🔎 SEO pro Shoptet e-shopy! Začněte na 10 hodinách měsíčně už od 20 000 Kč bez DPH

12.7.2024

Tomáš Zahálka

SEO (Search Engine Optimization) je marketingový kanál, který se zaměřuje na optimalizaci e-shopu s cílem dostat klienta na relevantní přední příčky neplacených výsledků vyhledávání.

Úpravou a zakládáním vstupních stránek docílíte nejen zvýšení neplacené návštěvnosti z Googlu, Seznamu a dalších vyhledávačů, ale také pomůžete UX, PPC reklamám a budování brandu.

SEO pro Shoptet

🔎 SEO pro Shoptet už od 20 000 Kč měsíčně (Autor: Tomáš Zahálka)

Jak probíhá SEO pro Shoptet klienty?

Pro každého klienta sestavujeme individuální SEO strategii s ohledem na rozpočet a rozsah sortimentu.

  • Úvodní seznámení s projektem pro sestavení roční strategie
  • Analýza klíčových slov, návrh informační architektury a realizační strategie
  • Realizace nové informační architektury přes doplněk Pokročilé SEO
  • Copywriting (popisky) kategorií a parametrických kategoriích
  • Interní prolinkování e-shopu přes doplněk Slovník pojmů
  • Úprava statických stránek a tvorba článků pro blog
  • Posilování vstupních stránek pomocí linkbuildingu
  • Optimalizace stránek a zlepšování výkonu v SEO
  • Pravidelný kvartální a roční reporting výkonu

SEO není sprint, SEO je maraton, při kterém bojujete s e-shopy, kteří jsou ve výsledcích před vámi a společně musíme přesvědčit vyhledávače, že tu je nový hráč na trhu, jenž si zaslouží pozornost.

Orientační ukázka interního řízení úkolů a reportingu v SEO

Orientační ukázka interního řízení úkolů a reportingu SEO v nástroji Freelo (Autor: Tomáš Zahálka)

Jaké od SEO očekávat výsledky?

Můžeme garantovat navýšení trafficu, který při správné cenotvorbě má pozitivní dopad na objednávky.

  • Meziroční navýšení návštěvnosti a objednávek z vyhledávačů
  • Vytvoření trafficu pro remarketingová publika na PPC reklamy
  • Zvětšení databáze registrovaných uživatelů pro newslettery
  • Snížení nákladů na objednávku a závislosti na PPC reklamě
  • Budování značky a vylepšení uživatelské přívětivosti

SEO slouží podobně jako investice se složeným úročením, proto prvně otestujte sortiment přes PPC reklamy, a až si budete jistí cenotvorbou a produkty, tak investujte do optimalizace.

Ukázka výsledků v SEO pro e-shop Počítárna

Ukázka výsledků v SEO z Collabimu pro e-shop Pocitarna.cz (Autor: Tomáš Zahálka)

Co budeme pro SEO potřebovat?

Primárně výkon v SEO měříme přes Google Search Console, ale sekundárně sledujeme i další nástroje.

  • Plný přístup do Shoptetu na e-mail: aklahaz.t@gmail.com
  • Plný přístup do Collabimu na e-mail: aklahaz.t@gmail.com
  • Plný přístup do Google Analytics 4 na e-mail: aklahaz.t@gmail.com
  • Plný přístup do Google Search Console na e-mail: aklahaz.t@gmail.com
  • Plný přístup do Google Merchant Center na e-mail: aklahaz.t@gmail.com
  • Plný přístup do Google Business Profile na e-mail: aklahaz.t@gmail.com
  • Shoptet doplňky: Základní SEO, Pokročilé SEO, Slovník pojmů a Hodnocení
  • Sepište mi seznam konkurenčních výhod a 3-5 konkurentů, které chcete porazit

Zároveň budu rád za jakékoliv marketingové podklady jako UX analýzy, marketingové plány, reporty předchozích činností, USP a příběh projektu, který nám pomůže s tvorbou strategie a textací.

Ukázka kvartálního meziročního srovnání výkonu z GSC

Ukázka kvartálního meziročního srovnání výkonu z GSC (Autor: Tomáš Zahálka)

Nejčastější dotazy okolo SEO spolupráce?

Měsíčně posílám reporting prací společně s fakturou a newsletterem novinek z e-commerce.

  • Jaký může mít SEO podíl na objednávkách?

Pokud klient využívá marketingový mix kanálů, tak se pohybujeme okolo 30 – 40 %.

  • Dokážete mi garantovat první pozici na klíčové slovo XY?

Ne, leda byste dokázali garantovat, že už nikdy žádná konkurence nebude pracovat na SEO.

  • Kolik bych měl investovat do SEO, stačí 10 hodin za 20 000 Kč?

U malých projektů stačí 20 000 Kč, u větších e-shopů 10 – 20 % proinvestované do PPC reklamy.

  • Lze nějak vyjádřit PNO pro SEO, podobně jako v PPC reklamě?

Budeme-li brát jen celková data Organic Search z GA4, tak průměrné PNO je po roce na 5 – 10 %.

  • Za jak dlouho uvidíme výsledky, můžeme ihned porovnávat?

SEO je investice, trend porovnáváme kvartálně z GSC, dopad na tržby meziročně, po roce spolupráce.

  • Co za SEO mohu sledovat v Google Analytics 4?

Organic Search, ale SEO má klíčový dopad na direct a remarketingové kampaně v PPC.

  • Garantujete výsledky, jakou máme záruku, že se investice po roce vrátí?

Garantuji, že klienti co vydrželi déle jak rok jsou spokojený, ale v podnikání jistoty žádné nejsou.

  • Jak dlouho vydrží pozice po ukončení spolupráce?

Záleží na konkurenci, u někoho roky, jinde se musí neustále e-shop a stránky posilovat.

 

Ukázka meziročního vyhodnocení měřeného úseku z GA4

Ukázka meziročního vyhodnocení měřeného úseku z GA4 (Autor: Tomáš Zahálka)

Chcete se s námi do SEO pustit?

SEO je rentabilní, pokud se na vybraná klíčová slova budete pohybovat mezi 1 až 5 pozicí a rozhodně není vhodné pro začínající e-shopy, které si nejsou jistí svou budoucí existencí.

Pokud máte zájem o spolupráci, připravte si 10 – 20 % rozpočtu, který dáváte do PPC reklamy, mějte na míru upravenou šablonu od UX specialisty a alespoň dva roky zkušeností v podnikání.

Máte-li zajímavý příběh, nejste jen feedový přeprodejci a ideálně máte na projektu i další specialisty, tak si pročtěte reference, dejte mi o sobě vědět přes kontakty a budu se těšit na brzkou spolupráci.

 

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci rychle objednávky

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci ziskový e-shop

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci konzultaci e-shopu

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentáøù

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *