SEO – Optimalizace pro vyhledávače s nádechem luxusní restaurace!

Co je SEO? Představte si, že stojíte před rozhodnutím otevřít si velkou restauraci, plnou výborného jídla a pití. Máte vyřízené všechny úřední formality, pěkné prostory, zaplacený nájem a teď čelíte situaci, kdy potřebujete do svého podniku dostat první zákazníky. Zkratka SEO (Search Engine Optimization) v češtině zakořenila pod spojením SEO – Optimalizace pro vyhledávače, což od samého počátku vedlo k domněnce, že se jedná o technické nastavení webu tak, aby se docílilo lepších pozic u neplacených výsledků vyhledávání. Z části je to pravda, ale stejně tak jako úspěšné restauraci nestačí jen technicky správně vyplněné úřední papíry, tak SEO není pouze o několika faktorech, jenž vám zaručí úspěch.

SEO - Optimalizace pro vyhledávače s nádechem luxusní restaurace! 1
Co je SEO (Zdroj upravené fotky: Pixabay)

Co všechno může být SEO?

V mém světě SEO zahrnuje součin procesů u e-shopu / webu, které mohou pozitivně či negativně ovlivnit neplacené, ale i placené výsledky vyhledávání (SERPO). Žádná restaurace nebude prosperovat, když kuchař nebude umět vařit, když servis nebude umět obsluhovat a poradit s výběrem, když menu bude nesrozumitelné a samozřejmě, když restaurace nebude pro zákazníky přívětivá. E-shop musí splňovat řadu technických kritérií a nevypadat jen pěkně na talíři, ale také být pro vyhledávače stravitelný. Podobně jako na první pohled lákavé jídlo může být zkažené, tak i hezky vypadající web může být plný chyb. Stejně to máme i se servisem. Pokud máte vynikajícího kuchaře, ale nikdo jeho jídlo neumí ocenit a prodat, šidíte se o tržby. V e-shopech roli servisu a správně popsaného menu supluje copywriting, linkbuilding, struktura menu a od prvního momentu nezbytná – analýza klíčových slov.

Ve vašich očí by tak SEO konzultant mohl být člověk, který nejen vypracuje technické audity pro programátory, ale pomůže vám i nastavit obsahovou strategii, analyzovat tržby z organiky, hlídat pozice ve vyhledávačích a sledovat přínos copywritingu přes Google Analytics, Webmaster Tools a Collabim.

A co si z toho odnést?

SEO je druh online marketingu, který se primárně zaměřuje na získávání zákazníků z neplacených výsledků vyhledávání, ale také soubor procesů, které pozitivně ovlivňují výkon placených reklam. Jeho základní rozdělení je na On-Page Faktory – zahrnující obsahové a technické elementy (od popisků, po návrh struktury a audit stránek) a na Off-Page Faktory – zahrnující externí vlivy jako je míra a kvalita zpětných odkazů, po sociální interakce. V dokonalém světe, kde jídlo není nikdy zkažené, lidé nehodnotí úroveň servisu a slunce svítí každý den, tak by vývojáři nedělali technické chyby, stránky byste popisovali intuitivně správně a lidé by dobrovolně odkazovali na váš web a šířili jeho dobré jméno. V tom našem světě tomu tak není, konkurence si to uvědomuje a vy už teď nejspíš také.

SEO - Optimalizace pro vyhledávače s nádechem luxusní restaurace! 2

   Máte zájem o SEO, vylepšení pozic a zvýšení tržeb?

Podpořte autora sdílením:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •