Parametrické filtry (např. barva, velikost) a hodnoty parametrů (např. červená, XL, L, M, S) jsou nejen důležitým prvkem z hlediska UX, ale díky Shoptet doplňku „Pokročilé SEO“ i nejsilnější zbraní pro neplacené výsledky vyhledávání. V tomto díle si ukážeme jak s filtrací pracovat, co lze snadno hromadně upravovat a co vše musíte nastavit tak, aby pomáhala k monetizaci e-shopu.
Jak vyplňovat hodnoty parametrů?
Než se pustíme do monetizace filtrace je třeba udělat jednu z časově nejnáročnější činností — vyplnit u všech produktů relevantní hodnoty parametrů. Jaké zvolit? U e-shopů nejčastěji narazíte na dva druhy parametrů. První, které vám doporučí SEO konzultant na základě analýzy klíčových slov, a druhé, které navrhne UX designer na základě uživatelských průzkumů. Dohromady tak získáte značné množství filtrů a hodnot, které když budete poctivě vyplňovat, tak nejen pomůžete zákazníkům s výběrem, ale můžete později snadno založit vstupní stránky, které budou vodit nové zákazníky.
Shoptet má mimo toho také dva druhy parametrů. Popisné parametry, které slouží jen jako vypíchnutí vlastností a zajímavostí bez dopadu na filtraci. A parametry pro filtrování, které doporučujeme na rozdíl od předchozí možnosti vyplňovat (první možnost můžete ignorovat). Budete-li mít jen pár produktů, tak samotné vyplnění zabere pár hodin a můžete to dělat produkt po produkt třeba pomocí editace produktů. Pokud však máte desítky tisíc zboží, tak se osvědčí využít exportu / importu produktů.
Na to bude třeba nejdřív vytvořit vlastní export obsahující název produktu, popisek produktu a parametry pro filtrování. Následně soubor otevřít v excelu a začít filtrovat například barvu tak, že ve sloupci „name“ zadáte „zelená“ a tuto hodnotu pak doplníte do sloupce „filteringProperty:Barva“. Pokud tam takový sloupce zatím nemáte, není nic jednoduššího, než si ho do excelu přidat. Bude-li třeba zadat k jednomu produktu více hodnot, tak musíte v rámci jedné buňky takové hodnoty oddělit středníkem, tedy: Zelená;Červená. Nezapomeňte, že pokud jednou začnete červené produkty označovat jako „červená“, tak je třeba tento formát zachovat a nepoužívat „červené, červený“ apod.
Jak nastavit parametrické filtry?
Parametry máte vyplněné a nyní je třeba nastavit jejich zobrazení pro konkrétní kategorie. Nastavení › Produkty › Parametrické filtry, kliknete na tlačítko „Přidat“ a vyberte vhodné kategorie, kde si přejete filtr zobrazovat. Toto nastavení je klíčové i pro další krok přes „Pokročilé SEO“. Bohužel, samotné filtry nelze zatím na Shoptetu individuálně řadit a budete je mít vždy podle abecedy. Pokud budete chtít vlastní řazení filtrů, je třeba oslovit kodéra, nebo před každý filtr dát číslovky / písmenka viz: 01) Velikost, 02) Barva / a) Velikost, b) Barva atd.
Druhým místem pro nastavení filtrů je Nastavení › Produkty › Parametry a příznaky. Zde můžete dělat několik klíčových věcí. Po rozkliknutí konkrétního filtru uvidíte, kolik produktů má jakou hodnotu vyplněnou, a tak snadno můžete sledovat jestli vám někde něco neschází. Zároveň zde můžete špatně pojmenovaný filtr a jeho hodnoty hromadně přejmenovat. No, a v poslední řadě nejdůležitější věc pro usnadnění, když kliknete na šipky u Hodnot parametrů, tak se vám hodnoty seřadí podle abecedy a po následném kliknutí na „Uložit“ budete mít hodnoty filtrů pěkně abecedně.
Jak monetizovat parametrickou filtraci?
Máte-li už všechny parametry založené, nastavené a hodnoty parametrů u produktů vyplněné, můžeme se pustit do monetizace. Z analýzy klíčových slov byste měli mít přehledně viditelné jaké vstupní stránky bude třeba založit a systematicky znázorněné, které parametry s jakou kombinací kategorie budete potřebovat. Přes nástroj „Pokročilé SEO“ můžete vhodné kombinace hodnoty parametru + kategorie založit, třeba kombinací kategorie „Mikiny“ + parametr „Barva“ + hodnota parametru „Červená“, čímž vznikne například vstupní stránka pro blok klíčových slov „Červené mikiny“. Takovou stránku je pak třeba doplnit kvalitním popiskem, podobně jako u kategorií, vyplnit správně Title, Meta description a máte perfektně zacílenou stránku pro neplacené výsledky vyhledávání a PPC reklamy.
A na co u filtrování nezapomenout?
Filtrace v kombinaci s Shoptet doplňkem „Pokročilé SEO“ může být výborným zdrojem příjmů jak z organicy, tak z placených reklam postavených na vyhledávání v Googlu a Seznamu. Bohužel, je třeba filtry pravidelně doplňovat s každým novým produktem a starat se o to, aby vstupní stránka měla ideálně všechny relevantní produkty a nevodili jste potenciální zákazníky do mrtvé stránky. Naštěstí pokud na vstupní stránce nebude žádný relevantní produkt, Shoptet automaticky zobrazí všechny produkty z kombinované kategorie. Dávejte si jen pozor na čísla. Počet produktů zobrazených u hodnot filtrů se počítá včetně vyprodaných položek, takže i když tam máte číslo 6, tak pokud jsou všechny položky vyprodané, bude se Shoptet chovat stejně, jako by tam nebyl produkt žádný. Užijte si práci na parametrických kategorií a pokud se článek líbil, tak nás sdílejte, lajkujte a ať i vám e-shopy rostou.
Hlavní partneři projektu Dudlu.cz
[logo-showcase id=“5325″ title=“Dudlu“]
[supsystic-price-table id=24]
Klikněte na CHCI VÍCE a ponořte se do četby celého našeho seriálu
0 komentářů