Jak využít potenciál Heureky (3.Díl) – Dárek zdarma

12.2.2017

Tomáš Zahálka

Přibližně od listopadu 2015 umožňuje Heuréka přidávat do XML feedu speciální tag GIFT, který má identifikovat dárek zdarma. I přesto, že tato vychytávka nabízí značné odlišení oproti konkurenci, tak jen velmi málo e-shopistů ji využívá. Chcete-li se odlišit, a zvednout své prodeje na Heuréce, tak se podívejme jak lze tento tag efektivně využít.

Heuréka dárek zdarma XML Feed

Dárek zdarma (GIFT tag) – Sport | Zdroj: Heureka.cz

Jak GIFT tag nastavit?

Nejčastěji asi narazíte na dva modely jak s tagem pracovat. První je v případě, kdy máte malý e-shop na jednoduchém redakčním systému, který neumožňuje nějaké veliké zásahy do feedu, a v zásadě jste rádi, že vám ho vůbec generuje. V takovém případě sáhněte po nějakém editoru XML feedů, z nichž osobně mohu doporučit pana Mergádo.

Ve druhém případě máte šikovného programátora, který vám v redakčním systému vytvoří nástroj, pro označení karty produktu s dárkem zdarma. Taková funkce bude na e-shopu zobrazovat ikonu s dárkem zdarma, ale také automaticky přidávat do feedů správný tag.

[perfectpullquote align=“full“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]<?xml version=“1.0″ encoding=“utf-8″?>
<SHOP>
<SHOPITEM>

<GIFT>Pouzdro zdarma</GIFT>
<GIFT ID=“gift01″>Paměťová karta zdarma</GIFT>
</SHOPITEM>
</SHOP>[/perfectpullquote]

Co mohu do GIFT tagu dávat?

Do GIFTu můžete dát téměř jakýkoliv dárek zdarma. Ať už se jedná o hodnotný (tablet, příslušenství), virtuální (voucher, cashback) nebo drobnost (samolepky, reklamní předměty), tak vše je povoleno. Pokud dáváte dárků více, stačí u produktu tag použít vícekrát a budete mít hezky vytapetováno. Název dárku však nesmí přesahovat 250 znaků, a nemusíte do něj psát frázi +Dárek zdarma, ta se vám od Heuréky doplní automaticky.

Můžete si zkusit hrát, a do GIFTu propisovat i dárky, které ke zboží dodává přímo distributor. Prodáváte-li třeba školní batohy, a výrobce k nějakému modelu dává láhev na pití, tak proč to nepromovat? Je to sice bonus, který dodává i konkurence, ale pokud oni neumí benefit batohu prodat, tak vy máte šanci zaskórovat. Nebojte se prodávat!

Heuréka dárek zdarma XML Feed

Dárek zdarma (GIFT tag) – Elektro | Zdroj: Heureka.cz

Přidání tagu s dárkem zdarma vás nejen zviditelní na Heuréce, ale kdekoliv jsem ho nasadil, tak se v řádech 5-6% zvedl počet konverzí. Cokoliv lidem nabídnete zadarmo, tak funguje, více o tom třeba v knize – Jak drahé je zdarma? od Dana Ariely. Chcete-li využívat potenciál Heureky lépe než konkurence, doporučuji nastudovat specifikaci XML feedu pro Heuréku, nebo mě můžete kontaktovat na emailu info@tomaszahalka.cz

[supsystic-price-table id=18]

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci budovat PPC

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci budovat SEO

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci jen konzultaci

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentářů