Google Ads je většinou prvním marketingovým nástrojem, po kterém e-shopista sáhne. Není se čemu divit – reklamy se zobrazují přesně ve chvíli, kdy někdo hledá na Googlu produkty / služby, které prodáváte. Ale pozor, není to jen o zapnutí kampaně a čekání na zázraky.
Aby vám Google Ads (dříve známé jako AdWords) opravdu vydělávaly, je potřeba chápat, jak funguje bidding, aukce, branding, skóre kvality a vyhodnocování návratnosti investic.
Jak na PPC reklamu v Google Ads (Autor: Tomáš Zahálka)
💸 Kolik % rozpočtu dát do Google Ads?
Než se pustíte do ostatních marketingových kanálů, vyzkoušejte potenciál e-shopu přes Google Ads.
Je to nejrychlejší cesta jak odladit nákupní procesy, odhalit chyb, vylepšit USP, fotky a popisky produktu, optimalizovat cenotvorbu a zapracovat na UX, důvěryhodnosti a designu.
Máte-li startovní měsíční marketingový rozpočet do 100 000 Kč, zkuste aplikovat následující rozdělení:
- 40 – 50 % Google Ads (tj. 40 – 50 000 Kč)
- 15 – 25 % SMM (sociální sítě 15 – 25 000 Kč)
- 10 – 20 % SEO (tj. 10 – 20 000 Kč)
- 10 – 15 % mailing + automatizace (tj. 10 – 15 000 Kč)
- 5 – 10 % testování nových kanálů (Heureka, Zboží.cz, TikTok Ads…)
My jsme na Dudlu investovali 80 % do SEO a 20 % do experimentů, ale naším cílem nebylo na e-shopu co nejrychleji vydělávat, nýbrž testovat, proto náš poměr je ideální jedině pro vedlejší for-fun projekty.
Google Ads – AdWords – ukázka z rozhraní (Autor: Tomáš Zahálka)
📦 Odhadovaná návratnost investic (ROAS) podle segmentů
Návratnost investic se těžko odhaduje, protože každý klient má jiné vstupní marže, stejně tak každý segment má jinak agresivní konkurenci, přesto zkusím nastínit možnou ROAS.
Segment | Doporučené ROAS | Poznámka |
---|---|---|
Móda a obuv | 3 – 5 | Vysoká konkurence, nízká marže |
Elektro | 4 – 6 | Dražší produkty, nižší frekvence nákupu |
Kosmetika | 5 – 8 | Věrní zákazníci, vysoká opakovatelnost |
Domácnost a hobby | 4 – 7 | Různorodé zboží, sezónnost |
Doplňky pro mazlíčky | 5 – 10 | Emoce, opakovaný nákup |
ROAS = kolik vyděláte z každé koruny investované do Ads.
Existují segmenty, kde bojovat na Google Ads je už poměrně drahé a cena prokliku se pohybuje okolo 5 – 30 Kč s tím, že pokud to jde dobře, tak pouze 1 člověk ze 100 nakoupí.
Nastavení a propojení Google Ads v Shoptetu (Zdroj: Shoptet)
🎯 Typy reklam v Google Ads (a proč je znát)
Google Ads poskytují širokou škálu reklam od vyhledávacích a produktových, které jsou nejčastěji používané v performance e-commerce, po video a bannerové formáty pro budování značky.
- SEA (Search Engine Advertising): Textové reklamy, které se zobrazí, když někdo hledá klíčové slovo.
- DSA (Dynamic Search Ads): Google si bere obsah z vašeho webu, skvělé pokud pracujete na SEO.
- Brandové kampaně: Cílí na vaši značku – např. „Damano nože“ a chrání vás před konkurencí.
- PLA (Product Listing Ads): Produktové reklamy s obrázky, zobrazují se v Google Nákupy.
- PLA v Performance Max (PMAX): Automatizované kampaně pro více kanálů.
Ideální je testovat a kombinovat všechny druhy reklam s různým zacílením (CPC, ROAS, CPA, CMAX apod.) a rozšiřovat je o podklady o obrázky, podstránky, nadpisy a USP.
⚖️ Aukční systém: proč se (ne)zobrazíte
Google Ads fungují na principu aukce – neplatíte za zobrazení, ale za kliknutí, které nezaručují nákup.
- maximální nabídky za kliknutí (CPC)
- relevance reklamy a vstupní stránky
- historického výkonu účtu (Quality Score)
Ne vždy vyhrává ten, kdo nabídne nejvíc – důležitá je i kvalita, ale zpravidla platí, že větší pes žere a někdy vás ke korytu konkurence s velkým rozpočtem téměř nepustí.
Ukázka Google Ads reklamy klienta BigHobby (Zdroj: Google SERP)
🛍️ CSS programy: jak ušetřit 20 % v Shopping Ads
CSS (Comparison Shopping Services) existují díky antimonopolnímu nařízení a nutí Google pustit do svého reklamního prostoru další hráče s procentuální slevou.
Pokud využijete partnera jako Shoptet Ads, Winnero a Tanganica, dostanete až 20% zvýhodnění v aukci.
Výhody:
- nižší CPC při stejném výkonu
- možnost testování různých CSS partnerů
- teoreticky při správném poměru můžete na CSS vydělat
Nevýhody:
- někdy horší technická podpora
- někdy jdou CSS přes váš GMC, jindy mají vlastní
- ztráta učících dat v Google Ads, pokud CSS běží po své ose
- pokles výkonu ve vašem Google Ads výměnou za růst v CSS
CSS programy mají často vlastní měření a atribuční model, proto mohou mít čísla výrazně lepší, než získáte v Google Ads, ale ne vždy je to způsobeno lepším výkonem. Zapojení CSS testujte, doporučuji se držet poměru 80 % investic do Google Ads a 20 % investic do CSS.
Náklady a tržby z CSS + Google Ads počítejte společně. Obě metody běží v Google reklamě a střídají se.
Ukázka CSS programu od Shoptetu (Zdroj: Shoptet | Dudlu.cz)
📊 Jak vyhodnocovat výkon? PNO a konverze
V Česku e-shopisti často sledují PNO (podíl nákladů na obratu), ten však není příliš spolehlivý ukazatel.
PNO = (náklady / obrat) * 100
Příklad: Utratíte 5 000 Kč, obrat 25 000 Kč → PNO = 20 %
Na co si dát pozor:
- špatně nastavené konverze v Ads (např. sekundární vs. primární)
- rozdíly mezi GA4 a Ads (jiná atribuční logika a měření konverzí)
- porovnání PNO Google Ads vs. Seznam Ads vs. Meta Ads atd.
PNO je takové, jaká vstupní data ho vytvářejí a každý reklamní systém má jiné parametry, atribuční modely a možnost doměřování / obcházení cookies lišty.
Proto například PNO z Facebooku je obchodně neporovnatelné s PNO od Google Ads.
🔗 Propojení Google Ads s GA4, GMC, GBP a Shoptetem
Google Ads umožňují propojení s GMC, GMB, GA4 a Shoptetem za účelem maximální synergie nástrojů, přesnějšího doměření dat a plného využití účtu.
- Google Ads → GA4: remarketing, lepší reporting, import konverzí
- Google Ads → Merchant Center: nutné pro produktové reklamy
- Google Ads → Google Business Profile: recenze, lokalita, mapy
- Google Ads → Shoptet: měřící kódy, ověření, rozšířené konverze
Nejčastěji se stává, že schází propojení GA4 s Google Ads, v Shoptetu nejsou zapnuté rozšířené konverze a Merchant center nemá aktivovaný sběr recenzí. To vede k slabšímu výkonu reklamy.
💡 Google Ads nejsou perpetuum mobile
Google Ads nejsou kouzelná krabička, která vám garantuje objednávky, nebo dokonce rovnou ziskovost!
- máte dobře nastavený e-shop (design, UX, rychlost, SEO, důvěryhodnost)
- máte dobře nastavené produkty (cena, parametry, fotky, popisky)
- znáte svá čísla (marže, průměrná objednávka, PNO)
- znáte svou konkurenci (víte v čem jste vůči ní lepší)
- máte stanovené obchodní a marketingové cíle
- umíte optimalizovat a vyhodnocovat
Většina e-shopistů se prokouše základním nastavením Google Ads, spustí jednu reklamu a pak zjistí, že vlastně neví co mají sledovat a očekávat. Tento proces je v principu správně.
Založte si Google Ads, vyzkoušejte si v něm pracovat za pár tisíc korun, ale pak doporučuji pro efektivní správu přenechat Google Ads zkušenému PPC specialistovi.
Tak buďte vidět na Googlu, získejte první objednávky z PPC reklamy a jestli vás tento článek obohatil, tak nás sdílejte, komentujte a ať i vám e-shopy rostou — celý seriál zde!
Dobrý den pane Zahálko, jsem nepočítačová generace, měl bych zájem o vaše služby opravujeme autosedadla mimo oprav které zákazníci vozí do provozovny v Plazích provádíme svoz sedadel na opravu zhruba za 10 let jsme vybrousily nedostatky cílené
přípravy vozů na STK
dovoz vozidel ze zahraničí
autobazary osobních automobilů
autoservisy
prodej nákladních a užitkových vozidel
autodopravy
Text. Zdarma svoz autosedadel na opravu, do týdne dovezeme opravené zpět.
¨ 2000 autolátek skladem, mnoholetá praxe
foto bude součástí