👶 75. díl — Jak vybrat SEO Specialistu pro e-shop? — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

12.2.2025

Tomáš Zahálka

SEO specialisté jsou odborníci zaměření na optimalizaci webových stránek tak, aby rostla organická návštěvnost a dohledatelnost projektu v Googlu, Seznamu, Bingu, ChatGPT a dalších vyhledávačích.

V e-commerce hrají klíčovou roli pro diverzifikaci příjmů, snižování závislosti na PPC reklamě, budování brandu a zvyšování konverzního poměru v kooperaci s copywritery a UX Specialistou.

Jak vybrat SEO specialistu pro e-shop

Jak vybrat SEO specialistu pro e-shop (Autor: Tomáš Zahálka)

🌐 Jak SEO specialista ovlivňuje e-shop?

Zakládání vstupních stránek, optimalizace popisků kategorií, produktů a článků, interní prolinkování, budování zpětných odkazů a navrhování informační architektury e-shopu.

  • 🎨 S UX Designerem – Navrhuje strukturu webu a parametry pro filtrování
  • ✏️ S Copywriterem – Optimalizuje popisky kategorií, produktů a obsah článků
  • 💰 S PPC specialistou – Ovlivňuje vstupní stránky pro SEA a DSA kampaně
  •  🛠 S vývojáři e-shopu – Řeší rychlost, nástroje do CMS a přístupnost webu
  • 🌟 S branding týmem –  Dohledatelnost prodejny, recenze a firemní zápisy

SEO specialisté nemají žádný externí nástroj typu Meta Ads, Google Ads a Seznam Ads jako PPC a SMM specialisté. SEO ovlivňuje všechny marketingové kanály a dopad lze částečně sledovat přes Google Search Console, Organic Search + Direct v GA4 a pozice klíčových slov v Collabimu.

Ukázka vývoje v SEO z vlastního projektu Dudlu

Ukázka vývoje návštěvnosti z organicy Googlu z projektu Dudlu za 240 h práce (Zdroj: GSC)

👨‍🎓 Rozdíl mezi SEO konzultantem a SEO specialistou?

Mezi odborníky na SEO není žádné oficiální rozdělení a liší se pouze přístup k projektu.

SEO konzultanti se zaměřují na e-shopy na míru a vzdělávání klienta. Vypracovávají SEO audity, analýzy klíčových slov, školení zaměstnanců, technické konzultace s vývojáři, ale realizaci SEO strategie nechávají na in-house týmu. Jsou placeni hodinovkou a je jen na klientovi, jak znalosti využije.

SEO specialisté se věnují konkrétním CMS typu Shoptet a tzv. klikají, tedy přímo optimalizují e-shop, zakládají vstupní stránky, zajistí si copywriting, linkbuilding a v rámci kontinuální spolupráce se podílí na růstu projektu. Zpravidla jsou placeni měsíční taxou a kvartálně sledují meziroční vývoj.

  • 🛠 Technické SEO – Optimalizace rychlosti webu, struktura URL adres a indexace stránek
  • ✏️ On-page SEO – Práce s textací, nadpisy, meta popisky, interním prolinkováním a obrázky
  • 🌍 Off-page SEO – Budování zpětných odkazů, spolupráce s influencery a autoritativními weby
  • 📊 Analytika SEO – Vyhodnocování dat z GSC, GA4 a sledování pozic ze SERPa v Collabimu
  • 📍 Lokální SEO – Optimalizace dohledatelnosti ve městech přes AI, Firmy.cz a Google My Business

Př výběru partnera zvažte, zda máte dostatečné znalosti a pracovní kapacity na in-house realizaci, nebo zda je pro vás efektivnější se věnovat obchodu a SEO přenechat odborníkovi.

Ukázka získaných pozic pro klienta měřených v Collabimu

Ukázka získaných pozic pro dlouholetého klienta Ptákoviny-cb.cz (Zdroj: Collabim)

🌟 Rozdíly mezi juniorem, mediorem a seniorem?

Osobně si nemyslím, že existuje něco jako junior a medior SEO specialista. Abyste se stal odborníkem na SEO, tak je třeba komplexně rozumět webům od technické po marketingovou stránku.

To vyžaduje mnoho let zkušeností a znalostní přesahy do většiny online disciplín. Juniorní a mediorní pozice shání hlavně agentury a střední e-shopy, které tím doplňují seniorního kolegu.

 

🎓 Junior SEO marketér

Pokročilejší osoba, která rozumí základům marketingu, SERPa a tvorbě webů.

  • Cena: 400 – 600 Kč (15 -25 €) za hodinu
  • Zkušenosti: Optimalizace obsahu na WordPressu, Shoptetu a jiných CMS
  • Dovednosti: Základy HTML, všeobecné znalosti online marketingu
  • Práce: Úprava Titlů, Meta descriptionů, optimalizace popisků

Většinou copywriter, nebo amatérsky tvůrce webů, kterého zajímá marketing a optimalizace stránek.

Ukázka základní nastavení Titlů a meta tagů pro SEO

Ukázka základního nastavení Titlů a meta tagů pro SEO (Zdroj: Dudlu | Shoptet doplněk Základní SEO)

🔧 Medior SEO expert

Medior zvládá samostatně pracovat na klientech, ale netroufne si na technické SEO.

  • Cena: 600 – 1 000 Kč (25– 40 €) za hodinu
  • Zkušenosti: Pracuje po boku seniora, má zkušenosti s tvorbou a optimalizací vlastního webu
  • Dovednosti: Umí pracovat v různých CMS, číst v Collabimu, GA4, GSC a tvořit pracovní reporty
  • Práce: Vytváří analýzy klíčových slov, vstupní stránky, interní prolinkování a optimalizuje textaci

Medior má poměrně velké znalosti v oblasti SEO, rozumí linkbuildingu, dokáže rozšiřovat informační architekturu, komunikovat s copywritery, ale nemá dostatek zkušeností na konzultace s programátory.

Ukázka automatizace interního prolinkování

Ukázka automatizace interního prolinkování (Zdroj: Dudlu | Shoptet doplněk Slovník pojmů)

💪 Senior SEO specialista

Senior je produkt dlouholeté praxe v online marketingu a většinou pracuje na volné noze.

  • Cena: 1 250 – 2 500 Kč (50 – 100 €) za hodinu
  • Zkušenosti: Technické konzultace pro CMS řešení, projektové řízení
  • Dovednosti: Kooperace s UX designery, copywritery a vývojáři webu / eshopu
  • Práce: Vytváří, konzultuje, optimalizuje a dohlíží na realizaci SEO strategie projektu

Zpravidla lidé na volné noze, vedoucí SEO týmů a majitelé vlastních projektů (agentur, obsahových blogů, affiliate projektů, e-shopů). Vytvářejí dlouhodobou SEO strategii a dohlíží na realizaci.

Zvládají komunikovat technické změny s vývojáři, obsahové změny s klienty a v kooperaci s marketingovými specialisty zvedat návštěvnost a množství konverzí e-shopu.

Ukázka zakládání vstupních stránek z Shoptet doplňku Pokročilé SEO

Ukázka zakládání vstupních stránek pro Dudlu (Zdroj: Shoptet doplněk Pokročilé SEO)

🔄 Jak vyhodnocovat práci SEO specialisty?

SEO není o okamžitých výsledcích, je to jako s cvičením. Nestačí jen nárazově něco upravit, stejně jako nestačí jednou za měsíc udělat 10 kliků. Dostat se na přední pozice ve výsledcích vyhledávání vyžaduje pravidelnou optimalizaci obsahu, rozšiřování webu o relevantní vstupní stránky a celkové zvyšování důvěryhodnosti e-shopu v očích uživatelů a vyhledávačů.

  •  👁 Organická návštěvnost – Kontinuálně roste počet návštěvníků z vyhledávačů
  • 📝 Pozice klíčových slov – Dohledatelnost klíčových stránek ve vyhledávačích
  • 🎯 Rostoucí objednávky – Synergie s remarketingem a SMM / PPC reklamou
  • ⚡Indexace a crawling – Google a Seznam efektivně indexuje nový obsah webu
  • 🚀 UX a CRO – Parametry pro filtrování a změna IA zvedá konverznost e-shopu

SEO lze jen částečně měřit na objednávky. GA4 konverze zapisuje do organic search a direct, ale ve většině případů objednávku získá placená reklama, ačkoliv první kontakt byl z neplacených výsledků vyhledávání. Metaforou k fotbalu, tak SEO zajišťuje nahrávky a hladký přesun po hřišti v podobě dohledatelnosti. Samotný gól střelí jiný hráč dle nastavení marketingového mixu.

Ukázka vývoje organicy z 1 000 návštěv na 6 000 za 12 měsíců

Ukázka vývoje neplacených návštěv z 1 000 na 6 000 denně za 12 měsíců (Zdroj: Dudlu / GA4)

📚 Jak se vzdělávat v SEO?

Nejlepší zkušenosti získáte na vlastním webu, prací v online marketingové agentuře a e-shopu.

  • 📖 Knihy Základy SEO: jasně a stručně a Jak optimalizovat stránky (nejen) pro SHOPTET
  • 🎧 Podcasty od Sám sobě marketérem, Na volné noze, O copywritingu, MladýPodnikatel
  • 📜 Blogy od Pavla Ungra, NejlepsiCopywriter, Včeliště, SEOprakticky, Jakpsatweb
  • 🏆 Certifikace od Google Digital Garage, HubSpot Content Marketing
  • 🧘 Konference od SEOloger, SEO restart, SEOjakoBrno, SEObootcamp, Čtvrtkon

Jako majitel e-shopu byste měl mít základní znalosti co SEO ovlivňuje, proč do něj investovat a kdy očekávat návratnost. Pokud se chcete stát SEO specialistou, dejte si alespoň 2-3 roky v marketingové agentuře či v e-shopu na pozici marketingového asistenta / manažera, abyste pochopili jak váš obor ovlivňuje ostatní kanály a dokázali jste doručit vhodnou strategii.

✏️ Jak vybrat SEO specialistu pro e-shop?

Na Dudlu si SEO děláme sami, od copywritingu, linkbuildingu po návrh strategie a to s velmi nízkým časovým budgetem (pár jednotek hodin měsíčně), protože je to testovací projekt a zároveň nástroj pro přednášky a prezentace, takže nemá pro nás z obchodního hlediska vysokou prioritu.

Někteří kolegové jsou lepší v technickém dohledu u řešeních na míru, ale Shoptet a jiné krabice znají jen povrchově, takže neumí využít jejich silných stránek a naopak obejít nedostatky.

Jiní SEO specialisti mají klienty pouze na jednom krabicovém řešení, takže ho znají jako své boty, ale nejsou zas vhodní pro optimalizaci srovnávačů zboží, WordPress webů a zpravodajských stránek.

My se zaměřujeme pouze na Shoptet e-shopy a klienty mimo toto CMS posíláme za kolegy, které známe z konferencí a viděli jsme, že jejich práce přináší ovoce.

Pracujte na SEO, je to gamechanger rozhodující o úspěchu e-shopu a jestli vás tento článek obohatil, tak nás sdílejte, komentujte a ať i vám e-shopy rostou — celý seriál zde!

 

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci rychle objednávky

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci ziskový e-shop

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci konzultaci e-shopu

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentáøù

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *