Copywriter – Psavec a kouzelník, který promění klíčová slova v čtivý obsah!

Kdo je copywriter? Kouzelník se slovy, který promění jakékoliv zadání v čtivý obsah? Osoba, která dokáže v rekordním čase ze sebe vyplodit smysluplnou normostranu (text o rozsahu 1 800 znaků). Psavec, který rozumí SEO a dokáže data z analýzy klíčových slov proměnit na hodnotné informace, které se budou líbit vyhledávačům i čtenářům? Možná. Já však za copywriterem vidím talentovaného prodavače, jenž svým textem přesvědčí zákazníky ke koupi, registraci či poptání vaší služby.

Kdo je Copywriter (Zdroj upravené fotky: Pixabay)

Co dělá dobrý copywriter?

Tak jako kouzelník musí umět čarovat, copywriter musí umět psát poutavé texty. Jenže u psaní to nekončí, tam to teprve začíná. Dobrý copywriter má obvykle při ruce i dobrého SEO konzultanta a pracují na projektech společně. Konzultant připraví analýzu klíčových slov, strukturu webu (kategorií a parametrů) a navrhne vhodná témata pro články na blog. Copywriter pak analytická data přetvoří v originální obsah, který promění vaše návštěvníky v zákazníky. Neměli by mu být proto cizí znalosti z obsahového marketingu (zakládání stránek, tvorba meta popisků a nadpisů), měl by rozumět popisovaným produktům (službě) a dokázat sám vyhodnotit, kde má konkurence slabiny a jak je využít.

Ve vašich očí by tak copywriter mohl být člověk, který nejen zpracuje data z klíčovky, vyplní správně texty pro produkty, kategorie, blogy a nastaví meta tagy, ale i parťák, jenž vymyslí tón komunikace se zákazníky a promění vaše zkušenosti v příběh, který se dostane do srdcí čtenářů.

A co si z toho odnést?

Můžete zkoušet popisovat stránky své pomocí, ale pokud nerozumíte v širším měřítku copywritingu, tak vaše texty nemusí padnout na úrodnou půdu. Přemýšlíte-li jak se stát copywriterem, najděte si k sobě SEO konzultanta a začněte popisovat produkty, po produktech přejděte na kategorie, parametry a až se budete cítit, pusťte se do blogů a PR článků. Textace webů je alfou i omegou pro neplacené výsledky vyhledávání, ale jejich dopad je silný i na placené výsledky – PPC a další online marketingové kanály. Koneckonců, zákazníci chtějí před nákupem informace a pokud jim je nedáte, raději nakoupí u konkurence. Copywriter tak supluje roli online prodavače a pokud zatím žádného nemáte, tak znám jedno copykoťátko píšící úžasné texty třemi jazyky a můžu vás s ní seznámit.

Chci budovat PPC

10 000 Kč / měsíčně

MKT konzultace

Google Ads (PPC)

Optimalizace kampaní

Seznam Ads (PPC)

Reporting práce

Min. délka spolupráce je 12 měsíců.

Chci budovat SEO 

20 000 Kč / měsíčně

MKT konzultace

Analýza klíčových slov

Optimalizace webu

Posilování linkbuildingem

Reporting práce

Min. délka spolupráce je 12 měsíců.

Chci být nejlepší

30 000 Kč / měsíčně

MKT konzultace

Google Ads (PPC)

Vyhledávače (SEO)

Seznam Ads (PPC)

Reporting práce

Min. délka spolupráce je 12 měsíců.

Podpořte autora sdílením:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •