Co nastavit po přechodu z HTTP na HTTPS?

V minulé díle jsem ukazoval jak nastavit HTTPS na Wedosu a WordPressu, nyní se podíváme co všechno je třeba po úspěšném přechodu přepnout a jak urychlit reindexaci u vyhledávačů na HTTPS.

Google Analytics

Nejjednodušší je přepnutí nastavení v Google Analytics. Pokud máte nejvyšší práva editace, tak klikněte v levém dolním rohu na ozubené kolečko, zvolte „Nastavení služby“ a přepněte HTTP na HTTPS.

Změna HTTP na HTTPS – Google Analytics

Google Webmaster Tools

Po přechodu z HTTP na HTTPS je nutné přidat novou službu pro HTTPS. Stará Search Console s HTTP nastavením už bude dobrá jen pro kontrolu změn a výkyvů v indexaci Po a Před přechodem. Nové data musíte však sbírat v nové službě s variantou HTTPS. Přidání je velice jednoduché:

1. Kliknete v pravém rohu na PŘIDAT SLUŽBU
2. Zvolíte Web a nakopírujete HTTPS domovskou stránku
3. Ověříte vlastnická práva pomocí několika dostupných metod

Osobně u WordPressu využívám alternativní metodu pomocí značky HTML, kterou vložím na všechny stránky přes WP plugin Meta tag Manager. Variant jak ověřit vlastnictví je však několik a každý slušný redakční systém na to má rozhraní. Pokud nemá, musíte kontaktovat „developera“.

Ověření vlastníka – Webmaster Tools

Reindexace Google, Seznam a Bing

Všechny vyhledávače dříve nebo později sami zjistí, že jste provedli přechod na HTTPS. Osobně jim však rád každou změnu podsouvám na přímo a ujistím se, že změny budou provedeny v maximálně nejkratším možném termínu. Ostatně HTTPS pomáhá s pozicí v SEO, tedy hýbe i s tržbami.

Google: Přidejte sitemap soubor do Google Webmaster Tools a to v sekci Procházení -> Soubory Sitemap -> Přidat soubor sitemap. Případně ještě napište v Googl vyhledávání příkaz „add to google“ a vložte zde vaší HTTPS homepage. Reindexace proběhne během několika hodin až dní.

Seznam: Přidejte sitemap odkaz i homepage stránku s HTTPS přes nástroj pro webmastery.

Bing: Stejně jako u Seznamu přidejte sitemap a homepage, ale přes přidávací stránku toolbox.

Obrázkový návod najdete v mém starším článku: Jak ručně přidat stránku na Google, Seznam a Bing

Pak už jen postupně upravit všechny PPC kampaně, zbožové feedy a další externí odkazy, které používáte. Ovšem pokud máte celý web správně přesměrovaný pomocí kódu 301, tak se tím nemusíte příliš trápit. Pokud byste si s nastavením či přechodem nevěděli rady, můžete mě kontaktovat na emailu info@tomaszahalka.czrád pomohu.

Chci budovat PPC

10 000 Kč / měsíčně

MKT konzultace: Ano

Google Ads (PPC): Ano

Realizace strategie: Ano

Seznam Ads (PPC): Ano

Reporting práce: Ano

Min. délka spolupráce je 12 měsíců.

Chci budovat SEO 

20 000 Kč / měsíčně

MKT konzultace: Ano

Analýza klíčových slov: Ano

Realizace strategie: Ano

Linkbuilding: Ano

Reporting práce: Ano

Min. délka spolupráce je 12 měsíců.

Chci být nejlepší

30 000 Kč / měsíčně

MKT konzultace: Ano

Google Ads (PPC): Ano

Vyhledávače (SEO): Ano

Seznam Ads (PPC): Ano

Reporting práceAno

Min. délka spolupráce je 12 měsíců.

Podpořte autora sdílením:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •