1. díl – Jak se staví e-shop Dudlu.cz – Nová česká e-commerce reality show začíná!

16.3.2019

Tomáš Zahálka

Povídá se, že sdělením svého snu světu si vytvoříte závazek, který vás motivuje k jeho splnění. Tím naším malým závazkem se stal marketingový maraton. S Radkou Mácovou, Davidem Honsem a za pomoci klíčových partnerů jsme se totiž rozhodli postavit a zdokumentovat vývoj e-shopu, který 20 % zisku odevzdá neziskové organizaci pomáhající dětem. Vítejte v prvním dílu marketingové reality show, ve které budete sledovat vzlety i pády při tvorbě vlastního e-shopu – „hra začíná“.

Jak se staví e-shop Dudlu

Jak se staví e-shop Dudlu (Zdroj: Canva.com)

S kým v rámci seriálu spolupracujeme?

Protože celý projekt stavíme ve svém volném čase, kterého nebývá nejvíc, tak jsme se rozhodli vykročit tou nejjednodušší vývojovou a logistickou cestou. Vybrat dodavatele zboží, redakční systém, název e-shopu, neziskovou organizaci a marketingové partnery, kteří nám pomohou s analytikou a realizací.

Výběr dodavatele zboží – Dropshipping

A co vlastně budeme prodávat? Pokud nejste výrobce či výhradní distributor svých značek, tak před vámi stojí dvě další možnosti, jak se dostat k sortimentu. Tou první je oslovit velkoobchodní partnery – třeba přes Obchodiště.cz –, domluvit podmínky, nakoupit zboží a postarat se o logistiku a legislativu s tím spojenou. U nás je asi nejčastější forma B2B spolupráce, kterou praktikuje většina e-shopů.

My jsme však chtěli vykročit o něco méně trnitou cestou. Nemáme chuť licitovat o maržích, termínech dodání zboží, pronajímat si sklad, účetní, pojištění, instalovat kamerový systém proti krádežím, domlouvat svozy s dopravci, řešit reklamace, vratky, EET a desítky dalších náležitostí, než bychom vůbec mohli začít prodávat. Místo toho jsme oslovili Dropshipping.cz, kde si lze vybrat z 30 dodavatelů (letos jich bude o desítky více) a za provizi z prodejů nechat úmornou byrokracii na jejich týmu.

[perfectpullquote align=“full“ bordertop=“false“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Přes Dropshipping.cz běží okolo 1 300 e-shopů a v hlavní sezóně si naši nejlepší klienti přijdou na zisk až 200 000 Kč měsíčně. – Ondřej Růžek [/perfectpullquote]

Výběr redakčního systému – Shoptet

Protože část zisku půjde na neziskovou organizaci pomáhající dětem, tak jsme z nabídky dodavatelů sáhli po distributorovi Nellys, který je na trhu od roku 2005 a má desítky tisíc kusů zboží zaměřené na těhotenský a kojenecký sortiment. Jenže na jaké e-commerce platformě takové zboží nabízet?

I tady stojíme před volbou, a to mezi e-shopem na míru a jeho pronájmem. První varianta nabízí customizované řešení, které vyžaduje důkladnou přípravu zadání, najmutí designera, kodéra, programátora, projektového manažera, zakoupení serverů, licencí a investici v řádech stovek tisíc až miliónů korun. Tou druhou je pronájem již hotového řešení, které v sobě má vše co potřebujeme. Už nějaký ten pátek zvedáme klientům na Shoptetu meziroční tržby o stovky procent, známe dobře redakční systém a víme, že mají jednoduše napojitelný dropshipping. Proto si propůjčíme starý slogan z reklamy na Jihlavanku — když jsme se na začátku rozhodovali koho vybrat, Shoptet byl jasná volba.

[perfectpullquote align=“full“ bordertop=“false“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Na Shoptetu běží okolo 16 000 e-shopů, každý den přes jejich klienty projde 162 053 objednávek, které udělají obrat 64 659 147 Kč – Shoptet[/perfectpullquote]

Výběr analytického systému – Collabim

Základní analýzu prodaného zboží si můžete dělat přes samotný Shoptet a Google Analytics, ale protože jsme tým tvořený z lidí motající se okolo SEO, tak si i na projektu plánujeme vyzkoušet a změřit všechny nápady, které se nám jinde nepovedlo z finančních či technických důvodů realizovat.

SEO nástrojů pro vyhodnocování organiky je na trhu poměrně hodně a každý má to své. My však už nějakou dobu používáme s našimi klienty Collabim, který využíváme na měření pozic klíčových slov a jejich spárování s naší strukturou, vyhledávání nových příležitostí v obsahu, evidenci zpětných odkazů, špehování konkurence a k sledování vývoje organiky u shopu postaveném na zelené louce.

[perfectpullquote align=“full“ bordertop=“false“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Nepostradatelný nástroj pro majitele webů a e-shopů, agentury, makeťáky a freelancery řešící nejen SEO. – Collabim [/perfectpullquote]

Výběr neziskové organizace – Radost dětem

Když se řekne nezisková organizace, tak hodně lidem naskočí husí kůže. Hemží se to kauzami spojených s náhlým ukončením činnosti hospodářskou kriminálkou – lidově řečeno jejím vytunelováním. Proto asi nejtěžší oříšek bylo vybrat partnera, kterému budeme důvěřovat.

Shodou náhod se ve stejné době, kdy jsme se nacházeli ve fázi výběru, dostal Jirka Rostecký do Forbesu 30 pod 30, kde byla zmínka o jeho spolupráci v neziskovce Radost dětem. Ta pomáhá dětem z dětských domovů a malým onkologickým či jinak vážně nemocný pacientům. Spojili jsme se tak s Kateřinou Wich, která neziskovou organizaci založila, nastínili ji naše záměry a po velmi příjemném rozhovoru domluvili spolupráci, která 100 % získaných financí věnuje přesně tam, kde je skutečně třeba.

[perfectpullquote align=“full“ bordertop=“false“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Za 8 let existence Radosti dětem se povedlo udělat radost tisícům dětí z celého Česka. – Radost dětem | Kateřina Wich[/perfectpullquote]

Závěrem k úvodnímu dílu:

Předně moc děkujeme všem partnerům, kteří nám jakkoliv s tímto projektem pomáhají a vážíme si vzájemné spolupráce. Doufáme, že tento seriál bude sloužit nejen jako inspirace pro začínající podnikatele a zároveň bude nabitý zkušenostmi a novými poznatky pro ostřílené e-shopisty, ale také se nám podaří s jeho pomocí rozšířit trochu toho dobra. Chtěli bychom vás požádat o jakoukoliv podporu pro děti z dětských domovů a s vážným onemocněním, které neměli v životě tolik štěstí. Ať už se projekt podaří dostat do zisku nebo ne, v každém případě jsme si s naším malým týmem přislíbili, že Radost dětem finančně podpoříme a budeme moc rádi, když i vy pomůžete na přímo.

V příštích dílech uvidíte: Jak si napojit dropshipping, nastavit feed zboží, vybrat název domény, logo a co všechno lze dělat v Shoptetu během 30 denní zkušební doby. A následně jak probíhalo spuštění Dudlu do ostrého verze a co by vám nemělo během prvního měsíce provozu uniknout. #Dudlu

Hlavní partneři projektu Dudlu.cz

[logo-showcase id=“5325″ title=“Dudlu“]

[supsystic-price-table id=24]

Klikněte na CHCI VÍCE a ponořte se do četby celého našeho seriálu

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci budovat PPC

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci budovat SEO

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci jen konzultaci

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *