Co je Sklik Ads? Sklik Advertisement – známý spíš pouze jako Sklik – je český online marketingový nástroj sloužící k placené propagaci webových stránek na Seznamu a jeho partnerských webech. Ať už máte hospodu, hostel, zlatnictví či e-shop, tak správně nastavené reklamy přes Sklik umí přivádět relevantní zákazníky a hlavně u internetových obchodů mohou být zdrojem až 20 % veškerých tržeb.
Jak mohou Seznam reklamy zvednout tržby?
Reklamou z Skliku jste zahlceni prakticky na všech českých webech a dala by se zjednodušeně rozdělit na tři nejpoužívanější skupiny. Tou nejznámější a nejstarší jsou textové reklamy ve vyhledávací síti (VS) a týkají se čtyřech prvních výsledků na Seznamu, které uvidíte při vložení jakéhokoliv dotazu (např. pračka s horním plněním). Následují pak neplacené výsledky (SEO), které se zobrazují na základě pozitivního hodnocení webů a po nich mohou znovu pokračovat placené reklamy (PPC – Pay Per Click).
Druhou a z mé zkušenosti méně efektivní kampaní je obsahová síť (OS), zaměřující se spíše na budování značky, než na výkonnostní marketing. Na Seznamu má však díky zajímavému portfóliu webů podstatně lepší výsledky, než konkurenční Google Ads. Poslední mou oblíbenou skupinou jsou produktové inzeráty (PI), jenž považuji za nejvýkonnější kampaně v e-shopech, protože zobrazují zákazníkům přímo produkty a jejich cenu, tedy i návratnost investic bývá nejefektivnější. Zdá se tedy, že Sklik (Seznam) má mnoho nástrojů na tvoření reklam – to jsem zdaleka nejmenoval všechny -, a navíc se tyto jednotlivé skupiny mezi sebou různě prolínají. Pokud s podnikáním začínáte a máte webovou prezentaci či e-shop, tak investice do reklam v Seznamu je velmi dobrou cestou k dosažení prvních objednávek.
A co si z toho odnést?
Sklik (Seznam reklama) je efektivní nástroj pro získání odrostlejších zákazníků (ročník 1975 a starší), ale jeho efektivní nastavení není jednoduché, vyžaduje čas a pravidelnou údržbu. Proto každý, kdo s ním začíná, tak sice dokáže reklamy zapnout, ale pokud neumí pracovat s analýzou klíčových slov, jejich shodou, cílením reklam, vyhodnocovat skóre kvality a výsledky v Google Analytics, tak většinou jeho investice sotva pokryje náklady. Máte-li však k sobě PPC specialistu, tak po prvních několika měsících náročnější práce postaví z vašeho Sklik účtu pravidelný generátor příjmů, jenž je pak třeba jen lehce hlídat, aktualizovat o nové nástroje a upravovat nabídky vůči chování konkurence, sezónnosti a návratnosti investic. Hledáte-li parťáka na nastavení PPC reklamy na Seznamu, můžete se na mě obrátit přes e-mail: info@tomaszahalka.cz a vymyslíme strategii, která bude na míru pro váš projekt.
[supsystic-price-table id=18]
0 komentářů