Odpočet do nástupu Google Analytics 4 ukazuje posledních 15 dní a Shoptet svolává Analytiky s PPC specialisty, aby jim odprezentoval jaké implementační novinky pro GA4 testovali, nasadili a výhledově budou moci používat. A jelikož není nad to prezentace dělat na ostrých datech, poskytli jsme v rámci spolupráce s Shoptetem data z Dudlu.cz pro libovolné veřejné využití.
Jaký byl Shoptet Meet Up na GA4?
Pokud byste Shoptetí Meet Up neznali, tak se jedná o speciální akce pro Shoptet Partnery za účelem odprezentovat technické novinky, předat si navzájem know-how a hlavně zajistit, že specialisti napříč obory budou mít ty nejlepší znalosti pro zvýšení objednávek Shoptetích klientů.
Fotky z Shoptet Meet Up GA – (Autor: Tomáš Zahálka)
První dvě prezentace si vzal na starost Ondra Chvojka z Shoptet Produktu a Marek Čech z agentury Digitální architekti, kteří představili strategii implementace GA4 v Shoptetu, jaké jsou možnosti zpracování dat a napojení, plus co budou v nejbližší době ještě zpracovávat v rámci roadmapy.
Přednášky od Ondry Chvojky a Marka Čecha (Zdroj: Shoptet)
Po přestávce s občerstvením nastoupil Vašek Jelen z MeasureDesign a všechny ty úžasné věci nám v řeči pro běžné smrtelníky ukázal na ostrých datech z Dudlu, které sloužilo jako testovací a prezentační e-shop. Využití dat v GA4, vyhodnocování zdrojů při zapnutém modelování a kampaňový reporting.
Jinak řečeno, jak si najít to co potřebujeme a měli jsme rádi ve starých GA + v čem jsou nové GA4 lepší, odlišnější a jaké příležitosti nejen pro PPC reklamu můžeme se správnou implementací získat.
Jak vidíme budoucnost z GA4?
E-commerce svět se neustále mění, ale pokud máte jen nějaký blogísek, jako je tento, tak se s GA4 trápit nemusíte a lze vyzkoušet Matomo Analytics pro WordPress viz článek od Zdeňka Dvořáka.
Budujete-li však e-shop, do kterého investujete peníze, máte marketingový mix kanálů, pracujete s STDC frameworkem a potřebujete co nejlépe doměřit, jaké investice vydělávají, které podporují a jaké jsou ztrátové, tak se bez pochopení GA4 neobejdete.
Stejně tak cítím, že končí doba průměrných PPC specialistů, kteří jen nastavují kampaně, ale vůbec neřeší datovou analytiku. Rozevřou se nůžky mezi e-shopy, kteří mají tým specialistů, včetně datových analytiků vůči těm, co všechno zkouší svépomocí a bude klíčové, jestli dodavatel řešení je GA4 Friendly jako Shoptet, nebo zda jen implementuje základní měření.
Ať už jste u Shoptetu, nebo na jiném řešení, bez kvalitně nastavených GA4 vám nepojede dobře Google Ads reklama a já jsem rád, že Shoptet každým rokem dokazuje, že je nejlepší řešení na trhu, které nezahálí a na každou novinku pozitivně reaguje. Tak měřte, vyhodnocujte a ať i vám e-shopy rostou!
0 komentářů