V minulé díle jsem ukazoval jak nastavit HTTPS na Wedosu a WordPressu, nyní se podíváme co všechno je třeba po úspěšném přechodu přepnout a jak urychlit reindexaci u vyhledávačů na HTTPS.
Google Analytics
Nejjednodušší je přepnutí nastavení v Google Analytics. Pokud máte nejvyšší práva editace, tak klikněte v levém dolním rohu na ozubené kolečko, zvolte „Nastavení služby“ a přepněte HTTP na HTTPS.
Google Webmaster Tools
Po přechodu z HTTP na HTTPS je nutné přidat novou službu pro HTTPS. Stará Search Console s HTTP nastavením už bude dobrá jen pro kontrolu změn a výkyvů v indexaci Po a Před přechodem. Nové data musíte však sbírat v nové službě s variantou HTTPS. Přidání je velice jednoduché:
1. Kliknete v pravém rohu na PŘIDAT SLUŽBU
2. Zvolíte Web a nakopírujete HTTPS domovskou stránku
3. Ověříte vlastnická práva pomocí několika dostupných metod
Osobně u WordPressu využívám alternativní metodu pomocí značky HTML, kterou vložím na všechny stránky přes WP plugin Meta tag Manager. Variant jak ověřit vlastnictví je však několik a každý slušný redakční systém na to má rozhraní. Pokud nemá, musíte kontaktovat „developera“.
Reindexace Google, Seznam a Bing
Všechny vyhledávače dříve nebo později sami zjistí, že jste provedli přechod na HTTPS. Osobně jim však rád každou změnu podsouvám na přímo a ujistím se, že změny budou provedeny v maximálně nejkratším možném termínu. Ostatně HTTPS pomáhá s pozicí v SEO, tedy hýbe i s tržbami.
Google: Přidejte sitemap soubor do Google Webmaster Tools a to v sekci Procházení -> Soubory Sitemap -> Přidat soubor sitemap. Případně ještě napište v Googl vyhledávání příkaz „add to google“ a vložte zde vaší HTTPS homepage. Reindexace proběhne během několika hodin až dní.
Seznam: Přidejte sitemap odkaz i homepage stránku s HTTPS přes nástroj pro webmastery.
Bing: Stejně jako u Seznamu přidejte sitemap a homepage, ale přes přidávací stránku toolbox.
Obrázkový návod najdete v mém starším článku: Jak ručně přidat stránku na Google, Seznam a Bing
Pak už jen postupně upravit všechny PPC kampaně, zbožové feedy a další externí odkazy, které používáte. Ovšem pokud máte celý web správně přesměrovaný pomocí kódu 301, tak se tím nemusíte příliš trápit. Pokud byste si s nastavením či přechodem nevěděli rady, můžete mě kontaktovat na emailu info@tomaszahalka.cz, rád pomohu.
[supsystic-price-table id=18]
0 komentářů