Začíná se v e-commerce světe vytvářet zajímavý pattern. Jakmile se o e-shopu začne mluvit na konferencích, dává se jako vzor, lidé začnou kopírovat jeho postupy, tak do pár let zmizí.
Mnoho projektů končí, protože je někdo nový koupí a má s nimi jiné obchodní záměry, řeč je o Mallu, CZC, Kasa a Electro Worldu. Jiné love brandy jako Zoot, Brašnářství Tlustý a TempleStore krachují kvůli špatné obchodní, komunikační a marketingové strategii. Opravdu je tak těžké udržet velké brandy?
Proč není všechno zlato, co se třpytí?
Jeden by řekl, že ti speakři snad přivolávají smůlu. Posloucháte na přednášce úspěchy projektu, „aha momenty“ aplikujete a záhy zjistíte, že celý ten systém má díry a krachuje.
Někdo udělal chybu, někde byla souhra nešťastných náhod, jinde špatná rozhodnutí. I Dudlu po dvou letech přednášek jak vybudovat úspěšný e-shop čistě jen na SEO letos musel přerušit činnost.
Ne, že by SEO nefungovalo, to nám rostlo a vydělávalo slušné penízky. Jenže přestal fungovat dodavatel Dropshipping a to natolik, že prostě neodesílal objednávky a dělal mrtvého brouka.
🔎 Proč končí slavné e-shopy? (Autor videa: Tomáš Zahálka)
O kom ve videu uslyšíte?
Vybral jsem e-shopy, kde jsem pracoval a viděl jsem trochu více do pozadí problémů, ale i známe projekty, které už neexistují, nebo letos končí v e-shopovém nebi.
Probereme LevnéElektro, e-shop, který dnes už skoro nikdo nezná, přesto byl držitelem prestižních cen jako ShopRoku a Štiky českého byznysu. Tento miliardový projekt měl téměř 200 zaměstnanců, vlastní CMS postavené na Heliosu, výborné recenze, geniální marketingovou strategii, a přesto přes noc zmizel pod rouškou policejní razie za podezření z krácení daní. (zdroj: aktualne.cz)
Podíváme se i na Brašnářství Tlustý, které dokázalo ze dne na den z love brandu, udělat nejvíc nenáviděný e-shop a to jen díky jednomu příspěvku na Facebooku. Ostatně už jednou měl tento projekt problém, a to když p. Petrův ukončil spolupráci s p. Tlustým, ale ponechal si jeho jméno na značce, otázka je, zda e-shop unese další skandál. (zdroj: cc.cz)
Jako SEO specialista miluji rebrandy a hlavně odkupy jiných e-shopů s cílem je spojit. Protože jde o jednu z nejtěžších činností v SEO, dá se toho hodně udělat dobře, ještě víc pokazit. Z toho důvodu jsem mrkl na Electro World, který se přesměroval na Datart a zajímalo mě, jestli už mají 100 % linků pokrytých, protože tohle je fakt velké sousto. (zdroj: zive.cz)
Nahlédli jsme i na další e-shopy, protože letos těch změn je hodně a není na škodu si připomenout, že i největší hráči, kteří udávali trend české e-commerce nejsou nesmrtelní. Proto dávejte na své projekty pozor, mějte kvalitní marketingovou strategii, inspirujte se, nekopírujte a ať i vám e-shopy rostou!
0 komentářů