Proč byste neměli spoléhat na SEO analyzátor, validátor, tester a další chybné nástroje?

21.7.2017

Tomáš Zahálka

Zadali jste do Googlu něco jako SEO test a snažíte se zjistit jak jsou na tom vaše stránky? Jestli ano, tak vítejte v pekle, kterému se říká SEO validátor, SEO analyzátor či SEO tester! Jestli to myslíte se svým webem alespoň trochu vážně, nikdy na tyto stránky nechoďte! V praxi jsou totiž užitečné asi jako prasklý kondom – tváří se, že správně fungují, ale ve skutečnosti budete výsledky nemile překvapeni.

Proč žádný SEOmat nehodnotí správně?

Už z principu měření jedné stránky (nejčastěji vložíte homepage), vám tyto SEO nástroje nemohu nic říct o síle vašeho webu. Neproměřují pozice, velmi špatně identifikují klíčová slova a jen tupě mají nastavená často velmi zastaralá pravidla, která považují za důležitá a snižují vám za ně hodnocení. Pojďme se podívat na několik příkladů, které názorně ukazují nesmyslné hodnocení stránek.

SEO Servis a SEO analyzátor

SEO Servis – Dle autorů přelomový SEO analyzátor

Dle titlu a description autorů je SEO Servis unikátní nástroj, který vám pomůže zajistit vysoké pozice ve vyhledávačích. Takže určitě budete chtít krásné hodnocení, třeba 96%, jako mají nejlepší weby. Přemýšlel jsem, která stránka by mohla mít takto vysoké hodnocení – co třeba takový Google? Ano, ani Google – autor algoritmů robotů a vlastně celého vyhledávání neprošel testem! A na co se máme zaměřit? Takže Googlu dle inteligentní analýzy doporučují vyplnit popisek (očividně to vždy neplatí), potom by se měl zaměřit na klíčová slova (meta tag keywords přestal být užitečný v roce 2010) a nakonec ztrácíme body za nevyplněný tag author (síla SEO se tím zlepší asi tak hodně, jako když se snažíte zrychlit auto tím, že vymetete listí za stěrači). Tento analyzátor testem neprošel!

SEO test online

SEO test online – Jak dopadl Seznam.cz

Dobrá Google toho na své hlavní stránce vážně moc nemá, a tak vyzkoušíme naší českou verzi vyhledávače Seznam, který oproti Googlu má na domovské stránce spoustu textu, obrázků a prostě měl by být 100% správně. Další validátor co mi vyskočil byl SEO test online, který Seznamu (opět programují crawlery a SEO jim říká pane) dal pouhých 62%. Tomuto testeru se zas nelíbí příliš mnoho obrázků, pomalé načítání stránky, poměr textu a HTML, špatné CSS, JavaScript, obvinil ho z link farmy a dokonce má špatně i url, protože používá podtržítka. Ne, ani tento SEO validátor nefunguje správně.

Síla SEO

Síla SEO – Test na Alza.cz

Stále jen testuji vyhledávače, ale co takhle nějaký eshop? Vybral jsem tedy ten, který si troufám říct, že byl průkopník ve správné optimalizaci webů. Poslední tester se trefně jmenuje Síla SEO a něco nám řekne o Alze. Ta si amatérksy dělá web někde na koleně, protože koho by nevyděsila špatná validita HTML, která vykazuje 283 chyb? Nemusí, stejně tak vás nemusí trápit poměr textu vůči HTML, to že stránka obsahuje iFrame, má přeházené hlavní nadpisy a že URL odkaz obsahuje query string. Nic z toho nebrání být Alze jedničkou v SEO, a tak ani Filip Novák nevytvořil užitečný SEO nástroj.

SEO síla webu nejde změřit přes nějaký primitivní nástroj, který hodnotí nesmysly. Sami jste na několika příkladech viděli, že ani vyhledávače či největší internetový eshop Alza neprojdou jejich testem a analyzátory tak fungují spíše jako marketingový nástroj agentur, kteří je provozují. Žádný SEO specialista, který skutečně pomáhá eshopům a webům růst tyto data nepoužívá. Pouze to klienty mate, zaměřují se na nedůležité věci a utrácí peníze do oprav něčeho, co se třeba už několik let nepoužívá. Pracujte poctivě s obsahem webu a analýzu on-page faktorů nechte profesionálům. Skutečné chyby zatím žádný validátor odhalit neumí a až to bude umět, rozhodně nebude v provozu nějaké rádoby SEO agentury, která pouze těží ze strachu nezkušených uživatelů …

[supsystic-price-table id=18]

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci rychle objednávky

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci ziskový e-shop

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci konzultaci e-shopu

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentáøù