Co je analýza klíčových slov? Excelový soubor plný slovíček, které si za pár vteřin vyjedete z Skliku a Google Ads? Kontingenční tabulka plná grafů, prognóz a nic říkajících sloupečků, pro jejichž pochopení potřebujete celodenní placené školení? Obojí na internetu najdete, a to v řádech stovek až statisíců korun. Vy však potřebujete smysluplná data, která pochopí zaměstnanci a dokážete je snadno aplikovat. Analýza klíčových slov je výsledkem zpracování tisíců dotazů od uživatelů Googlu a Seznamu, které vám identifikují jaké fráze by měl web obsahovat, kde mají být umístěny, jaká synonyma lze použít pohromadě a pro jaké výrazy je lepší založit samostatnou vstupní stránku (kategorii, parametr, článek).

Jak může analýza klíčových slov zvednout tržby?
Analýza klíčových slov nejen identifikuje všechny výrazy, pod kterými potenciální zákazníci hledají vaše služby a produkty, ale slouží primárně jako manuál pro copywritery a při tvorbě struktury webu. Objevíte tak nejen nejsilnější fráze, ale i jejich alternativy a synonyma, která můžete zakomponovat do textu. Inspiraci pro psaní blogu a zákaznické dotazy s problémy, které můžete jako odborníci vyřešit pomocí kvalitně napsaného článku (např. jak vybrat snowboard, co je recirkulace u digestoře atd.).
Uvidíte jak si vedou dotazy na vaše značky, oproti značkám, které prodává konkurence a můžete tak objevit potenciál v nákupu zboží od jiného dodavatele. Ale to hlavní. Zjistíte, že zatímco jste dosud věnovali 80 % času do popisování obecných dotazů typu „bunda“, tak máte další stovky výrazů jako „pánská černá bunda Horsefeathers“, které nejsou tolik konkurenční a pomocí kombinace kategorie a parametru můžete vytvořit vstupní stránku, která vám rychle přivede nové zákazníky.
A co si z toho odnést?
S analýzou klíčových slov vytvoříte snadněji strukturu webu a nastavíte správný copywriting. Zjistíte, jaké fráze je vhodné použít pro title, nadpisy, meta data a které se vyplatí zakomponovat do popisků produktů, kategorií, parametrů a článků. Můžete objevit nové značky, které se s ohledem na hledanost vyplatí zalistovat. Zaměřit se na váhající zákazníky a pomocí článku je nasměrovat do vašeho obchodu. A koneckonců – data z analýzy klíčových slov jsou užitečná nejen pro obsahovou strategii a SEO, ale i pro PPC specialisty, kteří na jejím základě mohou efektivněji nastavit reklamy z vyhledávací sítě.
Kvalitně postavená analýza klíčových slov je časově náročná činnost, a proto se cena liší v závislosti na množství a druhu sortimentu či služeb. S většími klienty zpravidla postupujeme sortiment po sortimentu, který ihned po vypracování klíčovky začneme optimalizovat, a tak se investice vrací rychleji, než při jednorázové platbě za kompletní analýzu. Postavte si e-shop, který mluví řečí vašich zákazníků a mějte recept i seznam ingrediencí, díky kterému přivedete na web nové zákazníky.
Chci to vyzkoušet
10 000 Kč / měsíčně
SEO konzultace: Ano
Optimalizace stránek: Ano
Zpětných odkazů (linků): 5
Měření pozic (Collabim): Ano
Kontrola webu (GSC, GA): Ano
Analýza klíčových slov: Ne
Zajištění copywritera: Ano
Reporting: Základní
Ceny berte prosím pouze jako orientační. Min. délka spolupráce je 6 měsíců.
Přečtěte si: Případové studie klientů na SEO
Chci zlepšit tržby
30 000 Kč / měsíčně
SEO konzultace: Ano
Optimalizace stránek: Ano
Zpětných odkazů (linků): 10
Měření pozic (Collabim): Ano
Kontrola webu (GSC, GA): Ano
Analýza klíčových slov: Ano
Zajištění copywritera: Ano
Reporting: Standardní
Ceny berte prosím pouze jako orientační. Min. délka spolupráce je 6 měsíců.
Přečtěte si: Případové studie klientů na SEO
Chci být nejlepší
50 000 Kč / měsíčně
SEO konzultace: Ano
Optimalizace stránek: Ano
Zpětných odkazů (linků): 20
Měření pozic (Collabim): Ano
Kontrola webu (GSC, GA): Ano
Analýza klíčových slov: Ano
Zajištění copywritera: Ano
Reporting: Rozšířený
Ceny berte prosím pouze jako orientační. Min. délka spolupráce je 6 měsíců.
Přečtěte si: Případové studie klientů na SEO