V minulém blogu jsme si vyzkoušeli dokončit certifikaci od Googlu přes Digitální garáž, která se ukázala jako perfektní nástroj pro začínající markeťáky. Dnes se podíváme na zoubek slovenské Truniversity, která vám nabízí 5 placených a 2 free kurzy zakončené certifikátem. Inu, školení nabízející certifikát zní opravdu lákavě, a tak se do něj pustíme.
Jako první jsem si zvolil kurz s trefným názvem „Základy Online Marketingu„. Ono, když je něco zadarmo a ještě k tomu jsou to základy, tak nelze nic extra čekat. Přibližně 25 minut v 6 videí vám řekne co je online, content, performance a social media marketing. Následuje něco málo z vyhledávačů, landing page a hned získáváte certifikát o absolvování kurzu. Ale co se doopravdy dozvíte? V zásadě nic. Celé video je koncipováno jako promo na placené kurzy, které se pohybují od 90 do 180 €. Máte shlédnuto? Gratuluji k prvnímu „certifikátu“.
Dobrá, tahle lekce příliš nezaujala, ale dejme tomu šanci a pojďme zkusit další s názvem „Nákupní Cyklus Zákazníka v Online Marketingu“. Ta slibuje poznání jak navrhnout online strategii a pochopení nákupního modelu AIDA – See Think Do Care. Tentokrát tu máme 38 minut v 7 videí, které skutečně plní své zadání. Videa dávají smysl, jsou srozumitelná a obsahově pomohou pochopit základy marketingového myšlení i plánování.
Oceňuji všechny, kteří nějakým způsobem pomáhají v online marketingovém vzdělání, a proto dávám bod za poslední kurz. Čemu však nefandím jsou přemrštěné ceny za další kurzy a certifikáty bez zkoušek. Na Truniversity pracuje tým, který je tvořen z členů zvučných agentur, takže se o zkušenosti školících bát nemusíte. Avšak absence ověření školeného znalostí, slabá úvodní videa a cena za kurzy mi dávají obraz nedokončeného projektu, který by měl slušný potenciál ve free verzi. Pro doporučení investice to zatím není.
[supsystic-price-table id=18]
0 komentáøù