Roman Dušek – Novinky z vyhledávače pro Seznam.cz

Je 28. únor 2017 a letní semestr VŠE v Praze nastartovává přednáška na téma vyhledávače a trendy ve fulltextu, kterou si připravil Roman Dušek, Head of Internet Search. Seznam.cz už delší dobu testuje redesign výsledků vyhledávání, a tak jsme na takové přednášce společně s linkbuilderem Jankem a seznamačkou Kačkou nesměli chybět.

Seznam.cz – Příběh vyhledávání (Zdroj: Event Click it)

První část přednášky byla trochu v odlehčeném duchu, kde Roman prezentoval historický design vyhledávačů coby katalogů, ukázal nám vzorek dotazů za pondělí od 08:00 – 08:15, který slušně pobavil a zároveň nám nastínil, jaké komplikace dělají vyhledávačům odpovědi s pornografickým obsahem, a jak je filtrují. Pro nováčky zajímající se o SERPO, pěkný úvod.

V druhé části jsme zabrousili do budoucnosti Seznamu, a přišel tak čas na otázky k redesignu. V rámci A/B testování, které proběhlo na 5% uživatelů došli k závěru, že půjdou moderní cestou čistých webů a odstraní náhledový image z výsledků. Místo toho se bude pracovat s favikonou, která by měla působit čistějším dojmem. Neodpustil jsem si poznámku, protože vždy jsem náhled webu považoval za odlišnost Seznamu, která starším uživatelům pomáhá v orientaci. Roman však na to argumentoval A/B testováním kombinované s A/A, které je ujistilo ve správném směru vývoje. Nový design můžeme očekávat do 14 dnů.

Stará verze výsledků vyhledávání Seznam.cz (Webview Image)

Následovaly otázky na seznamácká publika, vliv CTR a míry opuštění na pozice v organice, testování nových filtrů u Zboží.cz (očekávejte v nejbližších měsících), v čem vidí Seznam budoucí vývoj a mnoho dalších. Na SEO faktory se vrátila očekávaná a neutrální odpověď, s ohledem na know-how. U publik je zřejmé, že velkou část tvoří uživatelé 40+, ale můžeme počítat i s mladou populací, hledající například Minecraft. A budoucnost, ta je zřejmě nakloněna mobilnímu a hlasovém vyhledávání. Inu, nechme se překvapit.

Celá přednáška s názvem Seznam.cz – Příběh vyhledávání, se nesla v duchu “Představit si Internet bez vyhledávače je asi stejně těžké, jako představit si život bez Internetu.”. Trochu mě mrzí, že Seznam v nejbližší době neplánuje vylepšit personalizaci organických výsledků, alespoň to tak vyznělo z odpovědi na mou otázku. To však nic nemění na tom, že vyhledávacímu týmu, který čítá 130 lidí a dokáže v ČR konkurovat gigantovi jako je Google, patří uznání. Zdá se, že Seznam nehodlá svůj boj na poli českých vyhledávačů vzdát, a já děkuji Romanovi i studentské organizaci Click it, za zajímavou přednášku.

Chci budovat PPC

10 000 Kč / měsíčně

MKT konzultace

Google Ads (PPC)

Optimalizace kampaní

Seznam Ads (PPC)

Reporting práce

Min. délka spolupráce je 6 měsíců.

Chci budovat SEO 

20 000 Kč / měsíčně

MKT konzultace

Analýza klíčových slov

Optimalizace webu

Posilování linkbuildingem

Reporting práce

Min. délka spolupráce je 6 měsíců.

Chci jen konzultaci

od 5 000 Kč / 2,5 h

MKT konzultace

60 minut příprava

SEO + PPC marketing

90 minut konzultace

Audio / video záznam 

Záloha na konzultaci je 50 % předem.

WordPress Pricing Table Plugin

Rate this post
Podpořte autora sdílením: