Zboží.cz – Srovnání cen, které s efektivní správou vyhrajete!

Co je Zboží.cz? Zboží je marketingový nástroj z dílny Seznamu, který funguje jako druhý největší srovnávač produktů a internetových obchodů s možností napojení na Sklik a Firmy.cz. I přesto, že jeho přímá konkurence Heuréka výrazně dominuje na poli srovnávačů – podobně jako Google Ads vyhrává nad Sklikem -, tak stále má Zboží své věrné uživatele a nabízí srovnání cen s Alzou, která jinak konkurenční Heuréku bojkotuje. Ať už prodáváte velkou elektroniku, oblečení, zahraní techniku, malé domácí spotřebiče či erotické pomůcky – Zboží.cz umí průměrně generovat 2 – 5 % veškerých tržeb.

Zboží.cz – BiddingFox – Mergádo (Autor: Tomáš Zahálka)

Jak může Zboží.cz zvednout tržby?

Zboží je boží! Ale podobně jako u své konkurence, tak i zde platíte za každý proklik 0,50 Kč až 2 Kč dle výše prodejní ceny produktu. Stejně tak máte i možnost se dostat do prvních výsledků pomocí biddingu (tzv. Aukční prokliky), jehož maximální cenu za proklik (max. CPC) nastavujete v XML feedu, e-shopu nebo přes administrační rozhraní Zboží. Pokud máte konkurence schopnou cenu a více hráčů prodávající stejné zboží, tak investice do biddingu se nejen vyplatí, ale je téměř nutností. Naopak pokud vaše cenová politika je hodně za konkurencí a nemáte žádnou přidanou hodnotu (dárek, doprava zdarma apod.), tak vyhazovat peníze za dražší prokliky je spíše kontraproduktivní, než výdělečné.

Abyste nemuseli neustále přepočítávat max. CPC a otrocky ladit pozice přes ruční nástroje, tak můžete využít automatický nástroj BiddingFox. Ten po napojení na editor feedů Mergádo a Google Analytics, bude sledovat ceny za proklik, tržby, náklady a pravidelně přihazovat dle vaší konfigurace podmínek.

A co si z toho odnést?

Zboží.cz neslouží jen k srovnávání cen s konkurencí, ale i jako poměrně silný marketingový nástroj pro statisíce uživatelů, kteří zde hledají inspiraci, srovnávají ceny a čtou recenze u produktů a e-shopů. Správné nastavení feedů, nástrojů jako BiddingFox, Mergádo a analýza výsledků může vygenerovat nezanedbatelné příjmy a pomáhat při budování značky. I přesto, že se sice nejedná o nejsilnější srovnávač na trhu, stále má velmi silnou základnu uživatelů v ročnících 85 a starších, kteří jsou věrní českému Seznamu a jeho službám. Hledáte-li tedy cestu jak zvýšit tržby na svém e-shopu, Zboží.cz se určitě vyplatí správně nastavit, spravovat a zařadit do vašeho marketingového seznamu kanálů.

   Máte zájem o poradenství, správu a nastavení Zboží.cz?