Co nastavit po přechodu z HTTP na HTTPS?

27.12.2017

Tomáš Zahálka

V minulé díle jsem ukazoval jak nastavit HTTPS na Wedosu a WordPressu, nyní se podíváme co všechno je třeba po úspěšném přechodu přepnout a jak urychlit reindexaci u vyhledávačů na HTTPS.

Google Analytics

Nejjednodušší je přepnutí nastavení v Google Analytics. Pokud máte nejvyšší práva editace, tak klikněte v levém dolním rohu na ozubené kolečko, zvolte „Nastavení služby“ a přepněte HTTP na HTTPS.

Změna HTTP na HTTPS – Google Analytics

Google Webmaster Tools

Po přechodu z HTTP na HTTPS je nutné přidat novou službu pro HTTPS. Stará Search Console s HTTP nastavením už bude dobrá jen pro kontrolu změn a výkyvů v indexaci Po a Před přechodem. Nové data musíte však sbírat v nové službě s variantou HTTPS. Přidání je velice jednoduché:

1. Kliknete v pravém rohu na PŘIDAT SLUŽBU
2. Zvolíte Web a nakopírujete HTTPS domovskou stránku
3. Ověříte vlastnická práva pomocí několika dostupných metod

Osobně u WordPressu využívám alternativní metodu pomocí značky HTML, kterou vložím na všechny stránky přes WP plugin Meta tag Manager. Variant jak ověřit vlastnictví je však několik a každý slušný redakční systém na to má rozhraní. Pokud nemá, musíte kontaktovat „developera“.

Ověření vlastníka – Webmaster Tools

Reindexace Google, Seznam a Bing

Všechny vyhledávače dříve nebo později sami zjistí, že jste provedli přechod na HTTPS. Osobně jim však rád každou změnu podsouvám na přímo a ujistím se, že změny budou provedeny v maximálně nejkratším možném termínu. Ostatně HTTPS pomáhá s pozicí v SEO, tedy hýbe i s tržbami.

Google: Přidejte sitemap soubor do Google Webmaster Tools a to v sekci Procházení -> Soubory Sitemap -> Přidat soubor sitemap. Případně ještě napište v Googl vyhledávání příkaz „add to google“ a vložte zde vaší HTTPS homepage. Reindexace proběhne během několika hodin až dní.

Seznam: Přidejte sitemap odkaz i homepage stránku s HTTPS přes nástroj pro webmastery.

Bing: Stejně jako u Seznamu přidejte sitemap a homepage, ale přes přidávací stránku toolbox.

Obrázkový návod najdete v mém starším článku: Jak ručně přidat stránku na Google, Seznam a Bing

Pak už jen postupně upravit všechny PPC kampaně, zbožové feedy a další externí odkazy, které používáte. Ovšem pokud máte celý web správně přesměrovaný pomocí kódu 301, tak se tím nemusíte příliš trápit. Pokud byste si s nastavením či přechodem nevěděli rady, můžete mě kontaktovat na emailu info@tomaszahalka.czrád pomohu.

[supsystic-price-table id=18]

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci objednávky z placené reklamy!

od 10 000 Kč / měsíčně

N
Základní správa: 10 000 Kč (5h)

Nastavení a udržovací optimalizace

N
Malé e-shopy: 15 000 Kč (8h)

Rozpočty do 150 000 Kč / měsíčně

N
Běžné e-shopy: 25 000 Kč (15h)

Rozpočty cca 250 000 Kč / měsíčně

N
Velké e-shopy: 35 000 Kč (25h)

Rozpočty cca 500 000 Kč / měsíčně

N
VIP správa: 50 000 Kč (50h)

Neomezené limity rozpočtů

Chci být dohledatelný ve vyhledávačích a AI!

od 15 000 Kč / měsíčně

N
Pomalé krůčky: 15 000 Kč (10h)

Vyřešíme hlavní problémy v SEO

N
Malé e-shopy: 20 000 Kč (15h)

Jednotky kategorií a stovky produktů

N
Běžné e-shopy: 25 000 Kč (20h)

Desítky kategorií, až tisíce produktů

N
Velké e-shopy: 50 000 Kč (50h)

Stovky kategorií, desítky tisíc produktů

N
VIP řešení: 80 000 Kč (100h)

Neomezeně kategorií a produktů

Chci jednorázové konzultace a audity!

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
Konzultace: 5 000 Kč (2,5h)

1,5 hodiny na přípravu a 1h video call

N
SEO audit e-shopu: 25 000 Kč

Ideální pro in-house SEO správu

N
Vstupní video call: Zdarma

Nevíte co vybrat? Probereme to.

N
PPC audit e-shopu: 35 000 Kč

Ideální pro in-house PPC správu

N
Marketingový audit: 50 000 Kč

Rozebereme SEO, PPC, UX a Shoptet

Komentáře

0 komentáøù