Jak nastavit Google Analytics po GDPR?

Od 25. května 2018 nastupuje po EET neméně slavná zkratka GDPR (General Data Protection Regulation), která prakticky každého zaměstnavatele a provozovatele e-shopů donutila udělat technické opatření pro bezpečné nakládání s daty o zákaznících, uživatelích a zaměstnancích. Nevyhnul se tomu ani Google, a tak máme nově v Google Analytics nastavení pro uchovávání údajů o uživatelích a událostech. Tato defaultní konfigurace bude po platnosti GDPR odmazávat data spojená s cookies, identifikátory uživatelů (User ID) a identifikátory pro účely reklamy.

Nastavení Google Analytics pro GDPR

Dle oficiální nápovědy od Googlu nebudou standardní přehledy a segmenty ovlivněny. Vymazání dat se dotkne pouze pokročilých funkcí, jako je používání vlastních segmentů a přehledů. Jinak řečeno, nenabádá vás k rekonfiguraci, ale upozorňuje na možné zkreslení dat. Doporučuji proto udělat vlastní modifikaci, která se projeví 24 hodin od přenastavení a automatické vymazávání dat vypnout.

Nastavení – Údaje o měření (zdroj: Google Analytics)

Abyste modifikaci mohli úspěšně provést, tak je třeba mít správcovská práva pro váš Google Analytics. Zpravidla je má majitel, webmaster či marketingový manažer. Tato práva většinou nemají externí spolupracovníci typu SEO konzultant, PPC specialista apod., proto ani u svých klientů jsem přenastavení nemohl udělat svépomocí. Pokud práva máte, klikněte v GA na ozubené kolečko v levém dolním rohu, podívejte se do prostředního sloupce a klikněte na „Údaje o měření => Uchovávání dat“.

Defaultní nastavení ochrany (zdroj: Google Analytics)

V dalším kroku uvidíte defaultní nastavení od Googlu, které vám bude odmazávat údaje o zákaznících. Pokud si přejete nastavení ponechat, nic neměňte, pokud nechcete ztrácet / zkreslovat data z Google Analytics, změňte dle mého nastavení, které nijak neporušuje GDPR (data uchovává na serveru Google).

Nastavení GDPR, které nijak nezkresluje data (zdroj: Google Analytics)

V mém případě jsem vypnul resetování při nové aktivitě a automatický konec platnosti. Tím máte jistotu, že vám GA bude fungovat a měřit všechny segmenty a přehledy tak, jak jste dosud byli zvyklí. Tím by bylo GDPR v GA vyřešené, a pokud chcete být maximálně důslední – doporučuji s programátorem, specialistou na analytiku či dodavatelem e-shopu vyřešit i anonymizaci IP adres. Přeji hodně štěstí s GDPR a máte-li vše hotové, tak nebojte. Po EET a GDPR se chystá další nadstavba a tou bude ePrivacy Regulation. Už teď můžete začít Googlit, nudit se ani příští rok nebudeme.

⇓ Pomohl vám tento článek? Budu rád za jeho sdílení na jakékoliv sociální síti ⇓