17. díl — Jak založit a začít psát blog? — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

Blogísek! Pokud znáte framework See Think Do Care, tak už asi víte, že do účinné obchodní strategie nepatří pouze cílení na zákazníky rozhodnutých o koupi, ale je dobré se zaměřit i na lidi řešící přidružené otázky, jenž mohou časem k nákupu vyústit. Nejčastěji se tak jedná o uživatele, kteří do vyhledávače zadávají dotazy typu “co je XY”, “jak vybrat XY”, ale také hledající srovnání, recenze, rozhovory, případové studie a návody. A právě pro tyto dotazy má smysl vytvářet blog, který lze zdarma založit na Shoptetu a pomůže vám v seznámení a “ohřátím” potenciálně budoucích zákazníků.

Jak psát a založit blog v Shoptetu
Jak psát a založit blog v Shoptetu (Zdroj: Canva.com)

Jak založit blog?

V Shoptetu máte několik možností jak zakládat články. Od defaultních rubrik, které jsou vhodné pro vytvoření patičkových článků, přes texty tvořené v doplňku Slovníku pojmů, o němž jsme psali minule, po vlastní rubriky, které výborně poslouží k vytvoření blogu. Abyste rovnou mohli své nejnovější články zobrazovat na hlavní stránce, dovolím si část návodu vypůjčit od zdarma dostupného Shoptet doplňku.

Aby doplněk správně fungoval, je třeba v nastavení rubriky napsat do řádku URL adresy „blog“ (bez uvozovek). Díky tomuto elementu se články přenáší na hlavní stránku. Do nastavení rubriky se dostanete tak, že v sekci Vzhled a obsah – Články přepnete nahoře na rubriku, kterou chcete zobrazovat na hlavní stránce, poté kliknete v horní části stránky na tlačítko „Upravit rubriku“. A pak jen zkontrolujete, zda máte na řádku URL uvedeno blog. Petr Páral, Články z blogu na homepage

Jak založit blog
Jak založit blog (Zdroj: Shoptet + Dudlu blog)

Jak začít psát blog?

Pokud jste už rubriku založili, do URL dali “blog” a nainstalovali doplněk od Petra Párala, můžete se pustit do psaní. Jenže jak začít blogovat? Nejstarší metodou jak zjistit vhodná témata je začít opisovat od konkurence. Kdo chce, může si vzít tužku a papír, procházet desítky blogů a značit si o čem konkurence píše. Kdo má rád rychlejší řešení, tak může využít Collabim a jeho nástroj Svatý grál, ve kterém si nadefinujete konkurenci a on vám stáhne všechna klíčová slova, na které se chytají i s hledaností, z nichž pak lehce vytvoříte vhodná témata včetně priorit pro svého copywritera.

Pokud s blogem začínáte, tak na opisování témat určitě není nic špatného a má to jen jednu velikou nevýhodu. Vždy budete psát pouze o tom, co napadlo už vaší konkurenci, a tak úspěch blogu bude hodně záležet nejen na kvalitě a originalitě vašeho textu, ale i na zpětných odkazech a celkové reputaci vaší stránky v očích vyhledávačů. Za nás je tak nejlepší metodou vytvořit tematické okruhy na základě podkladů z analýzy klíčových slov + průzkumů od UX specialisty + informací z diskuzních fór.

Tím nejen získáte široké spektrum témat, jejich jednotlivou hledanost a priority, ale dost možná i nová témata, která vaší konkurenci nenapadla, nebo napadla, ale kvalita je pofidérní. My jsme se proto rozhodli nepsat produktové články typu “jak vybrat kočárek”, “jak vybrat dětskou postýlku”, ale zaměřili jsme se na dotazy nastávajících maminek, které dost možná hned tak nenakoupí, ale už před narozením miminka si k nám mohou vybudovat vztah. A aby takový článek měl váhu, přidanou hodnotu a působil věrohodně, oslovili jsme maminku dvou dětí a porodní asistentku Áju Bělohradskou a pro dentální témata dětskou zubařku, copywriterku a také maminku na rodičovské Denisu Radonskou.

Ukázka blogu na Dudlu a výkon článků v GA, GSC, Collabimu a Featured Snipped

A co teda psaním blogu získáte?

První co získáte je kontakt s potenciálním zákazníkem, kterého můžete během čtení vést na různé produkty a postupně ho remarketingovat pomocí placených reklam. Jako další efekt je budování vztahu a povědomí o vaší značce. Sepsání jednoho článku může zabrat od dvou do šesti hodin, záleží na složitosti a nutně spojené rešerše, ale dopad je pak dlouhodobý. Třetím faktorem je možnost nabízet tzv. guest blogging, tedy prostor pro psaní článků na vašem blogu jiným e-shopům nebo výrobcům zboží, které nenabízíte. Pokud se domluvíte na formu výměny článku za článek nebo za zpětný odkaz, tak si lze snadno rozšiřovat témata, povědomí o značce a linkbuilding vám zas pomůže získat lepší pozice z neplacených výsledků. A ve finále, někomu pomůžete. V galerii výše máte i ukázku, jak jsme se pomocí dobře sepsaných blogísků dostali v Googlu i do tzv. featured snippet, tedy na pomyslnou nultou pozici a kolik návštěv nám blog vede, tak neváhejte, blogujte a ať i vám e-shopy rostou.

Hlavní partneři projektu Dudlu.cz

Tržby (GA)

 15 000 000 Kč

PPC (reklama): 3 400 000 Kč

Ostatní zdroje: 3 700 000 Kč

SEO (reklama): 5 300 000 Kč

Přímá návštěva: 2 200 000 Kč

Sociální sítě: 400 000 Kč

Data aktualizována: Leden  2024

E-shop spuštěn: Březen 2019

Objednávky (GA)

20 000 transakcí

PPC (reklama): 5 700

Ostatní zdroje: 4 100

SEO (reklama): 8 000

Přímá návštěva: 1 800

Sociální sítě: 400

Data aktualizována: Leden 2024

E-shop spuštěn: Březen 2019

Návštěvnost (GA)

3 300 000 návštěv

PPC (reklama): 350 000

Ostatní zdroje: 285 000

SEO (reklama): 2 500 000

Přímá návštěva: 130 000

Sociální sítě: 35 000

Data aktualizována: Leden 2024

E-shop spuštěn: Březen 2019

WordPress Pricing Table Plugin

Klikněte na CHCI VÍCE a ponořte se do četby celého našeho seriálu

Rate this post
Podpořte autora sdílením:

Komentáře “17. díl — Jak založit a začít psát blog? — Jak se staví e-shop Dudlu.cz”

  1. Konečně článek o relevantním obsahu. Někdy mám dojem, že on-line zápisy čím dál častěji připomínají politickou debatu v Polsku… Naštěstí stále existuje naděje. čekám na víc!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *