Jak na zvýšení návštěvnosti stránek | Případová studie

19.4.2018

Tomáš Zahálka

Jak na zvýšení návštěvnosti stránek a tržby e-shopu tak, aby na tom klient vydělal? Čas od času mi přijde poptávka, která není zaměřena na výkonnostní marketing, ale budování návštěvnosti. Zadání zní asi takto „Téměř rok provozuji e-shop a veškerý traffic generuji hlavně z Heuréky, Zboží a Facebooku. Potřeboval bych zvýšit návštěvnost stránek z výsledků vyhledávání.“. Vygenerovat z 10 lidí denně 10 000 není nic těžkého, stačí vám jen zapnout PPC a zacílit na pár hledaných klíčových slov. Jenže užitek z toho klient nebude mít žádný. Aby spolupráce byla pro klienta efektivní, domluvili jsme se na konverzní strategii s cílem nejen dostat lidi na web, ale přivádět rovnou zákazníky.

Serpo, ppc, seo, pla a sem

Zvýšení návštěvnosti stránek | Ilustrativní fotka ze SERPA – Google

Zvýšit návštěvnost z výsledků vyhledávání můžete pomocí několika nástrojů a to nejrychlejší metodou přes PPC+PLA (placené reklamy) anebo přes SEO (organické výsledky). PPC + PLA jsou metody cílení AdWordsu a Skliku, kdy platíte za každý proklik, tedy za každého přivedeného uživatele. Nastavíte-li správný rozpočet a cenu, můžete se na velké množství dotazů automaticky zobrazit na prvních pozicích z výsledků vyhledávání. Druhou stranou mince je SEO, kdy první pozice získáváte na základě vyhodnocení kvality vašeho webu a obsahu. Zde sice neplatíte za prokliky, ale pozice jsou vykoupené poctivou prací na webu, která obvykle jde ruku k ruce s investicí do času profesionála – SEO konzultanta. U případového klienta jsme se zaměřili na všechny uvedené metody a stanovili budget na práci 40 000 Kč + neomezený rozpočet do Adwords a Skliku, pokud PNO nepřesáhne 20 %.

Zvýšení návštěvnosti stránek | Google Analytics – Meziroční srovnání

Začátek spolupráce byl stanoven na únor s tím, že nejdříve připravíme analýzu klíčových slov, vytvoříme relevantní vstupní stránky, správně nastavíme on-page faktory a uděláme tak základní živnou půdu pro SEO. Následně připravíme kampaně v AdWords, Sklik a všechny placené reklamy spustíme ve výplatním období, tedy mezi 13 – 15 března. Za 40 000 Kč nebylo v silách optimalizovat celý e-shop, a tak jsme se zaměřili jen na 2 hlavní kategorie (speciální druh kalhoty a bund), které v období mezi 17 březnem a 17 dubnem vyhodnotíme a případně uzavřeme dlouhodobou spolupráci. Za toto období jsme meziročně zvedli návštěvnost o 325 % (+7 000 uživatelů), tržby o 919 % (+470 000 Kč) a objednávky z 30 na 165. PNO z placených kampaní se drželo na 13 %, tedy o 7 % lepší, než bylo původně domluveno a s klientem se uzavřela smlouva na roční spolupráci. Pokud i vy uvažujete jak zvýšit návštěvnost stránek, přemýšlejte i nad tím, aby vyšší návštěvnost šla ruku v ruce s nárůstem tržeb.  Jsem SEO konzultant / PPC specialista s praxí od roku 2011 a výsledky, které klientům vydělávají peníze. Pokud byste měli zájem o spolupráci, můžete mě kontaktovat na emailu info@tomaszahalka.cz.

Pro případovou studii jsem použil skutečná čísla z Google Analytics. Z toho důvodu neuvádím jméno klienta ani žádné indicie, které mohou umožnit jeho odhalení. Informace o klientech neposkytuji ani v soukromé konverzaci za účelem navázání spolupráce. Etika má přednost, děkuji za pochopení.

[supsystic-price-table id=18]

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci budovat PPC

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci budovat SEO

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci jen konzultaci

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentářů