Analýza klíčových slov – Stavební kámen úspěšného e-shopu!

Co je analýza klíčových slov? Excelový soubor plný slovíček, které si za pár vteřin vyjedete z Skliku a Google Ads? Kontingenční tabulka plná grafů, prognóz a nic říkajících sloupečků, pro jejichž pochopení potřebujete celodenní placené školení? Obojí na internetu najdete, a to v řádech stovek až statisíců korun. Vy však potřebujete smysluplná data, která pochopí zaměstnanci a dokážete je snadno aplikovat. Analýza klíčových slov je výsledkem zpracování tisíců dotazů od uživatelů Googlu a Seznamu, které vám identifikují jaké fráze by měl web obsahovat, kde mají být umístěny, jaká synonyma lze použít pohromadě a pro jaké výrazy je lepší založit samostatnou vstupní stránku (kategorii, parametr, článek).

Analýza klíčových slov (Zdroj upravené fotky: Freepik)

Jak může analýza klíčových slov zvednout tržby?

Analýza klíčových slov nejen identifikuje všechny výrazy, pod kterými potenciální zákazníci hledají vaše služby a produkty, ale slouží primárně jako manuál pro copywritery a při tvorbě struktury webu. Objevíte tak nejen nejsilnější fráze, ale i jejich alternativy a synonyma, která můžete zakomponovat do textu. Inspiraci pro psaní blogu a zákaznické dotazy s problémy, které můžete jako odborníci vyřešit pomocí kvalitně napsaného článku (např. jak vybrat snowboard, co je recirkulace u digestoře atd.).

Uvidíte jak si vedou dotazy na vaše značky, oproti značkám, které prodává konkurence a můžete tak objevit potenciál v nákupu zboží od jiného dodavatele. Ale to hlavní. Zjistíte, že zatímco jste dosud věnovali 80 % času do popisování obecných dotazů typu „bunda“, tak máte další stovky výrazů jako „pánská černá bunda Horsefeathers“, které nejsou tolik konkurenční a pomocí kombinace kategorie a parametru můžete vytvořit vstupní stránku, která vám rychle přivede nové zákazníky.

A co si z toho odnést?

S analýzou klíčových slov vytvoříte snadněji strukturu webu a nastavíte správný copywriting. Zjistíte, jaké fráze je vhodné použít pro title, nadpisy, meta data a které se vyplatí zakomponovat do popisků produktů, kategorií, parametrů a článků. Můžete objevit nové značky, které se s ohledem na hledanost vyplatí zalistovat. Zaměřit se na váhající zákazníky a pomocí článku je nasměrovat do vašeho obchodu. A koneckonců – data z analýzy klíčových slov jsou užitečná nejen pro obsahovou strategii a SEO, ale i pro PPC specialisty, kteří na jejím základě mohou efektivněji nastavit reklamy z vyhledávací sítě.

Kvalitně postavená analýza klíčových slov je časově náročná činnost, a proto se cena liší v závislosti na množství a druhu sortimentu či služeb. S většími klienty zpravidla postupujeme sortiment po sortimentu, který ihned po vypracování klíčovky začneme optimalizovat, a tak se investice vrací rychleji, než při jednorázové platbě za kompletní analýzu. Postavte si e-shop, který mluví řečí vašich zákazníků a mějte recept i seznam ingrediencí, díky kterému přivedete na web nové zákazníky.

   Máte zájem o analýzu klíčových slov a zvýšení tržeb?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.