Facebook Ads – PPC reklamy na Facebooku, které na sebe vydělávají!

Co je Facebook Ads? Facebook Advertisement a jeho Business Manager je online marketingový nástroj nejrozšířenější sociální sítě na světě, sloužící k placené propagaci webových a Facebookových stránek. Podobně jako Google má Google Ads a Seznam svůj Sklik, tak i Business Manager pomáhá přivádět zákazníky pro všechny druhy podnikání a u e-shopů se může podílet až na 10 % veškerých tržeb.

Facebook Ads – Business Manager (Autor: Tomáš Zahálka)

Jak mohou Facebook PPC zvednout tržby?

Reklamou z Business Manager jste zahlceni nejen na Facebooku, ale i na Instagramu, Messengeru a v dalších nástrojích, které postupně Mark Zuckerberg přidává do svého portfólia. Facebook PPC se na ovládání velmi podobají svým konkurentům od Googlu a Seznamu, ale na rozdíl od nich neumí cílit na cizí weby a vyhledávací síť. Místo toho lze přes Business Manager nastavit velmi detailní cílení na publika, jenž zahrnují parametry jako je věk, záliby, lokality, rodinný stav, počet dětí až prakticky vše, co uživatelé Facebooku ve svém účtu dobrovolně, leč nevědomky vyplní (a že toho obvykle není málo).

Samozřejmostí je i remarketing, tedy pokud máte na svém e-shopu nasazený speciální měřící kód tzv. Pixel. Tím umožníte sledovat chování vašich uživatelů, data přenášet do Business Manageru a na základě toho nabízet prohlédnuté, související či up-sellové produkty. Nezapomeňte však, že toto trackování uživatelů podléhá GDPR. Pokud s podnikáním začínáte, tak ať máte či nemáte webovou prezentaci, investice do Facebook Ads může být cestou, jak oslovit své první zákazníky.

A co si z toho odnést?

Facebook Ads (Business Manager) je velmi zajímavý nástroj, který by rozhodně neměl chybět ve vašem marketingovém mixu. Ať už se zaměřujete na konverze či budování brandu, tak správná konfigurace publik není jednoduchá, vyžaduje čas a pravidelnou údržbu. Proto každý, kdo s Facebook PPC začíná, tak sice reklamy dokáže zapnout, ale pokud neumí pracovat s rozměry obrázků, remarketingem, cross-sellem, up-sellem, publiky, cílením na prokliky, imprese či konverze, tak většinou jeho investice sotva pokryjí náklady. Máte-li však k sobě specialistu, tak po prvních několika měsících náročnější práce se PPC reklama na Facebooku stane pravidelným generátorem vašich příjmů. Tu je pak třeba už jen lehce hlídat, aktualizovat o nové nástroje a upravovat nabídky vůči chování konkurence, sezónnosti a návratnosti investic. Jestli stále ještě nemáte zákazníky, už asi víte, jak je můžete snadno získat.

   Máte zájem o správu Facebook Ads a zvýšení tržeb?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.