Elegantní fashion e-shop Taxido mě oslovil na základě přečtení případové studie na SEO z roku 2017 s žádostí o pomoc s vylepšením pozic a tržeb na konkrétní segment zboží. Během počáteční vstupní komunikaci jsem od klienta zjistil, že e-shop funguje od roku 2010, ale klient ho odkoupil až v roce 2016 a od té doby se mu nedaří dostat ani vzdáleně na historická čísla, která viděl při odkupu. I přes poměrně zastaralý redakční systém a chybami prolezlé kódování jsme se s klientem dohodli, že vyzkoušíme optimalizovat vstupní stránky pro pánská saka, změříme výsledky a případně domluvíme migraci pod jiný a funkčnější redakční systém – s ohledem na rozpočet připadal v úvahu Shoptet.
Náplň spolupráce:
- SEO – Analýza klíčových slov pro pánská saka a obsahová strategie
- SEO – Otestování funkčnosti e-shopu pro budoucí spolupráci
- Copywriting – Zajištění copywritera Davida Honse a supervize
Stav: Ukončená spolupráce 2018
Dle krátce měřeného meziročního období mimo sezónu došlo k znatelnému zvýšení návštěvnosti z organiky, a to na stránky optimalizované pro prodej sak. Bohužel, ani 100 % nárůst tržeb není při objemech klienta rentabilních a z mého doporučení vyšlo, že bude lepší přejít na jiný redakční systém, protože možnosti současného e-shopu jsou silně limitované. Po dočasném ukončením spolupráce a výzvou k přechodu pod jiný systém jsem s kolegou Jankem Bělohradským zjistil, že při prodeji e-shopu došlo ze strany prodejce k umělému navýšení trafficu pomocí 307 (Temporary Redirect). Odhalení jsme docílili čirou náhodou, kdy Janka oslovil klient, který dostal zajímavou nabídku na odkup e-shopu. Shodou náhod tato komunikace proběhla během společné spolupráce a všimli jsme se, že e-shopy jsou náramně podobné mému klientovi a to včetně sortimentu. Ve výsledku jsme přes archive.org detektivní prací došli k závěru, že prodávající generuje na weby pouze umělý traffic za účelem zvednutí hodnoty e-shopu. Klienta jsem na tento fakt upozornil i s omluvou, že na e-shopech s více jak 50 % zkreslenou historií neplánuji dále spolupracovat, ale rád mu pomohu s případnou migrací na jiné CMS.
Mohlo by vás zajímat: Případová studie na SEO: Jak jsme zvedli tržby o 550.000 Kč
Mohlo by vás zajímat: Případová studie na Facebook Ads: Jak jsme zvedli tržby o 580%
[supsystic-price-table id=18]
0 komentářů