Google Search Console (GSC, dříve také Google Webmaster Tools) je nejdůležitější nástroj pro SEO specialisty, vývojáře, UX designery a majitele e-shopu, kteří investují do SEO a potřebují vidět jak si vedou za posledních 16 měsíců v optimalizaci na Googlu.
Co umí Google Search Console?
Upozorňuji, že GSC měří pouze vývoj v SEO na Googlu, pro ostatní vyhledávače se musí použít GA4.
- Sledovat trend návštěvnosti za posledních 16 měsíců
- Sledovat kvartálně meziroční růst návštěvnosti
- Ukázat, která klíčová slova mají propad / růst
- Ukázat, které stránky mají propad / růst
- Umožní odebrat web / stránku z index
- Umožní nahrát sitemapu pro indexaci
- Sleduje odkazy z linkbuildingu
- Sleduje interní prolinkování
- Sleduje UX signály CWT
- Identifikuje chyby 404
Jak interpretovat data z Google Search Console?
Upozorňuji, že v interpretaci dat bez základů datové analytiky lze udělat poměrně dost chyb.
Jak a co sledovat v Google Search Console? (Video: Tomáš Zahálka)
Google Search Console je skvělý analytický nástroj, který dokáže v rámci SEO ukázat větší pravdu, než uvidíte při sledování GA4, které podléhá individuálním nastavením, cookies liště a atribučním modelům. Nevýhodou GSC je, že neumí ukázat dopad na tržby, ale to už pravdivě neumí ani GA4, které ukazuje jen trend rozložení kanálů, než skutečný dopad na objednávky.
Ať už jste blogísek, nebo e-shopař, Google Search Console je alfou i omegou měření dopadů investic do SEO. Snadno zjistíte, jaké zpětné odkazy Google reflektuje, jaké technické chyby má redakční systém, jaké články fungují a jaké prakticky nevedou žádný traffic a hlavně při přechodu z e-shopového řešení a po úpravě informační architektury uvidíte, kde jsou chyby, které vám berou objednávky.
Tak sledujte GSC, naučte se data interpretovat a ať i vám e-shopy rostou.
0 komentáøù