řečníkem byl Jan Nedvěd z Inizio, který promluvil o myšlení Facebooku a jako ho přelstít.
Závěrem už jen poděkovat …
Digidějovice 2019 rozhodně stáli za to a byla šance slyšet i jiné speakery, než jsou na ostatních marketingových konferencích, za což patří organizátorům a partnerům velké poděkování. Celou konferenci skvěle uváděl Dalibor Jaroš z Collabimu a alespoň za mě mohu říct, že další ročník jihočeské marketingové konference rád navštívím a všem kolegům i klientům ji mohu doporučit.
[supsystic-price-table id=18]
Konference byla skvělá, díky za report
Děkuji za komentář, jsem rád, že se report líbí :)