Jak psát SEO popisky pro kategorie na e-shopu, i když nejste copywriter?

2.4.2018

Tomáš Zahálka

Není velkým tajemstvím, že za značnou část úspěchu v organice – SEO – stojí popisky stránek. Jedním ze zásadních faktorů jak vyhledávače rozpoznávají obsah stránky a dokáží ji spárovat s dotazem uživatelů je text a klíčová slova, která na stránce naleznou. Jenže popsané kategorie má dnes skoro každý, tak proč jsou některé texty úspěšnější než jiné? Z historie víme, že zatímco dříve stačilo mít na stránce tři až čtyři věty SEO balastu, tak dnes, díky rostoucímu vlivu copywriterů a SEO konzultantů musíte přijít s unikátním, dlouhým a správně postaveným textem. Jak takový základní text dát dohromady i bez copywriterského nadání vám zkusím ukázat na krátkém ilustrativním příkladu.

Texty pro kategorie na e-shop (Zdroj upravené fotky: Pixabay)

Jaké zboží prodáváte?

První informaci, kterou byste měli dostat do textu je odpověď na otázku – co prodáváte. V našem případě to budou pánská saka, kdy se budeme snažit veškerý text cílit pouze na fráze „pánské sako“, „pánská saka“, tedy jednotné a množné tvary. Aby text měl přesný zásah jako od odstřelovače, nesnažte se používat více klíčových slov pro jednu vstupní stránku, nebudeme tedy zmiňovat „luxusní pánská saka“, „černá pánská saka“, „značková pánská saka“ atd. Těmto „odlišným“ výrazům udělejte raději samostatné vstupní stránky pomocí parametrů, podstránek či vedlejšího stromu podkategorií. Text můžete začít obecnou a nudnou větou typu „Představujeme vám naší širokou nabídku na pánská saka, z které si každý muž zaručeně vybere.“, nebo se chvilku zamyslete a vzpomeňte si na něco ze svého okolí. Já si k sakům vybavil můj oblíbený seriál How I Met Your Mother a rovnou se od toho odrazil.

[perfectpullquote align=“full“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Nahoď oblek, oblíbená hláška ze seriálu How I Met Your Mother, která zde zněla jako přikázání pro všechny muže. I vy můžete nahodit pánské sako a vyrazit na lov jako Barney Stinson.[/perfectpullquote]

K čemu zboží slouží?

Všichni ví, že tričko je na tělo, kalhoty na nohy, rukavice na ruce atd. Jenže je i řada sortimentů, o kterých zákazníci netuší jak slouží a chtějí se o nich něco dozvědět. Víte třeba na co je dilatátor? Vraťme se k sakům. I zde můžeme napsat doporučení, k jakým příležitostem lze saka využít:

[perfectpullquote align=“full“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Pánská saka se hodí nejen na okouzlení krásných žen, ale také na firemní akce, plesy, společenské večírky, párty, svatby, pohřby, jednání a vůbec kamkoliv, kde chcete vypadat elegantně.[/perfectpullquote]

Jaká je historie?

Dnes na internetu prodává každý, od dropshippingových maminek na mateřské, garážových prodejců, po podnikatele, kteří v e-commerce nevidí jen přivýdělek, ale chtějí skutečně něco vybudovat. Zatímco dříve prodával automaticky každý, kdo si koupil e-shop u prvního programátora co zazvonil na zvonek, dnes je díky krabicovým řešením velká konkurence a odliší vás jen přidaná hodnota. Pokud to tedy jde, zkuste do textu přidat trochu historie o daném sortimentu a poukázat na to, že jste ve svém oboru odborníci. Já trochu zapátral na Googlu a vygeneroval například toto:

[perfectpullquote align=“full“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Jejich historie a oblíbenost však není postavená na jednom seriálu, ale sahá až do 20. století. Tehdy muž bez obleku prakticky nevyšel do ulic a tato módní éra trvala až do hospodářské krize. Zajímavou revoluci zažila pánská saka v roce 1950, kdy přišel na řadu volnější střih díky Rock’n Rollové legendě, jenž svým pohybem dostal do varu ne jednu generaci fanoušků. Řeč je samozřejmě o Elvisu Presleym. Úpadek business dress codu přišel až v 90. letech, kdy pánské sako bylo běžně nošeno k džínám a to jak na ulici, tak u společenských událostí. Typickým příkladem byl Pierce Brosnan z Jamese Bonda. To vedlo k vytvoření moderních pánských sak na začátku nového milénia, které se hodí nejen pro formální účely jako součást obleku, ale i pro běžné nošení jako elegantní doplněk k riflím.[/perfectpullquote]

Proč zrovna náš e-shop?

U historie se opravdu můžete krásně rozepsat, něčemu se sami přiučit a jít podstatně více do detailu než jsem šel v ukázce já. Nejste však wikipedie, abyste jen o zboží mluvili, ale měli byste v závěru mít tah na branku a přesvědčit zákazníka ke konverzi. Zamyslete se tedy, jaké máte na e-shopu výhody a co zákazníkovi můžete nabídnout. Ať už je to věrnostní program, doplňkové zboží v cross-sellu, pobočky na vyzkoušení, dopravu zdarma či zákaznický servis s jistotou snadné výměny zboží.

[perfectpullquote align=“full“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Všechna naše pánská saka jsou vyrobena v EU a navržena s ohledem na každičký detail. Při nákupu nad 1 500 Kč máte automaticky dopravu zdarma a u modelů nad 3 000 Kč přidáváme jako dárek černou kravatu v hodnotě 350 Kč. Veškeré naše zboží můžete samozřejmě v klidu doma vyzkoušet a bez udání důvodů do 14 dnů nepoškozené vrátit. Pokud byste si nebyli výběrem jistí, nebojte se na nás obrátit na telefonním čísle 723 268 346, nebo na e-mailu info@tomaszahalka.cz, rádi vám poradíme.[/perfectpullquote]

A jaký máme výsledek?

Nahoď oblek, oblíbená hláška ze seriálu How I Met Your Mother, která zde zněla jako přikázání pro všechny muže. I vy můžete nahodit pánské sako a vyrazit na lov jako Barney Stinson. Pánská saka se hodí nejen na okouzlení krásných žen, ale také na firemní akce, plesy, společenské večírky, párty, svatby, pohřby, jednání a vůbec kamkoliv, kde chcete vypadat elegantně. Jejich historie a oblíbenost však není postavená na jednom seriálu, ale sahá až do 20. století. Tehdy muž bez obleku prakticky nevyšel do ulic a tato módní éra trvala až do hospodářské krize.

Zajímavou revoluci zažila pánská saka v roce 1950, kdy přišel na řadu volnější střih díky Rock’n Rollové legendě, jenž svým pohybem dostal do varu ne jednu generaci fanoušků. Řeč je samozřejmě o Elvisu Presleym. Úpadek business dress codu přišel až v 90. letech, kdy pánské sako bylo běžně nošeno k džínám a to jak na ulici, tak u společenských událostí. Typickým příkladem byl Pierce Brosnan z Jamese Bonda. To vedlo k vytvoření moderních pánských sak na začátku nového milénia, které se hodí nejen pro formální účely jako součást obleku, ale i pro běžné nošení jako elegantní doplněk k riflím.

Všechna naše pánská saka jsou vyrobena v EU a navržena s ohledem na každičký detail. Při nákupu nad 1 500 Kč máte automaticky dopravu zdarma a u modelů nad 3 000 Kč přidáváme jako dárek černou kravatu v hodnotě 350 Kč. Veškeré naše zboží můžete samozřejmě v klidu doma vyzkoušet a bez udání důvodů do 14 dnů nepoškozené vrátit. Pokud byste si nebyli výběrem jistí, nebojte se na nás obrátit na telefonním čísle 723 268 346, nebo na e-mailu info@tomaszahalka.cz, rádi vám poradíme.

Závěrem

Dalo by se toho na téma pánská saka napsat určitě více, zabrousit do materiálů, střihů, vysvětlit jednotlivé části atd. Profesionální copywriter si určitě dokáže lépe poradit, sortiment detailněji nastudovat a dostat ze sebe podstatně lepší výkon, než jsem tady během pár minut ukázal. První krůčky však můžete dělat sami a až budete cítit, že je čas dostat e-shopy na vyšší úroveň, klidně napište. Pro získání tržeb z organických výsledků je sice dobré mít napsané krásné texty, ale pokud máte web plný duplicit, nemáte vypracovanou analýzu klíčových slov a správnou strategii pro vstupní stránky, nepracujete s meta tagy a váš web je technicky zastaralý, tak bohužel, ani sebelepší texty nepomohou. V dalším díle si ukážeme – jak snadno napsat popisky na produkty.

[supsystic-price-table id=18]

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci rychle objednávky

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci ziskový e-shop

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci konzultaci e-shopu

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentářů