Copywriter – Psavec a kouzelník, který promění klíčová slova v čtivý obsah!

29.1.2017

Tomáš Zahálka

Kdo je copywriter? Kouzelník se slovy, který promění jakékoliv zadání v čtivý obsah? Osoba, která dokáže v rekordním čase ze sebe vyplodit smysluplnou normostranu (text o rozsahu 1 800 znaků). Psavec, který rozumí SEO a dokáže data z analýzy klíčových slov proměnit na hodnotné informace, které se budou líbit vyhledávačům i čtenářům? Možná. Já však za copywriterem vidím talentovaného prodavače, jenž svým textem přesvědčí zákazníky ke koupi, registraci či poptání vaší služby.

Kdo je Copywriter (Zdroj upravené fotky: Pixabay)

Co dělá dobrý copywriter?

Tak jako kouzelník musí umět čarovat, copywriter musí umět psát poutavé texty. Jenže u psaní to nekončí, tam to teprve začíná. Dobrý copywriter má obvykle při ruce i dobrého SEO konzultanta a pracují na projektech společně. Konzultant připraví analýzu klíčových slov, strukturu webu (kategorií a parametrů) a navrhne vhodná témata pro články na blog. Copywriter pak analytická data přetvoří v originální obsah, který promění vaše návštěvníky v zákazníky. Neměli by mu být proto cizí znalosti z obsahového marketingu (zakládání stránek, tvorba meta popisků a nadpisů), měl by rozumět popisovaným produktům (službě) a dokázat sám vyhodnotit, kde má konkurence slabiny a jak je využít.

Ve vašich očí by tak copywriter mohl být člověk, který nejen zpracuje data z klíčovky, vyplní správně texty pro produkty, kategorie, blogy a nastaví meta tagy, ale i parťák, jenž vymyslí tón komunikace se zákazníky a promění vaše zkušenosti v příběh, který se dostane do srdcí čtenářů.

A co si z toho odnést?

Můžete zkoušet popisovat stránky své pomocí, ale pokud nerozumíte v širším měřítku copywritingu, tak vaše texty nemusí padnout na úrodnou půdu. Přemýšlíte-li jak se stát copywriterem, najděte si k sobě SEO konzultanta a začněte popisovat produkty, po produktech přejděte na kategorie, parametry a až se budete cítit, pusťte se do blogů a PR článků. Textace webů je alfou i omegou pro neplacené výsledky vyhledávání, ale jejich dopad je silný i na placené výsledky – PPC a další online marketingové kanály. Koneckonců, zákazníci chtějí před nákupem informace a pokud jim je nedáte, raději nakoupí u konkurence. Copywriter tak supluje roli online prodavače a pokud zatím žádného nemáte, tak znám jedno copykoťátko píšící úžasné texty třemi jazyky a můžu vás s ní seznámit.

[supsystic-price-table id=18]

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci budovat PPC

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci budovat SEO

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci jen konzultaci

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentářů