V minulém článku jsme si ukázali, jak SEO validator a další analyzátory ukazují nepřesné informace, které nezkušené uživatele jen matou a vedou je k zbytečným úpravám. Nyní si ukážeme jak udělat základní SEO test free, který odhalí, zda potřebujete pomoc odborníka nebo jste přirozeně na dobré cestě.
První krok – Analýza vyhledávacích dotazů
Podívejte se na svůj eshop a sepište si jaký sortimente prodáváte. Každé zboží má specifická klíčová slova, která uživatelé zadávají do vyhledávače a jestli byste rádi tyto potenciální zákazníky získali, měli byste se na ně dobře zobrazovat. V našem ilustrativním případě budeme prodávat „sekačky“ a zajímá nás, jaká slova lidé nejčastěji zadávají. Pro nejjednoduší kontrolu si zajděte na stránku Sklik.cz, zaregistrujte se a v rozhraní Skliku klikněte na Nástroje => Návrh klíčových slov. Zde pak zadávejte fráze, které vás zajímají – v našem případě to bude slovo „Sekačka“.
Pokud prodáváte sekačky a máte velký výběr, měli byste na téměř každé relevantní klíčové slovo mít vstupní stránku upravenou tak, aby ji crawler dokázal spárovat. Konkurence je dnes docela vysoká, proto nespoléhejte na to, že když máte na hlavní stránce uvedený nadpis „Sekačky“, že se budete kvalitně zobrazovat na všechny uvedené fráze. SEO je o mravenčí práci a vyhledávače zobrazí jen ty stránky, které mají vysokou kvalitu a snaží se uživatelům nejlépe odpovědět.
Druhý krok – Ověřte si svůj současný stav
Už víte pár slovíček, na které byste měli mít vstupní stránky. Teď je na čase je ověřit. Nejčastější chybou je vložit klíčové slovo do Googlu a kochat se výsledkem. Personalizace, vaše cookies a další faktory mohou zkreslovat reálné výsledky. Stejné platí, když někdo zkouší umístění na produktech tak, že vezme celý název svého produktu (tak jak si ho on pojmenoval) a přesnou shodou se dívá na výsledky. Správné řešení je si u slov z klíčovky zapnout anonymní režim prohlížeče (Chrome = CTRL + SHIFT + N) a nyní se bez zkreslujících údajů zkusit najít. Další SEO pomoc pro testy je třeba registrace na Collabimu či stránce Semor. Tyto nástroje vám rychle proměří pozice u Googlu i Seznamu, odhalí na jaké stránky odkazujete a třeba Collabim je do 300 klíčových slov zdarma.
Třetí krok – Hledání řešení
Ať prodáváte jakékoliv zboží, měli byste se zobrazovat i v neplacených výsledcích vyhledávání. Mýtus o tom, že uživatelé klikají jen na reklamy z PPC či hledají přes Heuréku mohu snadno vyvrátit. Mám klienty, kterým SEO dělá 80% objednávek a jejich tržby neustále rostou. Jiní to zas mají vyrovnané, a s PPC se dělí 40% na 40% – zbytek dělají srovnávače a direct vstupy. A řadu klientů, kteří už jsou nešťastní z toho, jak se jim z malé marže neustále ukrajuje ziskovost a hledají alternativu k PPC, která po počáteční investici dokáže sama generovat konverze a bez poplatků za každý proklik.
Udělejte si svůj SEO test za free a podívejte se, jaké máte mezery ve vyhledávači. Tento návod neslouží jako analýza klíčových slov, ale jen jako mini audit na top fráze, které jiným generují zisky. Nespoléhejte proto, že vám nějaký SEO tester pomůže k lepším výsledkům. Tím si pomůžete jedině vlastní prací a nebo najmutím SEO konzultanta, který promění vaše přání v realitu.
[supsystic-price-table id=18]
0 komentářů