Výběr sortimentu, dodavatele zboží, redakčního systému a partnerů máme za sebou, ale jak se bude e-shop jmenovat? V tomto díle si ukážeme, co předcházelo výběru názvu Dudlu, proč jsme odmítli zaplatit 80 000 Kč za Dudu a na kolik nás registrace domény vyšla celkově.

Jak jsme vymýšleli název e-shopu:
Alzasoft se přejmenoval na Alza, CzechComputer na CZC, Parfums na Notino a existuje celá řada dalších příkladů, kdy se zavedené e-shopy musely z různých důvodů rebrandovat. Proto se určitě vyplatí výběr domény zbytečně neuspěchat – koneckonců i my jsme se prokousávali více návrhy. Než jsme se dopracovali k Dudlu, měli jsme na tabuli názvy jako MamaTata, Nyny, Dudu a Dudlo, u kterých bylo třeba ověřit dostupnost, použitelnost, zapamatovatelnost a nezaměnitelnost pro zákazníky.
MamaTata už měl registrovanou stránku na Facebooku a zároveň se až moc podobal e-shopu našeho dodavatele s názvem MamiTati. Nyny bylo roztomilé, ale při prvním testu po telefonu bylo vidět, že uživatelé netuší jaké i / y napsat, což by bez silné brandové kampaně mohlo dělat problémy. Dudu byl horký favorit. Název vznikl při vzpomínce na Dobbyho z Harryho Pottera a Zaza králíka z Novy. Bohužel, při ověření volnosti a historie domény na Whois a WebArchive jsme zjistili, že na doméně sice nikdy nic neběželo, ale už roky jí někdo vlastní. Zkusili jsme kontaktovat majitele s možností odkupu za nějakou symbolickou částku do 5 000 Kč, ale vlastník žil v iluzi, že 80 000 Kč bez DPH bude přiměřenější cena. Tu jsme bez dlouhého rozmýšlení museli s úsměvem odmítnout.
Dudlo a Dudlu už byl jen minimální rozdíl a tak jsme pro jistotu zakoupili obě domény na tři roky, včetně SK. Možná někoho napadne, proč jsme doménu nevybrali z analýzy klíčových slov a nestavěli to na detskezbozi.cz, kojeneckezbozi.cz apod. I přesto, že je stále pro vyhledávače klíčové slovo v doméně a URL jedním ze stovek faktorů, tak dle našeho názoru má tato cesta spíše více nevýhod než výhod. Podrobněji jsem se o tom už dříve rozepsal pro odborný online magazín MladýPodnikatel.
Závěrem k druhému dílu:
Ať už budete vymýšlet jakýkoliv název webu, snažte se aby byl unikátní a neinvestujte nesmyslné částky do překupníků. Než utratit 80 000 Kč za nic, zkuste jako my přidat třeba jedno písmenko. Za částku 1 917 Kč tak máme na tři roky od Wedosu Dudlu.cz a přesměrované verze Dudlu.sk a Dudlo.cz. V příštím díle se podíváme na to, jak se tvořilo logo a vybíralo barevné rozvržení v Shoptetu.
Hlavní partneři projektu Dudlu.cz
Tržby (GA)
10 500 000 Kč
PPC (reklama): 3 000 000 Kč
Ostatní zdroje: 2 300 000 Kč
SEO (reklama): 4 000 000 Kč
Přímá návštěva: 900 000 Kč
Sociální sítě: 300 000 Kč
Data aktualizována: Listopad 2022
E-shop spuštěn: Březen 2019
Objednávky (GA)
16 000 transakcí
PPC (reklama): 5 000
Ostatní zdroje: 3 920
SEO (reklama): 5 600
Přímá návštěva: 1 200
Sociální sítě: 280
Data aktualizována: Listopad 2022
E-shop spuštěn: Březen 2019
Návštěvnost (GA)
1 600 000 návštěv
PPC (reklama): 300 000
Ostatní zdroje: 211 000
SEO (reklama): 1 000 000
Přímá návštěva: 67 000
Sociální sítě: 22 000
Data aktualizována: Listopad 2022
E-shop spuštěn: Březen 2019
Klikněte na CHCI VÍCE a ponořte se do četby celého našeho seriálu