Kdo by nechtěl, aby se jméno jeho e-shopu šířilo na internetu virálně? Pravda, většina virálních zmínek bývá negativního charakteru viz Hračkářství Dráčik, které na sebe strhává pozornost svou touhou šířit v lidech nenávist pod rouškou roztomilého dráčka, ale věřte, že k virálu se lze dopracovat i mírumilovnější formou. Nám se letos takový malý virál nechtěně povedl a podělili jsme se o něj formou závěrečného for fun mikro talku na speciálním Vánočním Čtvrtkonu 2022.
Virální marketing příklad:
Abyste byli trochu v obraze, tak vám včerejší přednášku v rychlosti převyprávím.
Kdo nás poctivě sleduje, tak ví, že jsme dropshippingový e-shop. Můžeme si tak dovolit experimentovat se skladbou sortimentu o hodně víc, než klasický obchod, jenž musí každou nakoupenou položku poctivě zanalyzovat, zainvestovat do ní a pak se modlit, že se bude prodávat.
My v tomto máme téměř volnou ruku a vše je závislé jen a pouze na nabídce dodavatelů a naší kreativitě jak různý sortiment dokážeme zakomponovat do informační architektury a příběhu Dudlu.
Proto, když jsme se loni rozhodli zapojit Hračky pro dospělé, hned vedle Hraček pro děti, tušili jsme, že se dříve nebo později musí něco stát. Něco, o čem se bude mluvit. A stalo se.
Remarketing je bezcitný práskač a tak jsme jednoho běžného dne seděli u počítače a dělali, že něco děláme, když nám začal s kolegou bzučet messenger s printscreeny od přátel, že nás lidi sdílí ve skupinách Fušeřina všeho druhu a Překladatelské perly. Virál je na světě!
Slidy ze speciálního Vánočního Čtvrtkonu 2022 (Autor: Tomáš Zahálka)
Jaký by dopad virální reklamy v číslech?
Víme jen o těchto dvou skupinách a netušíme, jestli se to nešířilo ještě někde jinde a ano, víme, že tohle není virál, který otisknou bulvární noviny a určitě s námi nepůjdou natočit rozhovor reportéři z Novy. Ostatně začíná zima a je třeba lidem znovu připomenout, že voda umí měnit skupenství. Ale na to jak jsme neznámý e-shopík, tak každá taková zmínka zadarmo je sakra cenná a zase se o vás dozví pár lidí.
Během jednoho dne, jak je vidět ve slidech, nám vrostl traffic na dvojnásobek a přestože se virálek šířil na Facebooku, tak veškerý kredit spadl organice většinou na Googlu. Proč? Nebyl tam odkaz, takže lid viděl jen logo a začal Googlit co to je za e-shopík, který sloučí téměř neslučitelné.
Na prodejích Pussy Openeru byl dopad nulový, ale nás to pobavilo, vybudovalo to trochu brand a i když si za lajčíky nic nekoupíme, získali jsme pěkný materiál pro přednášku. Poslední letošní díl koukneme na tvrdá čísla, uvidíte naše marže, CPA, CPC, poměry storen a mnoho dalšího.
Tak nás sledujte, lajkujte, sdílejte, buďte virální a ať i vám e-shopy rostou!
0 komentářů