Roman Dušek – Novinky z vyhledávače pro Seznam.cz

1.3.2017

Tomáš Zahálka

Je 28. únor 2017 a letní semestr VŠE v Praze nastartovává přednáška na téma vyhledávače a trendy ve fulltextu, kterou si připravil Roman Dušek, Head of Internet Search. Seznam.cz už delší dobu testuje redesign výsledků vyhledávání, a tak jsme na takové přednášce společně s linkbuilderem Jankem a seznamačkou Kačkou nesměli chybět.

Seznam.cz – Příběh vyhledávání (Zdroj: Event Click it)

První část přednášky byla trochu v odlehčeném duchu, kde Roman prezentoval historický design vyhledávačů coby katalogů, ukázal nám vzorek dotazů za pondělí od 08:00 – 08:15, který slušně pobavil a zároveň nám nastínil, jaké komplikace dělají vyhledávačům odpovědi s pornografickým obsahem, a jak je filtrují. Pro nováčky zajímající se o SERPO, pěkný úvod.

V druhé části jsme zabrousili do budoucnosti Seznamu, a přišel tak čas na otázky k redesignu. V rámci A/B testování, které proběhlo na 5% uživatelů došli k závěru, že půjdou moderní cestou čistých webů a odstraní náhledový image z výsledků. Místo toho se bude pracovat s favikonou, která by měla působit čistějším dojmem. Neodpustil jsem si poznámku, protože vždy jsem náhled webu považoval za odlišnost Seznamu, která starším uživatelům pomáhá v orientaci. Roman však na to argumentoval A/B testováním kombinované s A/A, které je ujistilo ve správném směru vývoje. Nový design můžeme očekávat do 14 dnů.

Stará verze výsledků vyhledávání Seznam.cz (Webview Image)

Následovaly otázky na seznamácká publika, vliv CTR a míry opuštění na pozice v organice, testování nových filtrů u Zboží.cz (očekávejte v nejbližších měsících), v čem vidí Seznam budoucí vývoj a mnoho dalších. Na SEO faktory se vrátila očekávaná a neutrální odpověď, s ohledem na know-how. U publik je zřejmé, že velkou část tvoří uživatelé 40+, ale můžeme počítat i s mladou populací, hledající například Minecraft. A budoucnost, ta je zřejmě nakloněna mobilnímu a hlasovém vyhledávání. Inu, nechme se překvapit.

Celá přednáška s názvem Seznam.cz – Příběh vyhledávání, se nesla v duchu „Představit si Internet bez vyhledávače je asi stejně těžké, jako představit si život bez Internetu.“. Trochu mě mrzí, že Seznam v nejbližší době neplánuje vylepšit personalizaci organických výsledků, alespoň to tak vyznělo z odpovědi na mou otázku. To však nic nemění na tom, že vyhledávacímu týmu, který čítá 130 lidí a dokáže v ČR konkurovat gigantovi jako je Google, patří uznání. Zdá se, že Seznam nehodlá svůj boj na poli českých vyhledávačů vzdát, a já děkuji Romanovi i studentské organizaci Click it, za zajímavou přednášku.

[supsystic-price-table id=18]

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci budovat PPC

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci budovat SEO

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci jen konzultaci

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentářů