👶 62. díl — Jak na Google AdSense v Shoptetu? — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

7.3.2024

Tomáš Zahálka

Loňský rok nám dával signály, že se brzy něco zhroutí a začátkem roku 2024 se bohužel stalo. Dropshipping přestal fungovat, objednávky nikdo nevyřizoval a v druhé polovině února vypadlo i napojení s Shoptetem.

Nechci rozebírat co k tomu vedlo, to je mezi majiteli DS a ačkoliv mi každý týden volá / píše několik e-shopistů jak na tom jsme a jestli s námi někdo komunikuje, tak mohu jen říct, že čekáme na obnovu DS jako všichni ostatní. Jenže jak řekl Zdeněk Pohlreich „čekání není žádná činnost„, a tak jsme na více jak 100 000 návštěvnost měsíčně zkusili zapojit Google AdSense.

Jak na Google AdSense (Autor článku: Tomáš Zahálka)

Jak na Google AdSense (Autor článku: Tomáš Zahálka)

Co je Google AdSense?

Google AdSense je reklamní prostor, který můžete umístit na své webové stránky, pokud splňujete alespoň základní pravidla na kvalitu. Jednoduše řečeno, pokud si platíte Google PPC reklamu, tak weby s napojeným AdSense jsou ty, kde se vaše reklama může zobrazovat. Každým klikem na reklamu, tak část peněz jde webu, který prostor poskytne a část jde Googlu.

Podobný program má i Seznam, jenže co si pamatuji, tak schvalování zde bylo podstatně přísnější a my potřebovali vykompenzovat příjmy za náklady co nejrychleji. Když neprodáváte, tak stále vám běží náklady za zaměstnance a předplatné za nástroje NapojSe, Shoptet a Collabim, které nemůžete využít.

Ukázka prostoru AdSense na Shoptetu

Ukázka prostoru AdSense na Shoptetu (Zdroj: Dudlu.cz)

SEO prostě nejde vypnout!

100 000 uživatelů z organicy byl náš sen, ale účelem té návštěvnosti bylo budovat brand e-shopu a samozřejmě konverze uživatelů v podobě nákupu. To jaksi teď nejde. Objednávky jsme zablokovali tím, že jsme vypnuli všechny možné způsoby platby, takže nikdo se nedostane přes druhý krok košíku.

Shoptet - Způsoby platby

Shoptet – Způsoby platby – Vyřazení košíku (Zdroj: Shoptet – Dudlu.cz)

Zároveň jsme vyvěsili upozornění na vypnutý provoz, ale to nezabrání tomu, aby lidi dál chodili na web bez jakéhokoliv užitku. Ačkoliv mě mrzí těžké poškození značky Dudlu, protože sto tisíc lidí nechodí na e-shop aby klikalo na reklamy, tak aktivace Google AdSense byla nejrychlejší metoda jak zachránit alespoň kus příjmu a zároveň lidem nabídnout nějaké alternativní obchody.

Nastavení Google AdSense

Trochu zkušeností s AdSense už máme, ostatně na tomto blogu běží jedna mini reklamní plocha, která za 2 roky vydělala závratných 1 000 Kč. Není se čemu divit, já tento reklamní prostor v rámci konfigurace PPC reklam nemám rád.

Nejvíce vydělávají weby, které jsou agresivní a při každém kliku vám vyhodí vyskakovací okno s reklamou, na kterou když omylem ťuknete, tak klient Google Ads (e-shop) ztratí peníze, zaznamená návštěvnost, ale to neznamená, že ten uživatel chtěl nakoupit. Většinou si chce jen pustit ilegálně filmy, přečíst si článek a prohlédnout video — reklama ho nezajímá.

Ukázka AdSense reklamy v článku na blogu

Ukázka AdSense reklamy v článku na blogu (Zdroj: Dudlu článek – Jak vybrat ručník?)

Jenže s nástupem Google PerformanceMax kampaní se tomu nevyhnete a těžko se tento blackbox optimalizuje, takže reklamy vesele vyskakují a vy jen doufáte, že to bude remarketing a ten uživatel vaší reklamu vidí hlavně proto, že už si u vás nějaké produkty prohlédl.

Samotná implementace AdSense na Shoptetu byla poměrně jednoduchá:

  1. Vytvořte si účet na Google AdSense
  2. Přes záložku Stránky dejte Přidat nový web
  3. Ověřte, že jste majitel webu tím, že do Záhlaví (před koncovým tagem HEAD) vložíte kus kódu
  4. Dejte AdSense odkaz na stránku se Zásady zpracování osobních údajů
  5. Vložte do Shoptetu Ads.txt soubor

Všechny body jsou poměrně intuitivní. Pouze soubor Ads.txt si musíte vyrobit sami. Stačí otevřít Poznámkový blok ve Windows, vložit tam kód, který vám AdSense vygeneruje, uložit soubor jako .txt a v případě Shoptetu je nutné kontaktovat podporu z HelpDesku, aby vám soubor nasadili. AdSense si ads.txt ověří a máte hotovo. Poznámka: Ads.txt není povinný, ale řekněme, že je silně doporučený.

Návod jak nasadit Google AdSense na e-shop (Autor videa: Tomáš Zahálka)

Výkon a optimalizace Google AdSense

A jdeme k tomu, co stejně všechny zajímá nejvíc. Kolik AdSense vydělává? V rámci optimalizace jsme tomu moc nedali, takže veškerou konfiguraci jsme nechali na Googlu.

Povolili jsme mu ať si sám vytváří prostor pro reklamu (což občas web úplně rozbije), dali jsme mu veškerá práva na experimenty, povolili vinětové, fixní i ukotvené reklamy, nastavili frekvenci zobrazování na 1 minutu a u pevně umístěných formátů jsme aktivovali betu na doladění reklam s max. nastavením počtu reklam.

Stručně řečeno, nechali jsme e-shop bez slitování zahltit reklamou a výsledek. Bez nasazení Ads.txt jsme měli denně prokliky okolo 150 Kč, po přidání nám denní klikavost stoupla na 250 Kč, což dělá výdělek okolo 7 500 Kč měsíčně. Není to ani zdaleka tolik, kolik jsme měli z Dropshippingu, ale náklady to částečně pokryje aneb lepší než čekat a nic nedělat.

Výkon Google AdSense

Výkon Google AdSense po 5 dnech (Zdroj: AdSense – Dudlu.cz)

Google AdSense nám běží teprve chvilku, systém se učí a možná výsledky budou mnohem lepší, možná ne. Klíčové pro nás je přečkat období, kdy Dropshipping dává dohromady nové sklady, napojení dodavatelů a celý systém resuscituje. Alespoň takové info dostáváme a nám nezbývá nic jiného, než tomu věřit. Každý e-shop může zažít něco podobného.

Za 15 let v e-commerce jsem viděl vykradené i zapálené sklady, zátahy berňáků, krádeže přístupových údajů od ex-zaměstnanců, hackerské útoky, zablokované servery od vývojářských firem, které dodávali e-shopové řešení, ale na pozadí krachovali. Hlavní je se z toho neposrat, mít záložní plán a být tak trochu krizový manažer. Tak ať vám e-shopy rostou a nic podobného se vám nestane.

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci rychle objednávky

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci ziskový e-shop

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci konzultaci e-shopu

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

2 Komentáře

  1. Martin

    Haha…keců o stěhování skladů a resuscitaci systému jsem od Cipry za ty roky spolupráce slyšel tolik, že to ani nejde spočítat. Takže na něco takového čekat nebude zrovna nejlepší plán ;) Ještěže já jsem ten průser viděl předem a ukončil jsem spolupráci s předstihem.

    Odpovědět
    • Tomáš Zahálka

      Zdravím Martine,

      děkuji za komentář, jsem optimista, ale samozřejmě operujeme i s plánem B / C, uvidíme, nejjednodušší by pro nás bylo, kdyby DS pokračoval dál.

      Jakou alternativu jste zvolil a jak jste s ní spokojen?

      Hezký den :)

      Odpovědět

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *