Zvýšení návštěvnosti e-shopu není sprint, ale maraton. Pokud jste na Shoptetu, máte skvělý základ – rychlá platforma, stabilní hosting, optimalizované stránky, snadné napojení na marketingové kanály a specialisty. Ale i ten nejlepší motor bez paliva nikam nepojede. Proto si rozebereme dvě klíčové oblasti: co zvládnete pro větší návštěvnost webu udělat sami a na co se vyplatí sáhnout po specialistovi.

Jak získat návštěvnost pro e-shopy (Autor: Tomáš Zahálka)
🛠️ Co si může e-shopista zlepšit sám
Začněme tím, co máte plně ve svých rukou. Základní práce v SEO, vytváření USP nebo komunikace na sociálních sítích – to všechno zvládnete bez externí pomoci. Chce to jen čas a trpělivost se učit.
🔍 SEO: Popisky, fotky, struktura a blog
Základní práce zvládnete první dva roky i bez SEO specialisty, ale můžete ho využít na konzultace.
- Popisky produktů – zapomeňte na copy-paste od dodavatele, pište originální popisky.
- Fotky produktů – první fotka na bílém pozadí, ideálně vlastní z několika úhlů bez vodoznaků.
- Popisky kategorií – vysvětlete vaše prodejní výhody, pro začátek stačí 2–3 odstavce textu.
- Struktura kategorií – nazývejte kategorie podle sortimentu, žádné URL typu doplnky-3.
- Blog – piště každý týden jeden článek o tom, co znáte, a to by měl být váš sortiment.
📝 Tip: Nepouštějte se do doplňků Pokročilé SEO, pokud tomu nerozumíte, nemáte analýzu klíčových slov a návrh informační architektury. Opravy stojí 2x víc, než to dělat na zelené louce.
Ukázka blogu e-shopu, kde se zaměstnanci mohou realizovat v psaní na libovolné téma (Zdroj: Dudlu.cz)
🧭 UX: Lepší zážitek pro návštěvníka
Uživatelský zážitek není jen o designu. Je to i o tom, jestli zákazník ví, kam kliknout, zda-li působíte věrohodně a jestli má motivaci přihodit další produktu do košíku pro získání dopravy či dárku zdarma.
- Stránka O nás – přidejte svůj příběh, fotky prodejny, zaměstnanců, skladu, certifikáty.
- Kontakty – kontakty pro dotazy, reklamace, formuláře, interaktivní mapu a adresu.
- Benefity – vymyslete dopravu zdarma od XY, dárky, věrnostní program pro registrované.
- Garance, recenze – prezentujte své úspěchy, recenze zákazníků, fotky se zákazníky.
📝 Tip: Řada e-shopistů podporuje charity, účastní se veletrhů, pořádá eventy, modernizuje prodejnu, sponzoruje maturáky, ale naneštěstí to vůbec nikde nekomunikují. Naučte se prodávat sami sebe.
Ukázka prezentace úspěchů v sekci Napsali o nás (Zdroj: Klient – Čokoládovna JANEK)
📱 Sociální sítě a vlastní publikum
Založit účet na sociálních sítích by měl dokázat každý e-shopista a jeho organický provoz je zdarma. Pokud SMM uchopíte správně, může to být skvělý zdroj návštěvnosti, feedbacků i loajality.
- Facebook – základní kámen pro komunikaci s lidmi narozených do roku 1995
- Instagram – pro lifestyle, storytelling, soutěže s publikem narozeným 1985 až 2005
- TikTok – ukázky produktů, návody, behind the scenes pro ročníky nad 2000
- Pinterest – pro vizuálně silné produkty (dekorace, oblečení)
- X (Twitter) – technické nebo B2B zaměření, geeks publikum
- LinkedIn – nábor a budování značky skrze zaměstnance
📝 Tip: Pokud váš obsah nezajímá vaše zaměstnance, nevytváříte love brand a kvalitní obsah, snažte se svou tvorbou vtáhnout na socky celou firmu, včetně externistů, nejen sebe.
Ukázka komunikace na sociální síti Facebook (Zdroj: Klient – Protein & Co)
👨💼 Kdy se vyplatí najmout marketingové specialisty?
Externí specialisté a agentury jsou skvělým nástrojem na přivádění relevantní návštěvnosti. Ale nemáte-li zajímavé produkty, dobré ceny a obchodní strategii, tak vám nemusí generovat zisk. Doporučují mít dva roky provozu po vlastní ose, ať můžete porovnávat dopady spolupráce.
⚙️ Pokročilé SEO a technické nastavení
Pokud e-shop obstál v prvních dvou letech, generuje objednávky a hledáte cestu k optimalizaci přes vyhledávače, tak najmutím SEO specialisty může být game-changer.
- Informační architektura – změna IA zlepší výkon všech marketingových kanálů
- Parametrické filtry – správné parametrické filtry, zlepší SEO, ale i konverzní poměr
- Interní prolinkování – dostanete vyhledávače a zákazníky i na hlouběji zanoření stránky
- Doplněk Pokročilé SEO – vytvoříte tisíce nových stránek odpovídající produktové nabídce
📝 Tip: Vybírejte pouze takové SEO specialisty, kteří mají hmatatelné a ověřené zkušenosti s vaším e-shopovým řešením typu Shoptet, E-shop-Rychle, UpGates apod.
✍️ Copywriting, tone of voice a značka
Se základním vylepšením popisků produktů, kategorií a články vám pomůže ChatGPT / Everbot. Pro výrobce, kteří potřebují vybudovat značku sáhněte po seniorních copywriterech.
- nastavte jednotný tón komunikace (tone of voice)
- vyladit texty na homepage, micro copy, bannerech a sociálních sítích
- zjistěte jaké informace schází a dodejte je do popisků produktů a kategorií
📝 Tip: Brand není jen logo a design šablony. Je to příběh, který vyprávíte každým slovem od transakčních mailů, po komunikaci na sociálních sítích a na každé veřejné stránce e-shopu.
Ukázka copywritingu pro plynové vařiče (Zdroj: Klient – Bushcraftshop.cz)
💰 PPC reklamy: Google Ads, Sklik, CSS, Bing
Založit si účty a propojení pro Seznam Ads, Google Ads, Bing Ads, Heuréku a další zbožové srovnávače musí zvládnout majitel sám, ale správu reklam a investic raději nechte profesionálům.
- najměte PPC specialistu, který vám pomůže nastavit strukturu kampaní, cílení a bidding.
- při útratě nad 100 000 Kč měsíčně, zvažte využití CSS programů – zlevňují cenu za proklik.
- nezapomeňte na remarketing – oslovíte uživatele, kteří už byli na vašem webu a nenakoupili.
📝 Tip: Předem si domluvte, jak budete vyhodnocovat a upravovat strategie. Každý PPC specialista sleduje trochu jiné metriky a je dobré mít stejné ukazatele návratnosti.
🎯 PPC pro Shoptet e-shopy od 10 000 Kč / měsíčně (Autor: Tomáš Zahálka)
📣 SMM specialista: placená reklama na sociálních sítích
Sociální sítě jsou nakloněny novým účtům a do určitého publika vás poměrně často zdarma zobrazují, pak se dostane za pay-wall a musíte začít platit reklamu.
- Facebook / Instagram reklamy – dynamické kampaně, retargeting, lead ads.
- TikTok Ads – výkonné, když víte, jak na ně a máte zde cílovou skupinu
- YouTube a video formáty – vhodné pro vysvětlení složitějšího produktu.
📝 Tip: Sociální sítě mají vlastní atribuční modely, které velmi často ukazují až 80% podíl na objednávkách, tato čísla jsou přestřelená, ale ani GA4 vám neukáží pravdu.
🧾 Co zvládnu sám vs. na co potřebuji specialistu
Vždy si toho co nejvíc vyzkoušejte svépomocí, nejlépe tak zjistíte kolik vás to stojí času vymyslet.
✅ Zvládnu sám | 🤝 Oslovím specialistu |
---|---|
Upravit popisky produktů | SEO analýza a strategie |
Vyfotit kvalitní produktové fotky | Práce s filtry a parametrickými URL |
Napsat základní popisky kategorií | Správa doplňku Pokročilé SEO |
Vytvořit příběh stránky O nás | Copywriting hlavních stránek |
Založit a přispívat na sociální sítě | SMM placené kampaně a remarketing |
Spustit základní e-mailing | Automatizovaný e-mail funnel |
Psát oborové blogové články | Strategie obsahu a long-tail SEO |
Přidat recenze, certifikáty | Budování tone of voice a značky |
Sledovat data v Shoptetu, GA4 | Nastavení událostí, konverzí |
📊 Jak měřit návštěvnost e-shopu?
Bez dat jste slepí. Když nevíte, odkud návštěvníci přicházejí, co dělají a kde odcházejí, těžko zjistíte, co funguje a co ne. Tady jsou základní nástroje, které by měl znát každý e-shopista na Shoptetu.
🧮 Google Analytics 4 (GA4)
Mají vlastní atribuční model měření, který rozděluje zásluhy vícekanálových konverzí a ukazují jeden pohled na výkon kanálů.
- Sleduje chování návštěvníků – jak dlouho zůstávají, odkud přišli, jaké stránky si prohlíželi, kde odešli.
- Umí měřit konverze (např. dokončený nákup, přihlášení k newsletteru) a deduplikovat zdroje nákupů.
- Umožňuje sledovat výkon jednotlivých kanálů – SEO, PPC, e-mailing, sociální sítě.
📝 Tip: V Shoptetu lze jednoduše GA4 napojit buď přímo přes Shoptet, nebo přes GTM.
🔍 Google Search Console (GSC)
Z hlediska SEO měří GSC návštěvnost přesněji, než GA4, ale neumí měřit návštěvnost ze Seznamu, Bingu a přiřazovat konverze typu objednávka.
- Ukazuje, na jaké dotazy se váš e-shop zobrazuje ve vyhledávání na Googlu
- Pomůže odhalit technické chyby – např. neindexované stránky nebo problém s mobilní verzí.
- Můžete sledovat míru prokliků (CTR) z organického vyhledávání a jaké stránky jsou úspěšné
📝 Tip: Lze vyhodnocovat meziroční rozdíl návštěvnosti stránek za poslední 3 měsíce.
Ukázka kvartálního meziročního srovnání výkonu z GSC (Zdroj: Klient – Anonymizováno)
Zvýšení návštěvnosti webu je o souhře vlastního úsilí a chytrého delegování činností, na které nemáte interní kapacity a znalosti. Mnoho věcí – od popisků, fotek, blogu až po sociální sítě – zvládnete udělat sami, pokud máte třeba počátečně nízký kapitál a zároveň chuť se učit.
Každý e-shopista časem dospěje do bodu, kdy mu začne scházet klonovací zařízení a sáhne po specialistovi. Nebojte se zvýšit návštěvnost svých stránek pomocí odborníků a jestli vás tento článek obohatil, tak nás sdílejte, komentujte a ať i vám e-shopy rostou — celý seriál zde!
0 komentáøù