2. díl — Název webu a registrace domény — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

14.4.2019

Tomáš Zahálka

Výběr sortimentu, dodavatele zboží, redakčního systému a partnerů máme za sebou, ale jak se bude e-shop jmenovat? V tomto díle si ukážeme, co předcházelo výběru názvu Dudlu, proč jsme odmítli zaplatit 80 000 Kč za Dudu a na kolik nás registrace domény vyšla celkově.

Název webu a registrace domény Dudlu.cz

Název webu a registrace domény Dudlu.cz (Zdroj: Canva.com)

Jak jsme vymýšleli název e-shopu:

Alzasoft se přejmenoval na Alza, CzechComputer na CZC, Parfums na Notino a existuje celá řada dalších příkladů, kdy se zavedené e-shopy musely z různých důvodů rebrandovat. Proto se určitě vyplatí výběr domény zbytečně neuspěchat – koneckonců i my jsme se prokousávali více návrhy. Než jsme se dopracovali k Dudlu, měli jsme na tabuli názvy jako MamaTata, Nyny, Dudu a Dudlo, u kterých bylo třeba ověřit dostupnost, použitelnost, zapamatovatelnost a nezaměnitelnost pro zákazníky.

MamaTata už měl registrovanou stránku na Facebooku a zároveň se až moc podobal e-shopu našeho dodavatele s názvem MamiTati. Nyny bylo roztomilé, ale při prvním testu po telefonu bylo vidět, že uživatelé netuší jaké i / y napsat, což by bez silné brandové kampaně mohlo dělat problémy. Dudu byl horký favorit. Název vznikl při vzpomínce na Dobbyho z Harryho Pottera a Zaza králíka z Novy. Bohužel, při ověření volnosti a historie domény na Whois a WebArchive jsme zjistili, že na doméně sice nikdy nic neběželo, ale už roky jí někdo vlastní. Zkusili jsme kontaktovat majitele s možností odkupu za nějakou symbolickou částku do 5 000 Kč, ale vlastník žil v iluzi, že 80 000 Kč bez DPH bude přiměřenější cena. Tu jsme bez dlouhého rozmýšlení museli s úsměvem odmítnout.

Dudlo a Dudlu už byl jen minimální rozdíl a tak jsme pro jistotu zakoupili obě domény na tři roky, včetně SK. Možná někoho napadne, proč jsme doménu nevybrali z analýzy klíčových slov a nestavěli to na detskezbozi.cz, kojeneckezbozi.cz apod. I přesto, že je stále pro vyhledávače klíčové slovo v doméně a URL jedním ze stovek faktorů, tak dle našeho názoru má tato cesta spíše více nevýhod než výhod. Podrobněji jsem se o tom už dříve rozepsal pro odborný online magazín MladýPodnikatel.

Závěrem k druhému dílu:

Ať už budete vymýšlet jakýkoliv název webu, snažte se aby byl unikátní a neinvestujte nesmyslné částky do překupníků. Než utratit 80 000 Kč za nic, zkuste jako my přidat třeba jedno písmenko. Za částku 1 917 Kč tak máme na tři roky od Wedosu Dudlu.cz a přesměrované verze Dudlu.sk a Dudlo.cz. V příštím díle se podíváme na to, jak se tvořilo logo a vybíralo barevné rozvržení v Shoptetu.

Hlavní partneři projektu Dudlu.cz

[logo-showcase id=“5325″ title=“Dudlu“]

[supsystic-price-table id=24]

Klikněte na CHCI VÍCE a ponořte se do četby celého našeho seriálu

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci budovat PPC

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci budovat SEO

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci jen konzultaci

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *