28. díl — Konkurenční výhody — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

4.11.2021

Tomáš Zahálka

Celý redesign začal oslovením eGuru 15. 7. 2021 a do ostré verze jsme ho vypustili přesně o dva měsíce později, tedy 15. 9. Některé redesigny proběhnout jako tento v extrémně rychlém tempu, jiné se protáhnou i na rok, hlavně pokud s designem děláte branding, potřebujete zapojit více specialistů na různé obory a celkově během procesu teprve hledáte svou identitu. Na konci toho všeho vás čeká faktura a hlodavá myšlenka, zda-li to stálo za to, a právě o tom si trochu popovídáme.

Konkurenční výhody redesignu

Konkurenční výhody redesignu – Dudlu.cz

Jak vyhodnotit redesign?

U PPC se můžete dívat na náklady a tržby, zjednodušovat si výkon přes PNO a ať už budete používat atribuční modely GA, nebo jednotlivých nástrojů, lze si poměrně snadno odvodit zda plníte očekávání. U SEO je to o něco těžší, protože se můžete spoléhat na řádek organica, direct, asistované organické konverze, měřit pozice v Collabimu, ale ve výsledku je to vše o úhlu pohledu a interpretaci dat, které vám jen naznačí správnost rozhodnutí. Ale na co se spoléhat u redesignu?

Google Analytics - Redesign Dudlu

Google Analytics – Redesign Dudlu

Celý náš redesign stál cca 50 000 Kč bez DPH a to jsme na cca 1/5 běžné ceny, protože jsme měli jasnou představu o zadání, sami si vše vykomunikovali, odkontrolovali a nemuseli zapojovat UX designera, copywritera a SEO specialistu, bez kterých se u velký projektů jako je třeba Čokoládovna JANEK, Bushcraft, Damano a Brunoshop neobejdete. Jenže jaké ukazatele sledovat?

Konverzní poměr elektronického obchodu

Konverzní poměr elektronického obchodu zní jako skvělá metrika, která vám při meziročním srovnání ukáže, jestli poměr pasivních návštěvníků vs. nakupujících zákazníků roste. Naneštěstí tahle metrika bude platná pouze tehdy, pokud meziročně na svém webu nebudete dělat žádné jiné úpravy, než je design. Tedy budete mít stejnou produktovou nabídku, stejné zásoby, stejné reklamy, nikdo nebude vylepšovat SEO a ideálně nebude jeden rok covidový, druhý postcovidový a třetí makový, zkrátka budete v dokonale laboratorních podmínkách. Ne, takové podmínky nemáme a tak nám meziročně konverzní poměr trochu klesá a vůbec nás to nepřekvapuje.

Prvně loňský rok byl ve znamení lockdownů, kdy většina hračkářství byla zavřená s výjimkou supermarketů a spousta nových uživatelů objevilo nakupování na internetu. Druhý faktor jsou placené reklamy, do kterých jsme letos investovali stovky tisíc korun a chvilku nám je trvalo odladit. Třetí a nejhlavnější důvod je Dudlu blog, který sám o sobě není nikdy tolik konverzní, přesto nám generuje relevantní návštěvnost a pomáhá nám plnit i vedlejší cíle, než jen získávání objednávek.

Konkurenční výhody

Podobně bychom mohli sledovat heatmapy, dělat hloubkové rozhovory se zákazníky a získávat další podněty, ovšem ve výsledku za mě neexistuje žádná metrika, která by řekla, že váš web má nyní hodnocení +30, nebo -20 bodů. Jedinou takovou metrikou jste vy a vaše spokojenost, která pramení z toho, proč jste se rozhodli vůbec do redesignu investovat.

  1. Unikátní design: už teď máme lidi co nás kopírují a tohle je zbrzdí
  2. Lepší komunikace USP na e-shopu, včetně podmínky nákupu od 200 Kč
  3. Lepší zpracování produktové nabídky na mobilu (dva na řádek)
  4. Unikátní naprogramování prohlížených produktů v košíku
  5. Lepší komunikace dárků a dopravy zdarma
  6. Odstranění cizích doplňků vzhledu
  7. Odstranění zbytečných prvků jako hlídače ceny
  8. Lepší zobrazení aktivovaných filtrů
  9. Lepší komunikace zákaznických recenzí
  10. Celkové zlepšení důvěryhodnosti

Pokud nový design obsáhl všechny body, které jste na začátku rozhodnutí o investici dali za úkol, tak byl úspěšný. S eGuru, UX designerem Lukášem Dubinou, copywriterkou Radkou Mácovou a dalšími specialisty děláme ročně skoro desítku redesignů a všechny po vypuštění měli znatelný růst tržeb, který investici klientům několikanásobně vrátil, takže se nebojte změn. My jsme si velkou část uměli díky letitým znalostem udělat sami, ale každý projekt potřebuje individuální přístup a pokud se v tom necítíte jako ryba ve vodě, tak neváhejte kontaktovat odborníky. V příštím díle se mrkneme jak na Shoptetu vytvořit strukturovaný blog, tak nás sledujte, lajkujte a ať i vám e-shopy rostou!

Hlavní partneři projektu Dudlu.cz

[logo-showcase id=“5325″ title=“Dudlu“]

[supsystic-price-table id=24]

Klikněte na CHCI VÍCE a ponořte se do četby celého našeho seriálu

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci budovat PPC

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci budovat SEO

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci jen konzultaci

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *