Co nastavit po přechodu z HTTP na HTTPS?

27.12.2017

Tomáš Zahálka

V minulé díle jsem ukazoval jak nastavit HTTPS na Wedosu a WordPressu, nyní se podíváme co všechno je třeba po úspěšném přechodu přepnout a jak urychlit reindexaci u vyhledávačů na HTTPS.

Google Analytics

Nejjednodušší je přepnutí nastavení v Google Analytics. Pokud máte nejvyšší práva editace, tak klikněte v levém dolním rohu na ozubené kolečko, zvolte „Nastavení služby“ a přepněte HTTP na HTTPS.

Změna HTTP na HTTPS – Google Analytics

Google Webmaster Tools

Po přechodu z HTTP na HTTPS je nutné přidat novou službu pro HTTPS. Stará Search Console s HTTP nastavením už bude dobrá jen pro kontrolu změn a výkyvů v indexaci Po a Před přechodem. Nové data musíte však sbírat v nové službě s variantou HTTPS. Přidání je velice jednoduché:

1. Kliknete v pravém rohu na PŘIDAT SLUŽBU
2. Zvolíte Web a nakopírujete HTTPS domovskou stránku
3. Ověříte vlastnická práva pomocí několika dostupných metod

Osobně u WordPressu využívám alternativní metodu pomocí značky HTML, kterou vložím na všechny stránky přes WP plugin Meta tag Manager. Variant jak ověřit vlastnictví je však několik a každý slušný redakční systém na to má rozhraní. Pokud nemá, musíte kontaktovat „developera“.

Ověření vlastníka – Webmaster Tools

Reindexace Google, Seznam a Bing

Všechny vyhledávače dříve nebo později sami zjistí, že jste provedli přechod na HTTPS. Osobně jim však rád každou změnu podsouvám na přímo a ujistím se, že změny budou provedeny v maximálně nejkratším možném termínu. Ostatně HTTPS pomáhá s pozicí v SEO, tedy hýbe i s tržbami.

Google: Přidejte sitemap soubor do Google Webmaster Tools a to v sekci Procházení -> Soubory Sitemap -> Přidat soubor sitemap. Případně ještě napište v Googl vyhledávání příkaz „add to google“ a vložte zde vaší HTTPS homepage. Reindexace proběhne během několika hodin až dní.

Seznam: Přidejte sitemap odkaz i homepage stránku s HTTPS přes nástroj pro webmastery.

Bing: Stejně jako u Seznamu přidejte sitemap a homepage, ale přes přidávací stránku toolbox.

Obrázkový návod najdete v mém starším článku: Jak ručně přidat stránku na Google, Seznam a Bing

Pak už jen postupně upravit všechny PPC kampaně, zbožové feedy a další externí odkazy, které používáte. Ovšem pokud máte celý web správně přesměrovaný pomocí kódu 301, tak se tím nemusíte příliš trápit. Pokud byste si s nastavením či přechodem nevěděli rady, můžete mě kontaktovat na emailu info@tomaszahalka.czrád pomohu.

[supsystic-price-table id=18]

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci budovat PPC

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci budovat SEO

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci jen konzultaci

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentářů