👶 65. díl — Vzestupy a pády slavných e-shopů — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

2.9.2024

Tomáš Zahálka

Začíná se v e-commerce světe vytvářet zajímavý pattern. Jakmile se o e-shopu začne mluvit na konferencích, dává se jako vzor, lidé začnou kopírovat jeho postupy, tak do pár let zmizí.

Mnoho projektů končí, protože je někdo nový koupí a má s nimi jiné obchodní záměry, řeč je o Mallu, CZC, Kasa a Electro Worldu. Jiné love brandy jako Zoot, Brašnářství Tlustý a TempleStore krachují kvůli špatné obchodní, komunikační a marketingové strategii. Opravdu je tak těžké udržet velké brandy?

Vzestupy a pády slavných e-shopů

Vzestupy a pády slavných e-shopů (Autor: Tomáš Zahálka)

Proč není všechno zlato, co se třpytí?

Jeden by řekl, že ti speakři snad přivolávají smůlu. Posloucháte na přednášce úspěchy projektu, „aha momenty“ aplikujete a záhy zjistíte, že celý ten systém má díry a krachuje.

Někdo udělal chybu, někde byla souhra nešťastných náhod, jinde špatná rozhodnutí. I Dudlu po dvou letech přednášek jak vybudovat úspěšný e-shop čistě jen na SEO letos musel přerušit činnost.

Ne, že by SEO nefungovalo, to nám rostlo a vydělávalo slušné penízky. Jenže přestal fungovat dodavatel Dropshipping a to natolik, že prostě neodesílal objednávky a dělal mrtvého brouka.

🔎 Proč končí slavné e-shopy? (Autor videa: Tomáš Zahálka)

O kom ve videu uslyšíte?

Vybral jsem e-shopy, kde jsem pracoval a viděl jsem trochu více do pozadí problémů, ale i známe projekty, které už neexistují, nebo letos končí v e-shopovém nebi.

Probereme LevnéElektro, e-shop, který dnes už skoro nikdo nezná, přesto byl držitelem prestižních cen jako ShopRoku a Štiky českého byznysu. Tento miliardový projekt měl téměř 200 zaměstnanců, vlastní CMS postavené na Heliosu, výborné recenze, geniální marketingovou strategii, a přesto přes noc zmizel pod rouškou policejní razie za podezření z krácení daní. (zdroj: aktualne.cz)

Podíváme se i na Brašnářství Tlustý, které dokázalo ze dne na den z love brandu, udělat nejvíc nenáviděný e-shop a to jen díky jednomu příspěvku na Facebooku. Ostatně už jednou měl tento projekt problém, a to když p. Petrův ukončil spolupráci s p. Tlustým, ale ponechal si jeho jméno na značce, otázka je, zda e-shop unese další skandál. (zdroj: cc.cz)

Jako SEO specialista miluji rebrandy a hlavně odkupy jiných e-shopů s cílem je spojit. Protože jde o jednu z nejtěžších činností v SEO, dá se toho hodně udělat dobře, ještě víc pokazit. Z toho důvodu jsem mrkl na Electro World, který se přesměroval na Datart a zajímalo mě, jestli už mají 100 % linků pokrytých, protože tohle je fakt velké sousto. (zdroj: zive.cz)

Nahlédli jsme i na další e-shopy, protože letos těch změn je hodně a není na škodu si připomenout, že i největší hráči, kteří udávali trend české e-commerce nejsou nesmrtelní. Proto dávejte na své projekty pozor, mějte kvalitní marketingovou strategii, inspirujte se, nekopírujte a ať i vám e-shopy rostou!

 

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci objednávky z placené reklamy!

od 10 000 Kč / měsíčně

N
Základní správa: 10 000 Kč (5h)

Nastavení a udržovací optimalizace

N
Malé e-shopy: 15 000 Kč (8h)

Rozpočty do 150 000 Kč / měsíčně

N
Běžné e-shopy: 25 000 Kč (15h)

Rozpočty cca 250 000 Kč / měsíčně

N
Velké e-shopy: 35 000 Kč (25h)

Rozpočty cca 500 000 Kč / měsíčně

N
VIP správa: 50 000 Kč (50h)

Neomezené limity rozpočtů

Chci být dohledatelný ve vyhledávačích a AI!

od 15 000 Kč / měsíčně

N
Pomalé krůčky: 15 000 Kč (10h)

Vyřešíme hlavní problémy v SEO

N
Malé e-shopy: 20 000 Kč (15h)

Jednotky kategorií a stovky produktů

N
Běžné e-shopy: 25 000 Kč (20h)

Desítky kategorií, až tisíce produktů

N
Velké e-shopy: 50 000 Kč (50h)

Stovky kategorií, desítky tisíc produktů

N
VIP řešení: 80 000 Kč (100h)

Neomezeně kategorií a produktů

Chci jednorázové konzultace a audity!

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
Konzultace: 5 000 Kč (2,5h)

1,5 hodiny na přípravu a 1h video call

N
SEO audit e-shopu: 25 000 Kč

Ideální pro in-house SEO správu

N
Vstupní video call: Zdarma

Nevíte co vybrat? Probereme to.

N
PPC audit e-shopu: 35 000 Kč

Ideální pro in-house PPC správu

N
Marketingový audit: 50 000 Kč

Rozebereme SEO, PPC, UX a Shoptet

Komentáře

2 komentáøù

  1. Tomáš Ondřejka

    Ahoj, super video, dobře se to poslouchalo. Přeji hodně úspěchů s eshopem a držím palce. Mnohdy od tebe čerpám info i pro svůj eshop. Tak se drž :)

    Odpovìdìt

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *