Google Ads (AdWords) – PPC reklamy v síti Googlu, které na sebe vydělávají!

Co je Google Ads? Google Advertisement – dříve známý jako Google AdWords – je celosvětově nepoužívanější online marketingový nástroj sloužící k placené propagaci webových stránek. Ať už máte restauraci, hotel, kadeřnictví či e-shop, tak správně nastavené reklamy přes Google Ads umí přivádět relevantní zákazníky a hlavně u internetových obchodů mohou být zdrojem 50 % veškerých tržeb.

Google Ads (AdWords) - PPC reklamy v síti Googlu, které na sebe vydělávají! 1
Google Ads – AdWords (Autor: Tomáš Zahálka)

Jak mohou AdWords PPC zvednout tržby?

Reklamou z AdWords jste zahlceni prakticky všude a dala by se zjednodušeně rozdělit na tři nejpoužívanější skupiny. Tou nejznámější a nejstarší jsou textové reklamy ve vyhledávací síti a mohou se týkat jednoho až čtyř prvních výsledků v Googlu, které uvidíte při vložení jakéhokoliv dotazu (např. pračka s předním plněním) – často jsou v marketingu označovány zkratkou SEA (Search Engine Advertising). Následují pak neplacené výsledky (SEO), které se zobrazují na základě pozitivního hodnocení webů a po nich mohou znovu pokračovat placené reklamy (PPC – Pay Per Click).

Druhou a z mé zkušenosti méně efektivní částí reklam je obsahová síť (GDN – Google Display Network) či (DNA – Display Network Advertising), zaměřující se spíše na budování značky, než na výkonnostní marketing. Poslední mou oblíbenou skupinou jsou produktové reklamy (PLA – Product List Advertising), jenž považuji za nejvýkonnější kampaně v e-shopech, protože zobrazují zákazníkům přímo produkty a jejich cenu, tedy i návratnost investic bývá nejefektivnější. Zdá se tedy, že Google Ads má spoustu nástrojů na tvoření reklam – to jsem zdaleka nejmenoval všechny -, a navíc se tyto jednotlivé skupiny mezi sebou různě prolínají. Pokud s podnikáním začínáte a máte webovou prezentaci či e-shop, tak investice do AdWords PPC je tou nejrychlejší cestou k dosažení prvních objednávek.

A co si z toho odnést?

Google Ads (AdWords) je jeden z nejefektivnějších nástrojů pro získání zákazníků, ale jeho správné nastavení není jednoduché, vyžaduje čas a pravidelnou údržbu. Proto každý, kdo s ním začíná, tak sice reklamy dokáže zapnout, ale pokud neumí pracovat s analýzou klíčových slov, jejich shodou, cílením reklam, vyhodnocovat skóre kvality a výsledky v Google Analytics, tak většinou jeho investice sotva pokryje náklady. Máte-li však k sobě PPC specialistu, tak po prvních několika měsících náročnější práce postaví z vašeho Google Ads účtu pravidelný generátor příjmů, jenž je pak třeba jen lehce hlídat, aktualizovat o nové nástroje od Googlu a upravovat nabídky vůči chování konkurence, sezónnosti a návratnosti investic. Jestli stále ještě nemáte zákazníky, už asi víte, jak je můžete snadno získat.

Google Ads (AdWords) - PPC reklamy v síti Googlu, které na sebe vydělávají! 2

   Máte zájem o správu Google Ads a zvýšení tržeb?

Podpořte autora sdílením:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.