PPC Marketing – Placený marketing

18.7.2019

Tomáš Zahálka

Co je PPC marketing? Pay Per Click marketing se řadí do škatulky online marketingu (internet marketing chcete-li) a lze do něj zařadit reklamní formáty typu Google Ads, Seznam Ads, Facebook Ads a zbožové srovnávače. Propagace přes placený marketing dělá průměrně 50 % objednávek veškerých objednávek v e-commerce a patří tak na špičku v nejsilnějších kanálech pro propagaci.

PPC Marketing

PPC Marketing (Zdroj upravené fotky: Freepik.com)

Jak vypadá placený marketing (PPC) na internetu?

PPC marketingem jste provázeni prakticky všude. Od výsledků vyhledávání, čtení blogů a zpráv, po YouTube a Gmail. Zjednodušeně by se dal rozdělit na tři nejpoužívanější skupiny. Tou nejznámější jsou textové reklamy ve vyhledávací síti a mohou se týkat jednoho až čtyř prvních výsledků v Googlu a Seznamu, které uvidíte při vložení jakéhokoliv dotazu (např. kočárky). Následují pak neplacené výsledky (SEO) a po nich mohou znovu pokračovat další placený marketing.

Druhou částí online PPC marketingu je obsahová síť, zaměřující se nejčastěji na budování značky a remarketing, které najdete na milionech partnerských webech Googlu a Seznamu. Poslední skupinou jsou produktové reklamy, jenž jsou dle mého nejvýkonnější složkou PPC marketing v e-shopech, protože zobrazují zákazníkům produkty s jejich aktuální cenou. Cena PPC marketingu se pohybuje od 1 Kč po 30 Kč za proklik v závislosti na segmentu a konkurenci zboží, proto PPC specialisti konfigurují kampaně tak, aby marketing splňoval klientem stanovené PNO.

Co je PPC reklama na internetu

Co je online PPC marketing na internetu (Autor grafiky: Tomáš Zahálka)

A co si o PPC marketingu odnést?

PPC marketing je nejsilnější zbraní všech e-shopů, kterou jen zřídka kdy předežene SEO a SMM. Pro správné nastavení spolupráce je dobré si s PPC specialistou nastavit PNO, kolik hodin má do správy investovat a případně rozpočet, který můžete maximálně utratit. Ideálně se však rozpočet nijak neomezuje, protože pokud máte dobře vypočítané PNO, tak jeho omezení by bylo kontraproduktivní. Menší e-shopy tak za placenou reklamu utratí okolo 30 – 50 000 Kč měsíčně, ti větší až statisíce korun. Hledáte-li parťáka na nastavení placené reklamy, můžete se na mě kdykoliv obrátit přes e-mail: info@tomaszahalka.cz a vymyslíme spolu strategii, která bude přesně na míru pro váš projekt.

[supsystic-price-table id=18]

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci rychle objednávky

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci ziskový e-shop

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci konzultaci e-shopu

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *