Jak vypadal SEOloger naživo 2022?

9.5.2022

Tomáš Zahálka

Po dvou covidových letech zorganizoval Pavel Ungr čtvrtý SEOloger naživo v hotelu Skalský dvůr se sestavou speakerů Jakub Rejnuš, Ondra Meier, Zdeněk Dvořák, Michal Binka a mé maličkosti. Pro mě to byl i celkově první SEOloger a skvělá příležitost jak lidi co vídám jen v mailech, FB skupinách a na přednáškách poznat osobně — nejlépe u jídla, piva a rumu.

SEOloger 2022 - Panelovka

SEOloger 2022 – Panelovka

Atmosféra na SEOlogeru

Pokud jste asociálové jako já a říkáte si „tam se asi všichni léta znají, co tam celý víkend budu dělat“, tak si to vygumujte z hlavy. Akce, alespoň tak jak na mě působí, je o poznávání kolegů, výměně myšlenek, postupů a názorů, ať už u snídaně, oběda nebo na baru. Navíc pokec nemusí být jen o SEO. U piva si rozšíříte znalosti o rumech, ale já jsem se nejvíc pobavil na spontánní páteční přednášce na téma „jak hacknout Heuréka košík a nakupovat zadarmo u špatně nastavené API v řešeních na míru“.

Přednášející

Jakub Rejnuš a SEO v kontextu a s důrazem na efektivitu: Od Kuby přišlo zamyšlení nad tím, jak nebýt tolik geek a proč se vyplatí volat si jak s klienty, tak s kolegy na PPC, UX, FB apod. Zatímco s kolegy si o projektu volám rád, tak s klienty to u mě trochu vázne a raději spoléhám, že vše důležité najdu ve Freelu, nebo v mailu. Takže uzvnávám, že jednou za měsíc dát call na 30 min mě nezabije.

Ondra Meier a SEO pro největší zpravodajské weby a jak z nich získat odkaz zdarma: Spolubydlící Ondra měl svou první životní přednášku a byla jedním slovem skvělá. Když si vzpomenu na mé poprvé, kdy jsem nervozitu řešil pivem tak intenzivně, že si jí vlastně nepamatuji, tak před Ondrou smekám. Téma obsahových a zpravodajských webů, práce s Google News a Discovery je pro mě pastva, protože tenhle typ SEO nedělám a bylo skvělé si rozšířit znalosti mimo svět e-commerce.

Zdeněk Dvořák a Jak se zbavit manuální penalizace Google: Linki se pustil do ukázky jak řešil manuální penalizaci a že to fakt není prdel. Budete potřebovat nejen GSC, ale i Majetic, Ahrefs, Moz a postupně odsekávat možné příčiny, což když víte jak na to, může zabrat i tak několik měsíců a desítky tisíc korun. Přišla i ukázka webů, které nakupovali odkazy z kvalitních článků a domén a přesto přišla penalizace. Alespoň jsem si potvrdil, že prostě z ničeho nic nakoupit 50 odkazů s jedním anchor textem zacílených na jednu stránku, je totální nonsense a je třeba linkbuildingovou strategii diverzifikovat.

Tomáš Zahálka, Michal Binka a Co bychom v Shoptetu udělali jinak: S Michelem jsem se viděli prvně naživo a to cca 40 minut před přednáškou, takže za mě těžko reportovat náš výkon, ale pokusili jsme se ukázat jak různé nedostatky Shoptetu obcházíme lifehacky, proč nám některé nastavení nedává smysl a co bychom udělali jinak. Shoptet vyslal Ondřeje Chvojku, který za námi po přednášce hned přiběhl a dal příslib, že některé věci půjde opravit rychle, jiné jsou nice to have, takže jasný, že má Shoptet tisíce jiných věcí na práci a jiné dávají smysl, ale asi to bude hard protlačit, tak uvidíme co se změní.

Panelová diskuze s Pavlem Ungrem: Pavel nás zasypal otázkami na různá témata, která jsme předem neznali. Od toho jak začínat jako SEO konzultant, vliv strojového učení a umělé inteligence, na jaké signály si dávat pozor, vliv Seznamu na organic traffic, po pro mě nejkontroverznější téma a to zda existuje autorita autora jako signál. Tady jsem se těžce zasekl, protože to, že se nějaký autor podepíše pod článek lze snadno falšovat a nevím jak moc dokáží vyhledávače rozpoznat formu, styl psaní, případně signály ze socek tak, aby tohle mělo nějaký významný vliv. Každopádně názor na to nebyl v panelovce jednotný a myslím, že to končilo hlasy 3:2 s tím, že to pravděpodobně má vliv.

SEOloger 2022 (Autor fotky: Petr Krauz)

SEOloger 2022 (Autor fotky: Petr Krauz)

Tak zas příští rok …

Závěr přednášek patřil Daliborovi z Collabimu, který zde představil nový graf s pracovním názvem Share of Voice, jenž nepočítá pouze s pozicemi, ale bere v potaz hledanost klíčových slov, pozice a CTR. Za mě jednoznačně skvělá akce, kde jediného čeho mohu litovat je, že jsem nejel na předchozí ročníky, takže jestli jako v minulosti já váháte, zlomte to a uvidíme se na SEOloger 2023.

Přečtěte si další reporty:

[supsystic-price-table id=18]

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci rychle objednávky

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci ziskový e-shop

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci konzultaci e-shopu

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *